dc.contributor.advisor | Γκίνη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Παπάζη, Αναστασία | |
dc.contributor.other | Papazi, Anastasia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-09-17T10:41:04Z | |
dc.date.available | 2020-09-17T10:41:04Z | |
dc.date.copyright | 2020-09-17 | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2020/00151 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4622 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η γέννηση της τραγωδίας τον 5ο αιώνα π.Χ. αποτέλεσε ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα της Δημοκρατικής Αθήνας. Μέσα από τους μύθους αναδύθηκαν αρχέτυπα και σύμβολα τα οποία συνιστούσαν πρότυπα συνειδητότητας που λειτούργησαν ως εργαλεία αναζήτησης του
Είναι, ανάδειξης πανανθρώπινων αξιών αλλά και ως μέσα για την κατανόηση του κόσμου. Τους μύθους των αρχαίων ποιητών, επαναπροσέγγισαν συγγραφείς και δημιουργοί μεταγενέστερων ιστορικών περιόδων μέχρι και σήμερα. Οι Τρωάδες του Ευριπίδη είναι ένα
έργο που αποτελεί από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα σημείο αναφοράς όπου υπάρχει εστία πολέμου με ολέθριες συνέπειες, για ανθρώπους, πατρίδες, αξίες και θεσμούς.
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να εξεταστεί η σκηνοθετική προσέγγιση του Θεόδωρου Τερζόπουλου στις Τρωάδες του Ευριπίδη το πώς προσδιορίζει το «εγώ» ενώπιον του «άλλου», το ζήτημα της ταυτότητας του υποκειμένου, της διαφοράς και συνεπώς της «ετερότητας» σε
συνθήκες πολέμου και αιχμαλωσίας. Θα εξεταστεί κατά πόσο η οπτική του Τερζόπουλου καταφέρνει να παρουσιάσει με τρόπο διαφορετικό τις Τρωάδες από μια κλασική/συμβατική παράσταση. Πώς καταφέρνει ο σκηνοθέτης να αναδείξει και να φωτίσει τα διαχρονικά ζητήματα, όπως αυτό της ελευθερίας, της αιχμαλωσίας, της μετανάστευσης, των αγνοουμένων, αλλά και τη θέση της γυναίκας σε συνθήκες αιχμαλωσίας. Πώς μπορούν να ενταχθούν αυτά τα ζητήματα στην προβληματική της σύγχρονης πραγματικότητας, καθιστώντας έτσι το έργο άμεσα και ρεαλιστικά αντιληπτό στα μάτια του σημερινού θεατή; | el_GR |
dc.format.extent | vii, 92 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Τρωάδες | el_GR |
dc.title | Τρωάδες. Η κατά Τερζόπουλο εκδοχή. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The birth of tragedy in the 5th century BC. was one of the most important achievements of Democratic Athens. Through myths, archetypes and symbols emerged that constituted patterns of consciousness that functioned as tools for the search for Being, for the promotion of universal
values, but also as means for understanding the world. The myths of ancient poets have been revisited by writers and creators of later historical periods to the present day. Euripides' Trojans are a work that has been a point of reference since antiquity, where there is a hotbed of war with
devastating consequences for people, homelands, values, and institutions.
The aim of this dissertation is to examine the directing approach of Theodoros Terzopoulos in Euripides' Trojans, how he identifies the "I" before the "other", the question of the subject's identity, difference and therefore "otherness" in war and captivity. . It will be examined whether Terzopoulos perspective manages to present the Trojans in a different way from a classic/conventional performance. How does the director manage to highlight and illuminate timeless issues, such as that of freedom, captivity, immigration, the missing, but also the position of women in captivity. How can these issues be integrated into the problematic into the modern reality, thus making the work directly and realistically perceptible in the eyes of today's viewer? | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |