Show simple item record

dc.contributor.advisorΣιηνά, Χριστίνα
dc.contributor.authorΝικολάου, Ξένια
dc.contributor.otherNicolaou, Xenia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-02-19T09:47:30Z
dc.date.available2020-02-19T09:47:30Z
dc.date.copyright2020-02-19
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΣΔΜ/2019/00040el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4424
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια να σκιαγραφηθούν και να αναδειχθούν οι απόψεις των πιστοποιημένων από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ) εκπαιδευτών ενηλίκων, αναφορικά με την επάρκεια και τις πιθανές ελλείψεις του επαγγελματικού τους ρόλου. Μέσα από την άντληση των πιο πάνω πληροφοριών, η έρευνα στοχεύει να συμβάλλει στην καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών ενηλίκων. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων αποτελεί ένα διαρκώς εξελισσόμενο πεδίο, σε διεθνές, ευρωπαϊκό, αλλά και εθνικό επίπεδο. Περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες μέσα από τις οποίες οι ενήλικοι μαθαίνουν με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο. Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση περιλαμβάνει μια μεγάλη ετερογένεια τόσο προγραμμάτων όσο και εκπαιδευτών ενηλίκων. Οι τελευταίοι προέρχονται από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Η παρούσα έρευνα έχει επικεντρωθεί στην περίπτωση των εκπαιδευτών ενηλίκων οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί από την ΑνΑΔ και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην επαρχία Λευκωσίας. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές ενηλίκων στη χώρα μας σε σχέση με θέματα επιμόρφωσης και περαιτέρω ανάπτυξης. Στην Κύπρο απουσιάζουν έρευνες προς αυτή την κατεύθυνση και η μόνη έρευνα που έχει εντοπιστεί είναι των Γραβάνη και Ιωαννίδου (2014) όπου στο Κεφάλαιο 8 γίνεται αναφορά για τον εκπαιδευτή ενηλίκων. Μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία, θα προσπαθήσουμε να κινητοποιήσουμε τους αρμόδιους φορείς για τη διεξαγωγή μιας Παγκύπριας έρευνας που θα στοχεύσει στη μελέτη των επιμορφωτικών αναγκών των επαγγελματιών εκπαιδευτών ενηλίκων. Για την πραγματοποίηση της έρευνας υιοθετήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία. Αξιοποιήθηκαν τόσο η ημιδομημένη εις βάθος συνέντευξη ως εργαλείο συλλογής δεδομένων όσο και η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου για την επεξεργασία των δεδομένων που συλλέγηκαν. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από επτά εκπαιδευτές ενηλίκων και επιλέγηκε αρχικά με τη μέθοδο της βολικής δειγματοληψίας. Στην πορεία της έρευνας κάποιοι εκπαιδευτές δεν συμμετείχαν και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της χιονοστιβάδας ώστε να εξευρεθούν άτομα με τα ίδια χαρακτηριστικά. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας επιχειρούν να απαντήσουν στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή. Τα συμπεράσματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτές χρειάζεται να παρακολουθούν εξειδικευμένα προγράμματα ώστε να αντεπεξέρχονται με επάρκεια στον ρόλο που διαδραματίζουν. Διαφάνηκε μέσα από τη διερεύνηση των απόψεών τους ότι οι δυνατότητες περαιτέρω επιμόρφωσης και κατά συνέπεια επαγγελματικής ανάπτυξης είναι ελάχιστες στην Κύπρο. Εν κατακλείδι, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων κατέδειξε την ανάγκη για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη μέσα από την ύπαρξη κατάλληλων δομών και θεσμοθετημένου συστήματος παροχής ευκαιριών προς αυτή την κατεύθυνση.el_GR
dc.format.extent153 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectAdult educationel_GR
dc.titleΗ διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών ενηλίκων που διδάσκουν σε ιδιωτικούς φορείς παροχής δια βίου μάθησης, με βάση το πλαίσιο, τον ρόλο και τις πεποιθήσεις τους. Η περίπτωση των εκπαιδευτών που είναι πιστοποιημένοι από την ΑνΑΔ και εργάζονται σε ιδιωτικούς φορείς στην επαρχία Λευκωσίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study attempts to outline and highlight the views of adult educators who have been certified by HRDA, in regards to their adequacy and any potential deficiencies of their professional role. Through the investigation of the above information, the research aims to contribute in recording the training needs of adult educators. Adult Education is an ever-evolving field at international, European and national levels. It encompasses all activities through which adults learn in a systematic and organized way. Continuing education and lifelong learning contains a great deal of heterogeneity of programs and adult educators coming from many different disciplines. The present research focuses on the case of adult trainers who are certified by the HRDA and are professionally active in the Nicosia district. The purpose of this study is to highlight the difficulties that adult educators face in our country in terms of training and further development. Cyprus lacks research in this direction and the only research identified has been by Gravani and Ioannidou (2014) where at Chapter 8 a reference is made about the adult educator. Through this thesis, we will attempt to mobilize the authorities in charge for conducting a Pancyprian research aimed at studying the professional needs of adult educators. The present research adopts the qualitative methodology, utilizing the semi-structured in-depth interview as a data collection tool and qualitative content analysis for analyzing the data collected during the research process. The sample of the study consists of seven adult educators who were initially selected using the convenient sampling method. In the course of the research, some of them cancelled their participation and the snowball sampling method was used in order to find participants with the same characteristics as the ones already interviewed. The main findings of the research attempt to answer the research questions raised in this postgraduate thesis. The findings indicate that adult educators need to participate in specialized educational programs in order to comply in an adequate way with their role. It became clear through the investigation of their views that, opportunities for further training and therefore professional development in Cyprus, are limited. In conclusion, the majority of participants indicated the need for continuous professional development through the existence of appropriate structures and a statutory system of opportunities towards this direction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record