Show simple item record

dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΚάτσικα, Μαρία-Σοφία
dc.contributor.otherKatsika, Maria-Sophia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-01-13T12:52:16Z
dc.date.available2020-01-13T12:52:16Z
dc.date.copyright2020-01-13
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΚΠΣ/2019/00038el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4354
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικέ παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΑπό τις πρώτες κιόλας περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας, όπου ο άνθρωπος έπαψε πλέον να ζει μόνος αλλά προτίμησε την οργανωμένη σε ομάδες διαβίωση, άρχισε να μας απασχολεί το ζήτημα της κοινωνικής επιρροής. Απ’αρχής μέχρι και την εώς τώρα διαδρομή μας, εκμεταλλευόμενοι όποιο μέσο είχαμε ανάλογα με την εποχή, φαίνεται ξεκάθαρα το πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε ο παράγοντας αυτός για την εξελιχτική πορεία της κοινωνίας μας. Στην παρούσα διατριβή επιχειρούμε αρχικά να καλύψουμε πλήρως όλες τις διαδοχικές φάσεις που κατέγραψε το θέμα αυτό στην ανθρώπινη ιστορία, ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια, στα οποία το μόνο διαθέσιμο μέσον ήταν ο προφορικός λόγος, ώστε να καταλήξουμε στη σύγχρονη εποχή της διαμεσολαβημένης επικοινωνίας, του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμη, καταγράφουμε τα όσα έχουν διατυπωθεί προηγουμένως από την επιστημονική κοινότητα αναφορικά με το ζήτημά αυτό και καταλήγουμε με την μελέτη της εφαρμογής του ζητήματος μας στα σύγχρονα μέσα αλληλεπίδρασης που δεν είναι άλλα από τα λεγόμενα social media. Στη συνέχεια, καθώς τα κοινωνικά δίκτυα σήμερα προσφέρουν πρωτόγνωρες δυνατότητες, θεωρήσαμε ότι θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον να προσπαθήσουμε να χαρτογραφίσουμε τη διαμόρφωση των πιο σημαντικών χρηστών μιας τέτοιας ομάδας, στην πράξη. Για το σκοπό αυτό επιλέξαμε ως ομάδα κοινού ενδιαφέροντος, την κοινοβουλευτική ομάδα της χώρας μας και συγκεκριμένα την αλληλεπίδρασή της στο κοινωνικό δίκτυο Twitter. Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία άντλησης και ανάλυσης δεδομένων, την γλώσσα προγραμματισμού Python και Microsoft Excel αντίστοιχα, επιχειρήσαμε να ρίξουμε φως στον τρόπο που διαμορφώνονται οι σηματικότερες προσωπικότητες, οι οποίες είτε φανερά, είτε λιγότερο φανερά ασκούν επιρροή στην ανταλλαγή των μηνυμάτων και πληροφοριών που διακινούνται μεταξύ των μελών ολόκληρης της ομάδας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι είναι αρκετά δύσκολο, αλλά και μάλλον μη έγκυρο το να προσπαθήσουμε να ξεχωρίσουμε τις ηγετικές προσωπικότητες, ανάλογα με το βαθμό επιρροής του κάθε εξεταζόμενου προφίλ, δημιουργώντας μια και μόνο κατάταξη. Τούτο γιατί τελικά ανάλογα με την εκάστοτε μετρική η κατάταξη αυτή θα άλλαζε. Συνεπώς, θεωρούμε εγκυρότερο αλλά και σκοπιμότερο, το να αναδείξουμε- με βάση τα ευρύματά μας- την επικοινωνιακή στρατηγική που επιλέγουν οι χρήστες αυτοί και που τους κάνει να πετυχαίνουν συνδυαστικά, μεγαλύτερα νούμερα στις μετρικές της επιτυχίας.el_GR
dc.format.extentvi, 89 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΗγετικές παρουσιάσεις -- Twitterel_GR
dc.subjectLeading presentations - Twitterel_GR
dc.titleΜελέτη, ανάδειξη και υπολογισμός της επιρροής ηγετικών παρουσιών στο κοινωνικό μέσο δικτύωσης Twitter.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSince the very first periods of human history, when man stopped living individually, but preferred to accommodate himself in organized teams, the matter of social influence has begun to employ us. From day one until nowadays, is totally clear that this agent acted a crucial part for the development of our society. This study attempts to cover completely all the consecutive phases that the matter of social influence recorded through human history, beginning from the ancient period, where the only available implement was the verbal language, culminating in the modern era of computer-mediated communication, Internet and social media. Additionally, we itemize what has been already stated from the scientific community regarding this matter in order to conclude to our study about its implementation on the contemporary time. Consequently, as nowadays social media provide unprecedented possibilities, we assumed that it would be really interesting trying to map practically the formation of the most important users existing in such teams. Working on this direction, we chose to study the common interest group of Greek parliament members and its interaction on Twitter. Using as collection and analysis tools, the programming language of Python and Microsoft Excel accordingly, we attempted to spot a light on the way that leadership can take place, which apply influence, observably or less blatantly, in the exchange of messages and information between team’s members. Results showed that bearing in mind the ranking of just one metric, is really difficult and also invalid, to try to discriminate the leading personalities of a social group. That is because, on the basis of each metric, ranking should be changed. Thus, we concluded that it is more valid and expedient, to accent the communicational strategy, which as a combination, makes these users accomplice regarding success metrics.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record