dc.contributor.advisor | Γκίνη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Σοφιανός, Γεράσιμος | |
dc.contributor.other | Sofianos, Gerasimos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-07-26T07:04:49Z | |
dc.date.available | 2021-07-26T07:04:49Z | |
dc.date.copyright | 2021-07-23 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2021/00155 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4969 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία στοχεύει στην διερεύνηση και μελέτη της πρακτικής
διάστασης της θεατρικής τέχνης. Στόχος είναι να μελετηθεί η πρόθεση θεατρικής απόδοσης
και δραματοποίησης ενός ποιητικού κειμένου, συγκεκριμένα του έργου: Αγαμέμνων του
Γιάννη Ρίτσου, από την Τέταρτη Διάσταση. Τα βασικά ερευνητικά ζητήματα που τίθενται
είναι τα παρακάτω: Πώς σκηνοθετούμε ένα ποιητικό έργο; Ποιοί είναι οι λόγοι επιλογής του
συγκεκριμένου έργου; Πώς επιδιώκει ο σκηνοθέτης να προσεγγίσει το συγκεκριμένο
εγχείρημα; Tί είδους υποκριτική μέθοδος ακολουθείται; Γενικότερα, θα εξεταστούν τα
εξελικτικά στάδια της δραματοποίησης του κειμένου και οι διαδικασίες μετάβασης από το
κείμενο στην παράσταση. Η έρευνα αρχικά εστιάζει σε ένα γενικό πλαίσιο ανάλυσης της
ποιητικής συλλογής, Τέταρτη Διάσταση. Ακολουθεί εκτενής ανάλυση του Αγαμέμνονα και
στη συνέχεια παρατίθεται η μελέτη πάνω στο πρακτικό κομμάτι της θεατρικής απόδοσης
της συγκεκριμένης ποιητικής σύνθεσης. Θα διερευνηθεί η επικοινωνία του σκηνοθέτη με
τους ηθοποιούς, αλλά και με τους υπόλοιπους συνεργάτες όπως ο σκηνογράφος, ο
σχεδιαστής φωτισμού, ο ενδυματολόγος. Αυτά είναι τα ζητήματα που έχουν τεθεί στο κύριο
μέρος της παρούσας εργασίας, με την προσδοκία να δημιουργήσει προοπτική για
περαιτέρω έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | 63 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ρίτσος ,Γιάννης,1909-1990 -- Αγαμέμνων -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.title | Αγαμέμνων - Τέταρτη διάσταση του Γιάννη Ρίτσου: από την ποίηση στο θέατρο. Το σκηνοθετικό εγχείρημα του Δημήτρη Γεωργαλά | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present postgraduate dissertation aims to investigate and study the practical dimension
of theatrical art. Specifically the goal is to study the intention of theatrical performance and
dramatization of a poetic text and exactly the work Agamemnon by Yiannis Ritsos (collection
Forth Dimension). The keys research question are: How do we direct a poetic work? What
are the reasons for the choosing this project? How does the director seek to approach this
project? What kind of acting method is followed? In general the evolutionary stages and the
processes of transition from the text to the performance will be examined. The research
initially focuses on a general framework for analyzing the poetry collection Forth Dimension.
An extensive analysis of Agamemnon follows and then the study on the practical part of the
theatrical performance of the specific poetic composition is quoted. The director’s
communication with the actors, the set designer, costume designer and others will be
explored. These are the issues that have been raised in the main part of this treatise, with
the expectation to create perspective for further research. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |