dc.contributor.advisor | Σωκράτους, Μιχάλης | |
dc.contributor.author | Siamptani, Christina | |
dc.contributor.other | Σιαμπτάνη, Χριστίνα | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-09-07T10:48:00Z | |
dc.date.available | 2021-09-07T10:48:00Z | |
dc.date.copyright | 2021-09-07 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2021/00855 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5034 | |
dc.description | Includes bibliographical references. | el_GR |
dc.description.abstract | Communication and effective leadership are of utmost importance in any organization, especially in healthcare section. The aim of this Master’s dissertation was to explore Communication and Effective Leadership in Healthcare, especially when a new healthcare system such as GESY is implemented. This was achieved by following these research questions:
• Why communication and effective leadership are important in healthcare?
• What challenges hospital faced during GESY implementation?
• How COVID-19 affected GESY implementation and operation?
• What actions leaders performed during GESY implementation?
• In which extent healthcare employees are satisfied with their leaders’ actions and decisions during GESY implementation?
The study was conducted with healthcare professionals, nurses, doctors and other staff members of the Apollonion Private Hospital with GESY scheme. The study aimed to learn the importance and the impact of leadership and communication in healthcare, identify and highlight areas where the hospital was lacking regarding those aspects during GESY implementation and changes were suggested in order to improve both hospital’s actions and GESY system. The influence of COVID-19 pandemic during GESY operation was also examined.
A literature review on the communication and leadership in healthcare, GESY implementation, GESY challenges and leaders’ actions during GESY was performed. Following the review, research method of the study was identified. The method was a quantitative research using questionnaire. Survey participants completed a 3-pages self-completion questionnaire that included closed-ended questions for demographics information and questions with a rating scale from strongly disagree to strongly agree regarding research questions. 110 questionnaires were collected, however only 106 were considered completed.
Data were collected and analyzed. Results of the study showed how important and vital are the effective leadership and communication in healthcare, especially when a new health system is implemented during COVID-19 pandemic. Findings of the study showed that GESY has caused some significant difficulties that influenced hospital operation and that COVID-19 had affected both hospital and GESY system in many ways. Also, it was identified that hospital as well as GESY were lacking in some aspects regarding leadership and communication. Hence, some suggestions for improvements were made. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 100 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | en | el_GR |
dc.language.iso | en | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Leadership | el_GR |
dc.subject | Ηγεσία | el_GR |
dc.subject | Ηγεσία -- Υγειονομική περίθαλψη -- Επικοινωνία | el_GR |
dc.subject | Leadership -- Healthcare -- Communication | el_GR |
dc.title | Communication and effective leadership in healthcare | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Η επικοινωνία και η αποτελεσματική ηγεσία είναι υψίστης σημασίας σε οποιονδήποτε οργανισμό, ειδικότερα στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Ο στόχος αυτής της εργασίας ήταν να διερευνήσει την επικοινωνία και την αποτελεσματική ηγεσία στην υγειονομική περίθαλψη, ειδικότερα όταν εφαρμόζεται ένα νέο σύστημα όπως το ΓΕΣΥ. Αυτό επιτεύχθηκε ακολουθώντας τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα:
• Γιατί η επικοινωνία και η αποτελεσματική ηγεσία είναι σημαντικές στην υγειονομική περίθαλψη;
• Τι προκλήσεις αντιμετωπίσε το νοσοκομείο κατά την εφαρμογή του ΓΕΣΥ;
• Πώς η πανδημία COVID-19 επηρέασε την εφαρμογή και τη λειτουργία του ΓΕΣΥ;
• Τι ενέργεις πραγματοποίησαν οι προϊστάμενοι κατά την εφαρμογή του ΓΕΣΥ;
• Σε ποιο βαθμό οι εργαζόμενοι στην υγειονομική περίθαλψη είναι ικανοποιημένοι με τις ενέργειες και τις αποφάσεις των προϊσταμένων τους κατά την εφαρμογή του ΓΕΣΥ;
Η μελέτη διεξήχθη με επαγγελματίες υγείας, νοσηλευτές, γιατρούς και άλλο προσωπικό που εργάζεται στο Απολλώνειο Ιδιωτικό Νοσοκομείο με το σχήμα του ΓΕΣΥ. Η μελέτη αποσκοπούσε στην εκμάθηση της σημασίας και του αντίκτυπου της ηγεσίας και της επικοινωνίας στην υγειονομική περίθαλψη, εντοπίστηκαν και επισημάνθηκαν τομείς όπου το νοσοκομείο υστερούσε σε αυτές τις πτυχές κατά την εφαρμογή του ΓΕΣΥ και προτάθηκαν αλλαγές για τη βελτίωση τόσο των ενεργειών του νοσοκομείου όσο και του συστήματος ΓΕΣΥ. Εξετάστηκε επίσης η επίδραση της πανδημίας COVID-19 κατά τη λειτουργία του ΓΕΣΥ.
Πραγματοποιήθηκε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την επικοινωνία και την ηγεσία στην υγειονομική περίθαλψη, την εφαρμογή ΓΕΣΥ, τις προκλήσεις του ΓΕΣΥ και τις ενέργειες των προϊσταμένων κατά τη εφαρμογή του ΓΕΣΥ. Στη συνέχεια, προσδιορίστηκε η ερευνητική μέθοδος της μελέτης που ήταν ποσοτική έρευνα χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα 3-σελίδων ερωτηματολόγιο που περιελάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου για δημογραφικές πληροφορίες και ερωτήσεις με κλίμακα βαθμολογίας σχετικά με τα ερευνητικά ερωτήματα. Συλλέχθηκαν 110 ερωτηματολόγια, ωστόσο μόνο 106 θεωρήθηκαν συμπληρωμένα.
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πόσο σημαντική είναι η αποτελεσματική ηγεσία και επικοινωνία στην υγειονομική περίθαλψη, ειδικά όταν ένα νέο σύστημα υγείας εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι το ΓΕΣΥ προκάλεσε σημαντικές δυσκολίες που επηρέασαν τη λειτουργία του νοσοκομείου και ότι η πανδημία COVID-19 είχε επηρεάσει τόσο το νοσοκομείο όσο και το ΓΕΣΥ με πολλούς τρόπους. Επίσης, αναγνωρίστηκε ότι το νοσοκομείο καθώς και το ΓΕΣΥ είχαν κάποιες ελλείψεις στην ηγεσία και επικοινωνία. Ως εκ τούτου, έγιναν προτάσεις για βελτιώσεις. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |