dc.contributor.advisor | Τάλιας, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Αρσένη, Αγγελική | |
dc.contributor.other | Arseni, Aggeliki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T06:53:35Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T06:53:35Z | |
dc.date.copyright | 2022-05-05 | |
dc.date.issued | 2021-12 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2021/00483 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5134 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η εκπαίδευση και κατάρτιση στη σύγχρονη εποχή έχει μεταβληθεί άρδην σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνταν κατά το παρελθόν. Η ταχύτατη επιστημονική πρόοδος αναδεικνύει και την αναγκαιότητα μεταβολής των ίδιων των τρόπων με τους οποίους μεταβιβάζεται η γνώση. Στο πλαίσιο αυτό, η συγκεκριμένη μελέτη επικεντρώθηκε στο ζήτημα διερεύνησης των τρόπων μεταβίβασης της γνώσης στους επαγγελματίες υγείας. Ειδικότερα, αναλύονται η επαγγελματική καθοδήγηση, το coaching και η ομότιμη καθοδήγηση σε επαγγελματίες υγείας. Όπως διαπιστώνεται, και οι τρεις αυτές μορφές χρησιμοποιούνται σε διεθνές επίπεδο, με στόχο τη βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των επαγγελματιών υγείας, την ανάπτυξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας και εν τέλει τις ευεργετικές επιδράσεις στην ποιότητα της εργασίας τους και στην αποδοτικότητα τους. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα σημαντικά ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την ίδια την ακρίβεια των όρων που χρησιμοποιούνται, καθώς στην περίπτωση των νοσηλευτών εντοπίζονται πολλές έρευνες στις οποίες γίνεται αναφορά στην επαγγελματική καθοδήγηση, ενώ στην πραγματικότητα μελετώνται άλλα φαινόμενα, όπως για παράδειγμα η συμβουλευτική. Επιπλέον, μέσω της συγκεκριμένης έρευνας εξετάστηκε το ζήτημα της μεταβίβασης γνώσης μεταξύ των επαγγελματιών υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η μεταβίβαση γνώσης φαίνεται να λαμβάνει χώρα κυρίως μέσω του διαδικτύου, καθώς υπάρχει η ανάγκη για φυσική αποστασιοποίηση, αλλά και καθώς η νέα γενιά επαγγελματιών υγείας, η οποία διακρίνεται από εντονότερες υποστηρικτικές ανάγκες, είναι αρκετά πιο εξοικειωμένη με τις σύγχρονες τεχνολογίες. Συμπερασματικά, η συγκεκριμένη μελέτη αναδεικνύει την αξία της μεταβίβασης γνώσης εντός των συστημάτων υγείας ως τρόπου μετατροπής των μονάδων υγείας σε οργανισμούς μάθησης και βελτίωσης της συνολικής τους αποδοτικότητας. | el_GR |
dc.format.extent | 58 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Επαγγελματίες υγείας -- Επαγγελματική καθοδήγηση | el_GR |
dc.subject | Health professionals -- Professionals knowledge | el_GR |
dc.title | Μεταφορά/Μεταβίβαση της γνώσης στον χώρο των επαγγελματιών υγείας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Education and training have changed radically compared to the way they were carried out in the past. Rapid scientific progress also highlights the need to change the very ways in which knowledge is transmitted. In this context, this study focused on exploring the ways in which knowledge is transferred to health professionals. In particular, mentoring, coaching and peer coaching to health professionals are analysed. As indicated by the study, all three of these forms are used on an international level, with the aim of improving health professionals' knowledge and skills, developing their professional identity and ultimately having beneficial effects on their quality of work and their efficiency. However, there are some important issues related to the very accuracy of the terms used, as in the case of nurses, many studies can be found in which reference is made to mentoring, while in reality other phenomena are studied, such as counselling, for example. The issue of knowledge transfer between health professionals during the pandemic was also analyzed in this study. Knowledge transfer seems to take place mainly via the internet, as there is a need for physical distance, but also as the new generation of health professionals, which is characterised by stronger supportive needs, is much more familiar with modern technologies. In conclusion, this study highlights the value of knowledge transfer within health systems as a way of transforming health units into learning organisations and improving their overall efficiency. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |