Show simple item record

dc.contributor.advisorΑνδρέου, Σοφία
dc.contributor.authorΙωακείμ, Στέλλα
dc.contributor.otherIoakim, Stella
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-09T06:16:21Z
dc.date.available2022-09-09T06:16:21Z
dc.date.copyright2022-09-06
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherMBA/2022/00959el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5275
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕίναι γνωστό πως οι επιχειρήσεις/οργανισμοί επιδιώκουν την αύξηση της αποτελεσματικότητάς τους μέσω της αξιοποίησης των ποικίλων διαδικασιών της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποσκοπεί στην εκτίμηση της κυπριακής πραγματικότητας όσον αφορά στην εφαρμογή συστημάτων εκπαίδευσης και μεθόδων αξιολόγησης απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού. Επιπλέον, ερευνάται η ενδεχόμενη μεταβολή της επικρατούσας κατάστασης λόγω της πανδημίας Covid-19. Η διεξαγωγή της μελέτης περιλάμβανε ανοικτό ερωτηματολόγιο με αποδέκτες υπαλλήλους οργανισμών ή επιχειρήσεων. Από την επεξεργασία των απαντήσεων εξήχθησαν κάποια συμπεράσματα τα οποία επιβεβαιώνουν σε πολλά σημεία τη θεωρία της διεθνούς βιβλιογραφίας και άλλων σχετικών ερευνών. Η εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, αν και συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη της εξέλιξης μιας επιχείρησης/ενός οργανισμού, ωστόσο παρέχεται σε μέτριο βαθμό (38,10%) και με αραιή συχνότητα (45,90%). Η πιο συνήθης μέθοδος εκπαίδευσης, η οποία καταδεικνύεται και από τη βιβλιογραφία ως η πλέον αποτελεσματική, είναι από τη «θέση εργασίας», γνωστή ως «in the job» (55,1%). Οι εργοδότες φαίνεται να ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση των υπαλλήλων τους, εντούτοις δεν αξιοποιούν τα επιδοτημένα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία προσφέρονται από το κράτος. Ωστόσο, οι υπάλληλοι αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της εκπαίδευσης στην απόδοσή τους. Όσον αφορά στην εφαρμογή συστημάτων αξιολόγησης απόδοσης, το 71,9% των ερωτηθέντων δήλωσε την ύπαρξή τους στην εργασία τους, με πιο συνήθεις μεθόδους αξιολόγησης τη μέτρηση παραγωγικότητας (48,8%) και την αξιολόγηση μέσω στόχων (40,20%). Η τελευταία, κατά τη διεθνή βιβλιογραφία, είναι η πιο διαδεδομένη και στο εξωτερικό. Η πιο συνήθης συχνότητα αξιολόγησης που εφαρμόζεται είναι σε ετήσια βάση, και οι θετικές συνέπειές της είναι οι αυξήσεις και τα bonus. Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι πολύ μικρό ποσοστό δηλώνει ευχαριστημένο από την αξιολόγησή του. Τέλος, φάνηκε ότι η πανδημία Covid-19, αν και αποτέλεσε μια πρόκληση, ωστόσο δεν επηρέασε την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, εφόσον οι μέθοδοι εκπαίδευσης και αξιολόγησης απόδοσης, πραγματοποιούνταν με τη χρήση του διαδικτύου.el_GR
dc.format.extentvi, 60 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑξιολόγηση προσωπικούel_GR
dc.subjectEmployees evaluationel_GR
dc.titleΕκπαίδευση και αξιολόγηση απόδοσης προσωπικού: Μελέτη της Κυπριακής πραγματικότητας πριν και μετά την πανδημία Covid-19el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIt is well known that companies / organizations seek to increase their efficiency through the utilization of various Human Resource Management processes. This dissertation aims to assess the Cypriot reality regarding the implementation of human resources training systems and performance appraisal methods. In addition, the possible change of the prevailing situation due to the Covid-19 pandemic is being investigated. The study included an open questionnaire with recipients of employees of organizations or companies. From the elaboration of the responses some conclusions were drawn which confirm in many points the theory of the international literature and other related research. The training and development of human resources, although it contributes significantly to the achievement of the development of a company / an organization, is nevertheless provided in a moderate degree (38.10%) and with a sparse frequency (45.90%). The most common method of training, which is demonstrated in the literature as the most effective, is the <<in the job>> method (55.1%). Employers seem to be interested in the training of their employees, but they do not take advantage of the subsidized training programs offered by the government. However, employees recognize the importance of training for their performance. Regarding the implementation of performance evaluation systems, 71.9% of the respondents stated their attendance in their work, with more common evaluation methods being productivity measurement (48.8%) and evaluation through objectives (40.20%). The latter, according to the international literature, is the most widespread abroad. The most common rating frequency applied is on an annual basis, and its positive effects are salary increases and bonuses. The fact that a very small percentage say they are satisfied with their review raises concerns. Finally, it appears that the Covid-19 pandemic, even though it was a challenge, did not affect the development of human resources, since the training and performance appraisal methods were carried out using the internet.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record