Η διαδικτυακή παρουσία των πολιτιστικών οργανισμών ως μέσο εφαρμογής στρατηγικής και επικοινωνίας. Η περίπτωση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2020-05Συγγραφέας
Πιτσιλλίδου, Λουκία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εξέταση μιας μελέτης περίπτωσης, της διαδικτυακής επικοινωνίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) και η διερεύνηση της στρατηγικής του στον τομέα αυτό.
Εξετάζεται η στρατηγική που ακολουθεί το ΜΦΙΚ στα τρία βασικά κανάλια της διαδικτυακής του επικοινωνίας, τον ιστότοπο, την υπηρεσία newsletters και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα συμπεράσματα δείχνουν πως η στρατηγική του μουσείου στην ιστοσελίδα του προσανατολίζεται έντονα προς την παροχή πληροφοριών και ενημέρωσης και σε μικρότερο βαθμό προς τη διάδραση με το κοινό, ενώ χρησιμοποιεί τα newsletters για να προωθήσει τις δράσεις του. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί κυρίως το Facebook, με στρατηγικό στόχο την ενημέρωση του κοινού και την προώθηση των δράσεων του. Λιγότερο συχνά χρησιμοποιεί τη στρατηγική της επίγνωσης του μουσείου και του ρόλου του, χωρίς να επιδιώκει διάλογο και επικοινωνία διπλής κατεύθυνσης.
Για να υπάρχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα της διαδικτυακής επικοινωνίας του μουσείου, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα συμπεράσματα της δείχνουν πως οι συμμετέχοντες είναι γενικά ικανοποιημένοι με τον τρόπο που το μουσείο επικοινωνεί μαζί τους. Θα επιθυμούσαν ωστόσο το μουσείο να παρουσιάζει στο διαδίκτυο και άλλες πλευρές του, πέρα από την ενημέρωση που προσφέρει για δράσεις.
Όταν τον Μάρτιο του 2020 η έκθεση του μουσείου έκλεισε για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19, το ΜΦΙΚ άρχισε να επικοινωνεί αποκλειστικά διαδικτυακά με το κοινό του. Πραγματοποιήθηκε στην περίοδο αυτή αλλαγή στη στρατηγική του, καθώς χρησιμοποίησε εντονότερα τη στρατηγική της επίγνωσης του μουσείου και επιδίωξε επικοινωνία διπλής κατεύθυνσης με το κοινό.
Τέλος, προτείνεται η εφαρμογή νέων στρατηγικών για την επικοινωνία του ΜΦΙΚ, που στηρίζονται στα συμπεράσματα εξέτασης της υπάρχουσας στρατηγικής του, τα συμπεράσματα της ποιοτικής έρευνας, τα στοιχεία που φαίνονται στην αλλαγή της επικοινωνίας του και καλές πρακτικές.