Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυριακίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΒαρέλλας, Νικόλαος
dc.contributor.otherVarellas, Nikolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-11-14T11:21:58Z
dc.date.available2019-11-14T11:21:58Z
dc.date.copyright2019-11-14
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2019/00117el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4323
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγράψει την εξέλιξη του κυπριακού κινηματογράφου και την ανάπτυξη που επιχειρείται σε αυτό τον τομέα των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών. Η ιστορική ανασκόπηση τέθηκε στο πρώτο μέρος της εργασίας/ διατριβής για να διαφανεί πότε, με ποιο τρόπο και από ποιους δημιουργήθηκε ο κυπριακός κινηματογράφος. Η προβολή των κύριων ερεθισμάτων και τα κοινωνικά φαινόμενα που επηρέασαν και εξακολουθούν να επηρεάζουν τους δημιουργούς σε συνδυασμό με τις επιρροές που δέχονται από τρεις διαφορετικές ηπείρους λόγω της θέσης της Κύπρου, αποτέλεσαν σημαντικό μέρος της παρούσας εργασίας/ διατριβής. Έγινε προσπάθεια να τονιστούν τα χαρακτηριστικά του κινηματογράφου σε σχέση με τη διάρθρωση των σταδίων της συγκεκριμένης τέχνης από την αρχική ιδέα/ σύλληψη μέχρι την έκθεση/ υποδοχή από το κοινό, αλλά και οι διάφορες διαδικασίες που επιτελούνται στα ενδιάμεσα στάδια της παραγωγής και διανομής. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ρόλο του μάρκετινγκ/ επικοινωνίας για την προσέλκυση πιθανών χρηματοδοτών αλλά και θεατών στην προβολή και στην περαιτέρω προώθηση μιας ταινίας, με την ταυτόχρονη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διαγράφεται επίσης η πορεία ανάπτυξης της τοπικής παραγωγής μέσα από διάφορες ενέργειες συνεργασίας και συμπαραγωγής με χώρες της ΕΕ από το 2004 κι έπειτα. Κυρίως επιχειρείται μια καταγραφή στοιχείων και πηγών που καταδεικνύουν/ αποδεικνύουν την αύξηση της παραγωγής εν μέσω ύφεσης, ως και την κινητικότητα αλλά και τις διακρίσεις ταινιών σε διεθνές επίπεδο. Καταγράφονται επίσης οι τρόποι μέσα από τους οποίους εδραιώθηκαν τα διεθνή Φεστιβάλ της Κύπρου και η συμβολή των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του κράτους, θεσμικών -τοπικών και ευρωπαϊκών- φορέων αλλά και ιδιωτών χορηγών στην παροχή κινήτρων για τη συνέχιση της προώθησης των κινηματογραφικών παραγωγών / προϊόντων. Μέσα από τα πιο πάνω θα διαφανεί σε ποιο επίπεδο βρίσκεται σήμερα ο κυπριακός κινηματογράφος. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η μελέτη ειδικής προς το θέμα βιβλιογραφίας σε συνδυασμό με την άντληση πρωτογενούς υλικού μέσα από συνεντεύξεις του ερευνητή με σκηνοθέτες και σκηνοθέτες/ παραγωγούς.el_GR
dc.format.extent96 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚυπριακός κινηματογράφος
dc.titleΟ κυπριακός κινηματογράφος.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this work is to demonstrate the existence of Cypriot cinema and the development that is being pursued in this area of these creative industries. Also, the historical review was placed in the first part of the thesis / dissertation to show when, how and by whom the Cypriot cinema was created. Additionally, the presentation of the main incentives and social phenomena, which influenced and still influence the creators combined with the influences they receive from three different continents due to the position of Cyprus, were an important part of this thesis / dissertation. Furthermore, it discusses the characteristics of the cinema in relation to the structure of the stages of the art in question from the original idea / creation to the exhibition / reception by the audience but also the various processes that take place at the intermediate stages of production and distribution. Moreover, an important element presented here is the role of marketing / communication in attracting both potential sponsors and viewers to advertise and further promote a film while using social media. The course of development of local production through various co-operations and co-productions with EU countries is also presented from 2004 and onwards. In particular, a record of data and sources demonstrating the increase in production amidst recession and mobility, as well as distinction at an international level, is attempted. Also, the ways in which the international festivals of Cyprus were established are being shown as well as the contribution of Cultural Institutions of State, local and European institutions and private sponsors to the non-stop promotion of cinematographic productions / products. Through the above, it will be seen at what level the Cypriot cinema is at present day. The methodology followed was the study of bibliography combined with the extraction of primary material from interviews with directors and directors / producers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record