Show simple item record

dc.contributor.advisorΦραγκάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΓκεκόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.otherGkekopoulos, Konstantinos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-12-06T10:24:41Z
dc.date.available2019-12-06T10:24:41Z
dc.date.copyright2019-12-06
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.otherΚΠΣ/2019/00037el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4337
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η δυναμική των Μαζικών Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθήματων (MOOCs) τα οποία παρέχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική αξία τους και ιδιαίτερα η συσχέτισή τους με τη «συμμετοχή», την «κινητοποίηση» και την «αυτοπεποίθηση» των φοιτητών που συμμετέχουν σε αυτά, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι επιμέρους στόχοι της έρευνας αφορούν την εξέταση (α) των παραμέτρων που δύνανται να συμβάλουν στην αύξηση του βαθμού συμμετοχής κάθε φοιτητή που συμμετέχει στη διαδικτυακή εκπαίδευση όσον αφορά τα μαθήματα και τις σπουδές του (συμμετοχή), (β) των στοιχείων εκείνων που δύνανται να κινητοποιήσουν τους φοιτητές στα πλαίσια της διεργασίας μάθησής τους (κινητοποίηση) καθώς και (γ) ο εντοπισμός των παραγόντων που συντελούν στην αύξηση της αυτοπεποίθησης των φοιτητών (αυτοπεποίθηση). Είναι γνωστός ο συνεχιζόμενος πολύ υψηλός αριθμός των εγκαταλείποντων φοιτητών που παρακολουθούν τα MOOCs, αλλά και ο υψηλός αριθμός των εγγραφόντων σε αυτά, οπότε η διερεύνηση των συστατικών στοιχείων που θα καταστούν ικανά, να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των φοιτητών που εγγράφονται σε μαθήματα που προσφέρονται μέσω των περιβαλλόντων αυτών, και ολοκληρώνουν επιτυχώς τις σπουδές τους, είναι βασικό εφαλτήριο έναυσμα του ερευνητή. Η παρούσα έρευνα διενεργείται μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης και τα συμπεράσματα που αναδύονται συνάδουν με τη δυναμική των MOOCs να επιδράσουν θετικά στην ανάπτυξη της κινητοποίησης των φοιτητών, της ενεργής συμμετοχής τους, αλλά και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους, όταν αυτά στηρίζονται πάνω σε νέους πειραματισμούς, μεθοδολογίες και διδακτικές στρατηγικές, στοιχεία τα οποία αποτελούν κομμάτι από τους λόγους που δημιουργήθηκαν. Συγκεκριμένα διαπιστώνεται πως ο σχεδιασμός των MOOCs τα οποία θα είναι πλούσια στη χρήση πολυμέσων (media-rich) αλλά και με στοιχεία παιχνιδιών (gamification), καθώς και τα MOOCs τα οποία βασίζονται στην έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών, είναι μερικές από τις πιο ισχυρές παραμέτρους που θα συμβάλουν στην αύξηση του βαθμού συμμετοχής των φοιτητών. Διαπιστώνεται επίσης πως τα προγράμματα τα οποία σχεδιάζονται βάση του μοντέλου ARCS (Keller, 2000), θα έχουν μεγαλύτερα επίπεδα κινητοποίησης των φοιτητών στα πλαίσια της διεργασίας μάθησής τους. Ακόμη παράγοντες όπως η χρήση υψηλής τεχνολογίας, το ενδιαφέρον για το θέμα του MOOC, η λήψη κάποιου πιστοποιητικού είναι στοιχεία που θα συντελέσουν στην αύξηση της κινητοποίησης των φοιτητών. Σχετικά με την αυτοπεποίθηση των φοιτητών, διαπιστώνεται πως οι αναφορές επίδοσης και «ενδυναμωτικής» αξιολόγησης, σε συνδυασμό με το μοντέλο μαθησιακής διαδικασίας SRL (Zimmerman, 2000), καθώς και η ενθάρρυνση συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών ώστε να υπάρχει το αίσθημα της κοινωνίας, είναι μερικά από τα στοιχεία που θα συντελέσουν στην αύξηση της.el_GR
dc.format.extentxiv, 77 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectMassive Open Online Courses
dc.subjectΔιαδικτυακή μάθηση MOOC
dc.subjectMOOC -- Massive Open Online Courses
dc.titleΗ συμβολή των μαζικών διαδικτυακών περιβαλλόντων (MOOCs) στην ενίσχυση του επίπεδου συμμετοχής, κινητοποίησης και αυτοπεποίηθησης των φοιτητών σε σχέση με τις πανεπιστημιακές σπουδές τους.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis dissertation attempts to research the dynamic of Massive Open Online Courses (MOOCs) that are provided in third grade education, according to their educating value. Specially, their relevance with the «engagement», the «motivation» and the «confidence» of the students that participate in them, during their studies. The extended goals of this research, are related with the investigation of (a) all the parameters which have the potential to raise the engagement of the students who participate in online education programs, to their studies (Engagement), (b) the elements that could contribute to the development of motivation of the students according to their studies (Motivation), (c) the investigation of the factors which could possibly constitute to the raise of the confidence of students (Confidence). Today, the continued very high number of drop-outs by students in massive open online courses, is well known, as well as the high number of students who choose to enroll in a MOOC program, so that the investigation of all content parts which could possibly raise up the interest of all these students and help them to success in their learning goal through MOOCs, is a primary trigger for the researcher. This research is based on literature review, and the conclusions συνάδουν with the dynamic of MOOCs to effect in a positive way to the development of motivation of students, the active participation of them to their courses and to the development of students confidence, when the MOOCs are designed and based to new experimentations, educating methodologies and learning strategies, which things stand as basic part of the designing factors of MOOCs. Results indicate that the design of media-rich MOOCs, based on gamification, along with the encouragement of active students interplay, are strong factors which will result to the enhancement of students’ engagement. Also, programs which are designed through the ARCS model approach (Keller, 2000), the use of modern technology, the interest to the topic subject of a MOOC, a certification of successful participation in the program, are some of the elements which will result in a better students motivation. In the end, the use of «empowered» qualification and the constructive feedback, in collaboration with the SRL learning model (Zimmerman, 2000) as well as the encouragement of students to communicate and collaborate with each other, in order to create a sense of community, are some of the basic components for the enhancement of students’ confidence.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record