Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαϊωάννου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΨαράκη, Καλλιόπη
dc.contributor.otherYaraki, Kalliopi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-10-07T10:04:20Z
dc.date.available2020-10-07T10:04:20Z
dc.date.copyright2020-10-07
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2020/00148el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4691
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων που αφορούν την εφαρμογή του διαδικτυακού μάρκετινγκ, στο πλαίσιο μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης από την Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΒΚΠ ΑΠΘ) . Με την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας επιχειρείται να δοθεί μια γενική εικόνα της εφαρμογής του διαδικτυακού μάρκετινγκ στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Γίνεται μια σύντομη αναφορά στο ρόλο των βιβλιοθηκών, τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, την υιοθέτηση των Web 2.0 τεχνικών για την ενδυνάμωση των δεσμών με το ακαδημαϊκό κοινό και την επιτυχή υλοποίηση των στόχων τους. Η εφαρμογή του διαδικτυακού μάρκετινγκ παρουσιάζει δυσκολίες στις ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Η επιτυχής ή μη εφαρμογή του εξετάζεται για την περίπτωση της ΒΚΠ ΑΠΘ. Το πρώτο ερευνητικό μέρος περιλαμβάνει την αξιολόγηση του ιστότοπου της ΒΚΠ και της διάδρασής της με το κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υιοθετεί. Συγκεκριμένα, εφαρμόζεται η μέθοδος της παρατήρησης για την αξιολόγηση του ιστότοπου, στη βάση των «Αρχών ποιότητας για τους πολιτιστικούς ιστότοπους» (Minerva Europe). Στη συνέχεια επίσης, με την μέθοδο της παρατήρησης αξιολογείται η διάδραση ΒΚΠ με το κοινό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το δεύτερο ερευνητικό μέρος περιλαμβάνει τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας για την ανίχνευση των απόψεων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας για τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της ΒΚΠ ΑΠΘ. Η έρευνα διεξάγεται κυρίως με ατομικές συνεντεύξεις και αποσκοπεί στη συγκέντρωση δεδομένων στη βάση των αναγκών των διαφορετικών κατηγοριών κοινού -προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψήφιων διδακτόρων και διδακτικού προσωπικού. Η αξιολόγηση των Web 2.0 εφαρμογών που υιοθετεί η ΒΚΠ και η καταγραφή των απόψεων του κοινού αναφορικά με αυτές τις εφαρμογές, επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής τους, την ενίσχυση της διάδρασης της ΒΚΠ με το ακαδημαϊκό κοινό και την κατάθεση προτάσεων και διεθνών πρακτικών για τυχόν βελτιώσεις.el_GR
dc.format.extentxiii, 159 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑκαδημαϊκές βιβλιοθήκες -- Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκηςel_GR
dc.subjectAcademic libraries -- Aristotle University of Thessalonikiel_GR
dc.titleΔιαδικτυακή επικοινωνία των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Η αξιοποίηση των εφαρμογών web 2.0 από τη βιβλιοθήκη και κέντρο πληροφόρησης ΑΠΘ.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present paper aims to draw conclusions regarding the application of online marketing in the context of a customer-oriented approach by the Library and Information Centre of the Aristotle University of Thessaloniki (LIC AUTh). A review of the literature attempts to give an overview of the application of online marketing in academic libraries. A brief reference is made to their role, the current challenges they face and the adoption of Web 2.0 techniques to strengthen ties with academic audience and the successful implementation of their goals. The application of online marketing presents difficulties in Greek academic libraries. Its successful or unsuccessful application is examined in the case of the LIC. The first part of the research includes the evaluation of the LIC’s website and its interaction with the public on the social media it adopts. Specifically, the observation method is used to evaluate the website, based on the “Quality principles of the cultural sites” (Minerva Europe). Then, also, the method of observation evaluates the interaction of the LIC with its audience on social media. The second part of the research includes conducting qualitative research to detect the aspects of members of the academic community on the LIC’s website and social media. The research is mainly conducted through individual interviews and aims to gather data based on the needs of different categories of audience -undergraduate students, postgraduate students, PhD candidates and teaching staff. The evaluation of the Web 2.0 tools adopted by the LIC and the recording of the public’s aspects -on these applications- allows the gathering of conclusions for the effectiveness of their implementation, the evaluation of the LIC’s interaction with the academic public and the submission of proposals and international practices for any improvements.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record