Οι επιπτώσεις της εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων στο Ψηφιακό Marketing
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-05Συγγραφέας
Μπίζα, Αλεξάνδρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) ο οποίος θεσπίστηκε το 2016 και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2018 στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, επεδίωξε να καταδείξει πώς μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών οι αλλαγές που επέφερε ο ΓΚΠΔ έχουν επηρεάσει τον τομέα του ψηφιακού marketing σε επίπεδο επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Η μεταπτυχιακή διατριβή αρχικά παραθέτει το θεωρητικό πλαίσιο του ΓΚΠΔ και του ψηφιακού marketing, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζει τα υπάρχοντα στοιχεία ως προς την ψηφιακή δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων και τον βαθμό ανταπόκρισής τους στα νέα δεδομένα που ο νόμος έχει επιβάλει. Παράλληλα παρουσιάζεται και η επιρροή που έχει επιφέρει ο ΓΚΠΔ στους καταναλωτές - πολίτες ως προς το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Από τα αποτελέσματα της δευτερογενούς έρευνας διαπιστώθηκε ότι ο ΓΚΠΔ μετέβαλλε το υπάρχον πλαίσιο εφαρμογής του ψηφιακού marketing από την πλευρά των επιχειρήσεων, η πλειοψηφία των οποίων υπάκουσε σε αυτόν, προσαρμόζοντας τις ψηφιακές δραστηριότητες της στα νέα δεδομένα. Επίσης καταδείχθηκε ότι οι πολίτες - καταναλωτές είναι περισσότερο ενημερωμένοι και πιο ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων τους. Ωστόσο η εφαρμογή στην πράξη του ΓΚΠΔ, φανέρωσε και προβλήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε ο νόμος να καταφέρει να δημιουργήσει μία νέα κουλτούρα στις επιχειρήσεις και στους πολίτες ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους και όχι να λειτουργεί ως ένας ακόμη νόμος που εφαρμόζεται λόγω των συνεπειών που επιφέρει η μη εφαρμογή του.