dc.contributor.advisor | Σαμαράς, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Χριστοδούλου, Ζωή | |
dc.contributor.other | Christodoulou, Zoe | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-03-24T08:40:12Z | |
dc.date.available | 2022-03-24T08:40:12Z | |
dc.date.copyright | 2022-03 | |
dc.date.issued | 2021-12 | |
dc.identifier.other | ΕΔΜ/2021/00043 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5092 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να πραγματοποιηθεί η γνωσιακή προεργασία η οποία είναι αναγκαία για την ανάπτυξη διδακτικών προτάσεων για τις έννοιες «ειδησεογραφικός εθνοκεντρισμός» και «εσωτερίκευση» από το επιστημονικό πεδίο της Επικοινωνίας. Η παιδαγωγική προσέγγιση των εννοιών αυτών θα μπορεί να ενταχθεί στο σχολικό περιβάλλον στο πλαίσιο ενός οργανωμένου προγράμματος εκπαίδευσης και εγγραματισμού στα Μέσα – ειδησεογραφικού αλφαβητισμού. Ταυτόχρονα θα μπορεί να αποτελέσει μία πρόταση αξιοποίησης των εννοιών σε προγράμματα σπουδών στα πεδία των Διεθνών Σχέσεων, και της Επικοινωνίας και των Μέσων.
Αρχικά καθορίζεται όλη η ερευνητική και διδακτική διαδρομή, που απαιτείται όσον αφορά στην επεξεργασία του θεωρητικού πλαισίου του ειδησεογραφικού εθνοκεντρισμού και της εσωτερίκευσης. Η επεξεργασία και η ανάλυση των εννοιών αυτών πραγματοποιείται μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης η οποία πραγματώνεται μέσω αιτιακών σχημάτων και εννοιολογικών χαρτών. Επιστημονικά κείμενα από το πεδίο των Μέσων Επικοινωνίας προσεγγίζονται ως πρωτογενές υλικό για να υποστούν εμπειρική ανάλυση από την οποία θα προκύψουν οι προτάσεις για την διδασκαλία των εννοιών. Η εμπειρική ανάλυση μέσω εννοιολογικών χαρτών και θεωρητικά θεμελιωμένων αιτιακών σχημάτων συνεισφέρει σε μία διαδικασία εμπλουτισμού της διδακτικής πράξης με νέα σχήματα θεώρησης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 228 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ειδησεογραφικός εθνοκεντρισμός | el_GR |
dc.subject | News ethnocentrism | el_GR |
dc.subject | Ειδησεογραφικός αλφαβητισμός | el_GR |
dc.subject | News literacy | el_GR |
dc.title | Γνωσιακή προεργασία για την ανάπτυξη μίας διδακτικής πρότασης για τον ειδησεογραφικό εθνοκεντρισμό και την εσωτερίκευση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this thesis is to carry out the cognitive preparation necessary for the development of teaching proposals for the concepts of “Ethnocentrism” and "Domestication" from the scientific field of Communication and Media. The pedagogical approach of these concepts can be integrated in the curriculum within the framework of media literacy and Communication Education. At the same time, it can be a proposal to use the concepts in the curriculum in the fields of International Relations, Communication and Media.
Initially, all the research and teaching path required for the processing of the theoretical framework of “Ethnocentrism” and “Domestication” is defined. These concepts are processed and analyzed through a bibliographical overview which is carried out through causal schemes and conceptual maps. Scientific texts from the field of Media are approached as primary material to undergo empirical analysis from which proposals for the teaching of concepts will emerge. Empirical analysis through conceptual maps and theoretically based causal schemes contributes to a process of enriching the teaching practice with new forms of view of educational reality. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |