dc.contributor.advisor | Γκίνη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Φίλη, Φρειδερίκη | |
dc.contributor.other | Fili, Freideriki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-08-30T08:20:49Z | |
dc.date.available | 2021-08-30T08:20:49Z | |
dc.date.copyright | 2021-08-19 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2021/00161 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5009 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο να αναδείξει την παρουσία της έννοιας του θανάτου αλλά και τη χρήση του γκροτέσκο στα έργα Περιμένοντας τον Γκοντό, Τέλος Παιχνιδιού και Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ.
Στο πρώτο μέρος παρατίθενται δυο εισαγωγικά κεφάλαια γενικής ανασκόπησης που αφορούν τη δραματουργία και τα δραματικά πρόσωπα του Σάμιουελ Μπέκετ. Σκοπός τους είναι να προετοιμάσουν το έδαφος για το κύριο θέμα της εργασίας αναγνωρίζοντας τους συντελεστές επιρροής και τα χαρακτηριστικά του συγγραφέα όπου συμβάλουν στη ανάδειξη των βασικών ζητημάτων των έργων.
Ακολουθεί ανά κεφάλαιο, μία ανάλυση για κάθε ένα από τα προαναφερθέντα έργα, με αναφορές στα ίδια τα κείμενα. Το μεταφυσικό, υπαρξιακό άγχος, κοινός παρανομαστής και στα τρία αυτά έργα του Μπέκετ, προσδίδει στους πρωταγωνιστές του μια ιδιάζουσα συμπεριφορά αναμονής. Οι χαρακτήρες εκπροσωπούν μια σκιά του εαυτού τους, με νοσηρή αντιμετώπιση της πραγματικότητας που βιώνουν και σαφέστατα με μία τετελεσμένη αντίληψη προς την αναζωπύρωση της ζωής τους. Τα παραπάνω στοιχεία οδηγούν στον χαρακτηρισμό «ζωντανοί-νεκροί».
Το τελευταίο κεφάλαιο αφορά μία ανάλυση του γκροτέσκο ύφους που ενυπάρχει στα παραπάνω έργα και εστιάζει στο πώς αυτό συνδέεται με την τραγικότητα, σε πείσμα της «ελαφριάς» ατμόσφαιρας τους που επιχειρεί να αποδώσει ο συγγραφέας. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 79 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Γκροτέσκο ύφος -- Θέατρο | el_GR |
dc.subject | Grotesque style -- Theater | el_GR |
dc.title | Οι ζωντανοί νεκροί χαρακτήρες και το Γκροτέσκο στα έργα Περιμένοντας τον Γκοντό, Τέλος Παιχνιδιού και Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This postgraduate thesis aims to highlight the presence of the concept of death in the works Waiting for Godot, End of Play and Happy Days by Samuel Beckett as well as to highlight the use of grotesque style in the same works.
The first part lists two introductory chapters of a general review on the dramaturgy and characters of Samuel Beckett. Their aim is to pave the way for the main theme of the work by recognising the main issues of influence and the key issues of the projects.
A chapter-by-chapter analysis is then presented for each of the above-mentioned works separately, at the same time contrasting points from the author's own text. Metaphysical existential anxiety, a common denominator in all three of Beckett's works, gives its protagonists a peculiar attitude of waiting. Its expiration, according to the text and the characters, occurs at the end of his life, their death. Until this moment, the characters represent a shadow of themselves, with morbid treatment in their reality and clearly with no motivation towards the resurgence of their lives. The above elements lead to the designation "live-dead".
The last chapter is an analysis of the grotesque style inherent in the above works and how this ensures the tragedy in spite of their "light" atmosphere. In this way, the rich theatrical writing of the Nobel Prize-listed writer is recognised, whose works remain contemporary beyond time... and space. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |