Show simple item record

dc.contributor.advisorΦωλίνας, Δημήτρης
dc.contributor.authorΔημησιάνος, Νικόλαος
dc.contributor.otherDemesianos, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-08-31T10:04:58Z
dc.date.available2022-08-31T10:04:58Z
dc.date.copyright2022-08-30
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherΔΤΠ/2022/00256el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5240
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί ένα πολυσυζητημένο αντικείμενο που τα τελευταία χρόνια έχει απασχολήσει σημαντικά, τόσο την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο. Με τον όρο “ψηφιακός μετασχηματισμός” αναφερόμαστε σε όλες τις αλλαγές που προκύπτουν σε έναν οργανισμό από την υιοθέτηση και την εκμετάλλευση της τεχνολογίας. Οι αλλαγές αυτές λαμβάνουν χώρο σε διάφορα επίπεδα και μπορεί να σχετίζονται με οργανωτικές αλλαγές και τη δημιουργία νέων ρόλων και δομών, αλλαγές στη δημιουργία αξίας μέσω του επαναπροσδιορισμού των επιχειρηματικών μοντέλων και την παροχή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και λειτουργικές αλλαγές, μέσω της επανεξέτασης των υπαρχόντων διαδικασιών και λειτουργιών. Παρά τα πλεονεκτήματά του ψηφιακού μετασχηματισμού, υπάρχουν ακόμα επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως ούτε τις ευκαιρίες ούτε το πως μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την τεχνολογία, ενώ παρά τις προσπάθειες των οργανισμών να προσεγγίσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους επιτυχώς, οι σχετικές έρευνες θέλουν το ποσοστό αποτυχίας να είναι ακόμα αρκετά υψηλό, καθώς δεν υπάρχει εξακριβωμένη συνταγή επιτυχίας. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την καταγραφή των προσδοκιών και τον εντοπισμό τόσο των προκλήσεων που ένας οργανισμός δύναται να αντιμετωπίσει στην ψηφιακή του μετάβαση, όσο και των παραγόντων αυτών που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία ενός τέτοιου προγράμματος, όπως προκύπτουν από συνεντεύξεις με διοικητικά στελέχη του χώρου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι προσδοκίες σχετίζονται κυρίως με τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, την αύξηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών και την ανάπτυξη του οργανισμού. Οι προκλήσεις που εντοπίστηκαν σχετίζονται με ελλείψεις και αδυναμίες σε ό,τι αφορά θέματα στρατηγικής, ψηφιακής κουλτούρας, γνώσεων και πόρων. Τέλος, παράγοντες επιτυχίας αποτελούν η εδραίωση μιας ψηφιακής κουλτούρας, η δέσμευση της διοίκησης, η σε βάθος μελέτη μιας κατάλληλης στρατηγικής και η συγκρότηση μιας ομάδας με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να φέρει εις πέρας αυτό το πρόγραμμα. Εξίσου σημαντικό παράγοντα αποτελούν και η ένταξη του πελάτη στην όλη διαδικασία, καθώς και οι συνεργασίες με εξωτερικούς συνεργάτες.el_GR
dc.format.extentix, 50 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΨηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεωνel_GR
dc.subjectDigital transformation of businessesel_GR
dc.titleΗ πορεία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων - Προσδοκίες, προκλήσεις και παράγοντες επιτυχίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractDigital transformation of businesses is a much-discussed subject that in recent years has been of great interest to both the academic community and the business world. By digital transformation, we refer to all the changes that occur in an organization through the adoption and exploitation of technology. These changes take place at various levels and may relate to organizational changes and the creation of new roles and structures, changes in value creation through the redefinition of business models and the provision of innovative products and services, and operational changes through the rethinking of existing processes and functions. Despite its advantages, there are still businesses that have not fully recognized the importance of technology, and despite the efforts of organizations to approach their digital transformation successfully, research suggests that the failure rate is still quite high, as there is no proven recipe for success. Through a series of interviews, this research aims to identify the expectations and detect both the challenges that an organization may face during its digital transition, as well as those factors that constitute a prerequisite for the success of such a program. The results of the survey showed that the expectations are mainly related to the creation of innovative products and services, the increase of quality and efficiency of processes and the overall organization’s development. The challenges identified are related to shortcomings and weaknesses in terms of strategy, digital culture, knowledge and resources. Finally, success factors consist of the establishment of a digital culture, management commitment, in-depth study of an appropriate strategy and the formation of a team with the necessary knowledge and skills to carry out this project. Equally important factors constitute the creation of external partnerships as well as the integration of the customer into the transition process.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record