dc.contributor.advisor | Σιαηλής, Σταύρος | |
dc.contributor.author | Ρίζος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.other | Rizos, Evaggelos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-07-16T08:06:57Z | |
dc.date.available | 2021-07-16T08:06:57Z | |
dc.date.copyright | 2021-07-16 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | ΑΥΔ/2021/00088 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4930 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στα μέσα το εικοστού πρώτου αιώνα ο κόσμος ήδη αντιμετωπίζει μια τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που θα έχει ως αποτέλεσμα την τρομακτική αύξηση της υπολογιστικής ισχύς. Τα παραδοσιακά εμπορικά πλοία πολύ πιθανόν να αντικατασταθούν πλήρως με έξυπνα πλοία ή ακόμα και με αυτόνομα με κεντρική διαχείριση.
Στην εποχή του Internet of Things και των έξυπνων συσκευών παρατηρούνται πολλά κενά ασφαλείας που καλούμαστε πολλές φορές να τα διαχειριστούμε χωρίς να έχουμε προετοιμαστεί καταλλήλως.
Ο αυτοματισμός είναι από τους πιο δημοφιλείς όρους και είναι ζωτικής σημασίας όσον αναφορά στην βιομηχανοποίηση. Στόχος της αυτοματοποίησης είναι να ελαχιστοποιηθεί η ανθρώπινη συμμετοχή.
Πριν από τα αυτόνομα και τα έξυπνα πλοία πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα προβλήματα που δημιουργούνται και τη μεθοδολογία που ακολουθείτε, είτε από τις κατασκευάστριες εταιρείες, είτε από τις εταιρείες που κατασκευάζουν εμπορικά πλοία χρησιμοποιώντας αυτά τα συστήματα.
Επομένως η προστασία τέτοιων συστημάτων είναι ζωτικής σημασίας. Είναι σημαντικό να διερευνηθεί η ευπάθεια των PLC & SCADA συστημάτων προκειμένου να επιλυθούν οι απειλές.
Η παρούσα διατριβή θα προσπαθήσει να αναδείξει τα συστήματα PLC & SCADA καθώς και την λειτουργία αυτών των συστημάτων στα εμπορικά πλοία. Ξεκινώντας με μια σύντομη ιστορική αναδρομή στα συστήματα αυτά, παραθέτοντας μερικούς από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές PLC & SCADA καθώς και μερικές από τις πιο γνωστές εμπορικά οικογένειες προϊόντων τους μαζί με τις εφαρμογές τους πάνω στα πλοία. Τέλος θα αναλύσει τα πρωτόκολλά που χρησιμοποιούνται και θα προσπαθήσει σύμφωνα με την λίστα, των δέκα πιο σημαντικών ευπαθειών, καθώς και με τις υπάρχουσες έρευνες που έχουν γίνει, να εξηγήσει τα κενά που προκύπτουν στα συστήματα αυτά και να προτείνει λύσεις αντιμετώπισης. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 76 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Έξυπνα πλοία -- Διαχείριση | el_GR |
dc.subject | Smart ships -- Management | el_GR |
dc.title | Ανάλυση ευπαθειών σε συστήματα πλοίων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In the middle of the twenty-first century the world is already facing a fourth industrial revolution that will result in a frightening increase in computing power. Traditional merchant ships will most likely be completely replaced by smart ships or even autonomously centrally managed.
In the age of the Internet of Things and smart devices, there are many security vulnerabilities that we are often called upon to manage without being properly prepared.
Automation is one of the most popular terms and is vital when it comes to industrialization. The goal in automation industry is to minimize human participation.
Before autonomous and smart ships, we must consider the problems that arises as well as the methodology that you follow, either from the companies of these systems, or from the companies that build merchant ships using these systems.
The protection of such systems is vital. It is important to investigate the vulnerability of PLCs & SCADA systems to resolve these threats.
This dissertation will try to highlight the PLC & SCADA systems as well as the operation of these systems on merchant ships. Starting with a brief historical overview of these systems, listing some of the most well-known PLC & SCADA manufacturers as well as some of the most well-known commercial product families along with their on-board applications. Finally, he will analyse the protocols used and will try, according to the list of the ten most important vulnerabilities, as well as the existing research that has been done, to explain the gaps that arise in these systems and to propose solutions. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |