Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιότρας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤσολακίδου, Ευθαλία
dc.contributor.otherTsolakidou, Efthalia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-10-07T10:55:34Z
dc.date.available2020-10-07T10:55:34Z
dc.date.copyright2020-10-07
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2020/00223el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4696
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η Επιστήμη της υγείας είναι μία συνεχώς εξελισσόμενη επιστήμη που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις, καθώς και νέα δεδομένα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό η συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί απαραίτητη διαδικασία για να διασφαλίσει την επαγγελματική εξέλιξη και να βελτιώσει τη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τα κίνητρα, τα προσωπικά και τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά των επαγγελματιών υγείας διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην αύξηση της συμμετοχής τους σε προγράμματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης, με σημαντικό όφελος τη συνεχή ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και τη δυνατότητα απόκτησης πιστοποιημένων προσόντων. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν μελετήσει τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας που εργάζονται σε ένα γενικό νοσοκομείο του νομού Θεσσαλονίκης και να εξετάσει τη σχέση της με κοινωνικο-δημογραφικούς και επαγγελματικούς παράγοντες όπως την ηλικία, το εκπαιδευτικό επίπεδο, την απασχόληση, την οικογενειακή και οικονομική κατάσταση. Υλικό-Μέθοδος: Στη συγκεκριμένη μεταπτυχιακή διατριβή συμμετείχαν 153 Επαγγελματίες Υγείας οι οποίοι εργάζονται σε δημόσιο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας. και συγκεκριμένα στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. Ως εργαλείο μέτρησης της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης των επαγγελματιών υγείας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελούνταν από τέσσερις ενότητες-άξονες. Οι ενότητες αυτές αποτελούνταν από ερωτήσεις που αφορούσαν τη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, τη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και το χώρο εργασίας, την εκπαίδευση των Επαγγελματιών Υγείας ως Κόστος ή Επένδυση και κοινωνικο-δημογραφικά επαγγελματικά και επιμορφωτικά χαρακτηριστικά των επαγγελματιών υγείας. Αποτελέσματα : Η στατιστική ανάλυση της παρούσας έρευνας έδειξε τη μεγάλη σημασία που αποδίδουν οι επαγγελματίες υγείας στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Υποχρεωτική θεωρήθηκε η ΣΕ λόγω της αναβάθμισης του επαγγέλματος, την ανάγκης ανάπτυξης των γνώσεων, του τεράστιου ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της τεχνολογίας και της ανάγκης βελτίωσης της φροντίδας του ασθενή. Μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών υγείας έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών γεγονός που δείχνει τη διάθεση αναζήτησης ευκαιριών για περαιτέρω βελτίωση. 6 Τα κίνητρα που ωθούν τους επαγγελματίες υγείας να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα είναι η επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη καθώς και το επαγγελματικό ενδιαφέρον. Τα κίνητρα που πρέπει να παρέχει η οργανισμός για ΣΕ , όπως διαπιστώθηκε στην έρευνα είναι: η αξιοποίηση του προσωπικού βάση των γνώσεων, η επιχορήγηση συνεδρίων και η παραχώρηση εκπαιδευτικής άδειας. Η ενίσχυση του προσωπικού ενδιαφέροντος για μετεκπαίδευση είναι μεγίστης σημασίας παράλληλα όμως λόγω των χαμηλών κονδυλίων οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να επιμορφώνονται εκτός εργασιακού ωραρίου με προσωπική τους πρωτοβουλία και να διαθέτουν ιδίους οικονομικούς πόρους για επιμόρφωση. Οι δύσκολες συνθήκες εργασίας , οι υψηλές υπηρεσιακές απαιτήσεις και οι κοινωνικές υποχρεώσεις ωθούν τους επαγγελματίες υγείας προς αναζήτηση ευέλικτων τρόπων εκπαίδευσης όπως τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα Συμπεράσματα : Οι Επαγγελματίες Υγείας οφείλουν να ανανεώνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους σε ένα σύστημα υγείας που συνεχώς μεταβάλλεται και γίνεται πολυπλοκότερο και απαιτητικότερο. Ο τομέας της εκπαίδευσης στα Νοσοκομεία χρειάζεται περισσότερα κονδύλια ώστε να μπορέσει να παρακινήσει το προσωπικό της προς τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και να επενδύσει στους ανθρώπινους πόρους που διαθέτει, προσφέροντας κίνητρα αξιολογώντας και αξιοποιώντας κατάλληλα το μάχιμο προσωπικό. Τέλος, το Σύστημα Υγείας όταν επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό εξασφαλίζει μία πιο υγιή ανάπτυξη, τη βελτιστοποίηση της επαγγελματικής ανάπτυξης και τη καλύτερη ποιότητα φροντίδας προς τον ασθενή. Αυτό επιφέρει την αναγνώριση και την ηθική ικανοποίηση στον εργαζόμενο, προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την αύξηση της παραγωγικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Λέξεις κλειδιά : Συνεχιζόμενη εκπαίδευση, Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση, Δια βίου μάθηση, επαγγελματική ανάπτυξη, κίνητρα και οφέλη της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, διαδικτυακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.el_GR
dc.format.extent129 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτισηel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectΔια Βίου Μάθησηel_GR
dc.subjectΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectDistance educationel_GR
dc.titleΗ συνεχιζόμενη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας των τριτοβάθμιων δημόσιων νοσοκομείων στην Ελλάδα και η διερεύνηση των παραγόντων που την επηρεάζουν.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Health science is constantly evolving and characterized by rapid technological and scientific developments in both theoretical and practical level. In this context, continuing professional education is a necessary process to ensure the professional development and to improve the quality of provided services. The motives, the personal and the professional characteristics of Health Professionals are crucial in increasing their participation in Continuing Education programs with a significant benefit regarding both continuous skill development and the acquisition of certified qualifications. Purpose: The purpose of this master thesis was to study the Continuing Education of Health Professionals working in a general Hospital located in the prefecture of Τhessaloniki and to examine its association with sociodemographic and occupational factors such as age, educational level , employment, marital and economical status Material and Method: 153 Health Professionals, who are working in a public hospital of Thessaloniki at 4th health district and specifically in the University General Hospital of Thessaloniki AHEPA, participated in this master thesis. Questionnaires, consisting of four sections-axes, were used as the Continuing Education measurement tool. These sections consisted of questions focusing on Continuing Education, Continuing Education and the Workplace, Health Professional Education as a Cost or Investment and socio-demographic, professional and Educational characteristics of health professionals. Results: The statistical analysis showed the great importance of continuing education to health professionals. Continuing education was considered mandatory due to the profession upgrade, the need for knowledge development, the huge competition, the technology development and the needness to improve patient care. A large percentage of health professionals own postgraduate degrees, which highlights the fact that health professionals seek opportunities for further improvement. The motives that encourage health professionals to attend educational programs are the professional development and evolution as well as the professional interest. The motivations that the organization should provide for continuing education, based on this research, are: 8 staff’ utilization based on knowledge, the subsidy of conferences and the granting of educational leave. The strengthening of the personal interest for postgraduate education is of paramount importance but at the same time due to the low funds the employees are forced to be trained out of working hours on their own initiative and to have their own financial resources for education. The difficult working conditions, high job requirements and social obligations push health professionals to look for flexible ways of education like the distance education programs. Conclusions: Health professionals need to update their knowledge and develop their skills in a constantly changing health system, which becomes more complex and demanding. The hospital education sector needs more funds to motivate its staff towards continuing education and to invest in own human resources offering incentives, evaluating and capitalizing on its personnel. Finally, when investing in human resources, the health system ensures a healthier development , the improvement of professional development and the best quality of patient care. This contributes to the acknowledgement of the value of the employee and his/her moral satisfaction, which are essential for the enhancement of the overall productivity and the improvement of the quality of the provided services. Keywords : Continuing Education, Continuing Professional Education, Lifelong Learning, professional development, motives and benefits of continuing education, online distance education.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record