Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΧρίστου, Θεοδοσία
dc.contributor.otherChristou, Theodosia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-09-07T10:48:54Z
dc.date.available2021-09-07T10:48:54Z
dc.date.copyright2021-09-07
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherMBA/2021/00869el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5037
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το θέμα της εργασιακής ικανοποίησης και της επαγγελματικής δυσαρέσκειας στους σύγχρονους εργαζομένους οι οποίοι απασχολούνται σε πληθώρα οργανισμών και εξετάζει τους παράγοντες οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την ύπαρξη των καταστάσεων αυτών. Εν συνεχεία, εξετάζονται οι πρακτικές Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) οι οποίοι οδηγούν στην επίτευξη εργασιακής ικανοποίησης, αλλά και οι πρακτικές στις οποίες η ΔΑΔ ενδεχομένως υστερεί. Ακόμη, διερευνήθηκε η σχέση μεταξύ των ετών υπηρεσίας ενός εργαζομένου με τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης. Αρχικά, γίνεται αναφορά και επεξήγηση των όρων «εργασιακή ικανοποίηση» και «επαγγελματική δυσαρέσκεια», ενώ τονίζεται ο ρόλος της ΔΑΔ στην επίτευξη του αισθήματος ικανοποίησης στο εργασιακό περιβάλλον. Συνεπώς, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση με σκοπό την παρουσίαση των θεωριών που έχουν αναπτυχθεί αναφορικά με τους παράγοντες επίτευξης εργασιακής ικανοποίησης και τις πρακτικές Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού οι οποίες επιδρούν θετικά στην δημιουργία αυτής. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικών με τα ερευνητικά ερωτήματα πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα, μέσω της σύνταξης και διανομής ερωτηματολογίων σε εργαζομένους οι οποίοι απασχολούνται σε διάφορους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν τη σημασία των πλείστων πρακτικών ΔΑΔ στην ικανοποίηση των εργαζομένων, καθώς πρακτικές όπως το ωράριο εργασίας, το περιβάλλον και οι συνθήκες εργασίας, ο μισθός και τα ωφελήματα και η καθοδήγηση των εργαζομένων από τους προϊσταμένους φαίνεται να έχουν καθοριστικό ρόλο στην ύπαρξη εργασιακής ικανοποίησης, ενώ αντιθέτως διαφαίνονται ορισμένες πρακτικές στις οποίες η ΔΑΔ υστερεί, όπως οι ευκαιρίες για δική τους συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και η παροχή ευκαιριών. Διαπιστώνεται, επίσης, ότι παράγοντες όπως τα κατορθώματα στην εργασία, η αναγνώριση και οι δεξιότητες/ικανότητες συμβάλλουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό στην ύπαρξη εργασιακής ικανοποίησης, ενώ μερικοί από τους κυριότερους παράγοντες οι οποίοι προκαλούν επαγγελματική δυσαρέσκεια φαίνεται να είναι οι πολιτικές του οργανισμού και η διοίκηση και οι ευκαιρίες για πρόοδο και ανάπτυξη στον οργανισμό. Η έρευνα δείχνει, επίσης, τη σχέση μεταξύ των ετών υπηρεσίας και της εργασιακής ικανοποίησης, αφού φαίνεται ότι η αύξηση των πρώτων οδηγεί στην μείωση των επιπέδων ικανοποίησης σε σχέση με τα πρώτα χρόνια απασχόλησης στον οργανισμό.el_GR
dc.format.extentvii, 69 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικούel_GR
dc.subjectHuman Resource Managementel_GR
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.titleΗ διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και η επίδραση της στην εργασιακή ικανοποίησηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis postgraduate thesis examines the issue of job satisfaction and job dissatisfaction amongst modern employees working in various organizations, and the factors leading to the above-mentioned status. Moreover, this thesis examines Human resource management (HRM) practices that lead to job satisfaction, as well as any possible lack of HRM practices. Furthermore, the relationship between employees’ years of service and job satisfaction levels is analyzed. Initially, the terms "job satisfaction" and "job dissatisfaction" are mentioned and explained, while the role of Human Resources Management in achieving a sense of satisfaction in the work environment is emphasized. Therefore, a literature review is carried out in order to present the theories that have been developed regarding the factors of job satisfaction and Human Resource Management practices, which have a positive effect on the creation of job satisfaction. In order to draw conclusions related to the research questions of this postgraduate thesis, a primary quantitative research was carried out, through the composition and distribution of questionnaires to employees who are employed in various organizations. The results of the research emphasize the importance of most HRM practices in job satisfaction, as practices such as working hours, working environment, salary and guidance by supervisors appear to play an important role in job satisfaction. On the contrary, the lack of some HRM practices is emerging, such as opportunities for the employees’ participation in decision-making and the provision of opportunities. It is also found that factors such as job performance, recognition and abilities contribute to a significant degree to job satisfaction, while some of the main factors that cause job dissatisfaction seem to be company policy and administration and the opportunities for growth in the organization. The research also shows the relationship between years of service and job satisfaction, as it seems that seniority leads to a decrease in satisfaction levels compared to the first years of employment in the organization. el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record