dc.contributor.advisor | Κυπριανίδου, Έφη | |
dc.contributor.author | Πιτσιλλίδου, Λουκία | |
dc.contributor.other | Pitsillidou, Loukia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-09-17T10:14:25Z | |
dc.date.available | 2020-09-17T10:14:25Z | |
dc.date.copyright | 2020-09-17 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2020/00146 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4620 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εξέταση μιας μελέτης περίπτωσης, της διαδικτυακής επικοινωνίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) και η διερεύνηση της στρατηγικής του στον τομέα αυτό.
Εξετάζεται η στρατηγική που ακολουθεί το ΜΦΙΚ στα τρία βασικά κανάλια της διαδικτυακής του επικοινωνίας, τον ιστότοπο, την υπηρεσία newsletters και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα συμπεράσματα δείχνουν πως η στρατηγική του μουσείου στην ιστοσελίδα του προσανατολίζεται έντονα προς την παροχή πληροφοριών και ενημέρωσης και σε μικρότερο βαθμό προς τη διάδραση με το κοινό, ενώ χρησιμοποιεί τα newsletters για να προωθήσει τις δράσεις του. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί κυρίως το Facebook, με στρατηγικό στόχο την ενημέρωση του κοινού και την προώθηση των δράσεων του. Λιγότερο συχνά χρησιμοποιεί τη στρατηγική της επίγνωσης του μουσείου και του ρόλου του, χωρίς να επιδιώκει διάλογο και επικοινωνία διπλής κατεύθυνσης.
Για να υπάρχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα της διαδικτυακής επικοινωνίας του μουσείου, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα συμπεράσματα της δείχνουν πως οι συμμετέχοντες είναι γενικά ικανοποιημένοι με τον τρόπο που το μουσείο επικοινωνεί μαζί τους. Θα επιθυμούσαν ωστόσο το μουσείο να παρουσιάζει στο διαδίκτυο και άλλες πλευρές του, πέρα από την ενημέρωση που προσφέρει για δράσεις.
Όταν τον Μάρτιο του 2020 η έκθεση του μουσείου έκλεισε για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19, το ΜΦΙΚ άρχισε να επικοινωνεί αποκλειστικά διαδικτυακά με το κοινό του. Πραγματοποιήθηκε στην περίοδο αυτή αλλαγή στη στρατηγική του, καθώς χρησιμοποίησε εντονότερα τη στρατηγική της επίγνωσης του μουσείου και επιδίωξε επικοινωνία διπλής κατεύθυνσης με το κοινό.
Τέλος, προτείνεται η εφαρμογή νέων στρατηγικών για την επικοινωνία του ΜΦΙΚ, που στηρίζονται στα συμπεράσματα εξέτασης της υπάρχουσας στρατηγικής του, τα συμπεράσματα της ποιοτικής έρευνας, τα στοιχεία που φαίνονται στην αλλαγή της επικοινωνίας του και καλές πρακτικές. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 65 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης -- Στρατηγική ανάπτυξης | el_GR |
dc.subject | Natural history Museum of Crete - Development strategy | el_GR |
dc.title | Η διαδικτυακή παρουσία των πολιτιστικών οργανισμών ως μέσο εφαρμογής στρατηγικής και επικοινωνίας. Η περίπτωση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of this Μ.Α. dissertation is to examine a case study, in particular the online communication of the Natural History Museum of Crete (NHMC) and the investigation of its strategy in this domain.
NHMC's strategy is examined in the three main channels it uses in order to communicate online: its website, newsletters and the social media. The outcomes show that on its website the museum’s strategy is strongly oriented towards providing information and to a lesser extent towards interaction with the audience. NHMC uses newsletters to promote its activities. The museum uses Facebook to inform the audience and promote its activities. Less frequently it uses the strategy of comprehension, to deepen understanding of the museum and its role, without seeking dialogue and two-way communication.
In order to have a more complete picture of the museum's online communication, a qualitative research was carried out with semi-structured interviews. Its findings show that participants are generally satisfied with the ways the museum communicates with them. Nevertheless, they would like the museum to present other aspects of it on the internet, in addition to the information it offers about activities.
When the museum's exhibition closed in March 2020 due to measures to limit the spread of COVID-19, NHMC began to communicate exclusively online with its audience.
During this period, a change was made in its strategy, since it used the strategy of comprehension more and sought two way communication with its audience.
In the final section of this dissertation implementation of new strategies is suggested for NHMC’s online communication, based on the outcomes of the examination of its existing strategy, the conclusions of the qualitative research, the change of the communication of the NHMC and good practices. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |