Οι δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες ως μονάδες πολιτισμού και πόλος έλξης τουριστών. Προσελκύοντας το παιδικό κοινό στη Βιβλιοθήκη.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-04Συγγραφέας
Μυλωνίδου, Αικατερίνη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάλυση του πολιτισμικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού ρόλου των Δημοτικών και Δημόσιων Βιβλιοθηκών της Ελλάδας και τις δυνατότητες που τους παρέχονται, ώστε να προσελκύουν τουρίστες και παιδικό κοινό. Γίνεται προσπάθεια ανάλυσης και καταγραφής της ιστορίας των Βιβλιοθηκών σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα ασχοληθούμε με τους φορείς που ασχολούνται με το βιβλίο, με Ιδρύματα που χρηματοδότησαν και έδωσαν ζωή στις ελληνικές Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες. Στην σύγχρονη εποχή, μια εποχή στην οποία παρουσιάζει ραγδαία εξέλιξη ως προς την τεχνολογία και από το χειροπιαστό βιβλίο περάσαμε στο ηλεκτρονικό (e-book). Σήμερα οι Βιβλιοθήκες καλούνται άμεσα και αποτελεσματικά να ανταπεξέλθουν σ’ αυτή την εξέλιξη.
Η συγκεκριμένη εργασία χωρίζεται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με τις Δημοτικές και Δημόσιες Βιβλιοθήκες, στο δεύτερο κεφάλαιο με το παιδικό κοινό στις Βιβλιοθήκες και την αξία του βιβλίου κυρίως του παιδικού και στο τρίτο κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με τη μελέτη περίπτωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λιτοχώρου.
Η έρευνα στηρίζεται σε πρωτογενείς πηγές: στην υπάρχουσα βιβλιογραφία για τις Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες, σε διαδικτυακές πηγές, στο καταστατικό λειτουργίας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λιτοχώρου, στην τοπική βιβλιογραφία Λιτοχωριτών συγγραφέων και διαφόρων τοπικών φορέων, στον τοπικό τύπο της Πιερίας και του Λιτοχώρου, στην προσωπική εμπειρία για τις παιδικές δράσεις που οργανώνονται στη Βιβλιοθήκη μέσω του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών, στην χρήση στατιστικών στοιχείων από έντυπες εκδόσεις της μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Future Library». Δίνεται έμφαση σε συνέδρια που πραγματοποιήθηκαν σε Δημόσιες Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα, με σκοπό να καθοδηγήσουν και να ανοίξουν τον δρόμο στις Βιβλιοθήκες, σε συνεργασία με την UNESCO και την IFLA. Επίσης, γίνεται χρήση ερωτηματολογίων από παλιότερες Καλοκαιρινές Εκστρατείες. Τα συγκεκριμμένα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους γονείς των παιδιών που συμμετείχαν στα προγράμματα και γίνεται προσπάθεια καταγραφής των αποτελεσμάτων τους. Οι παραπομπές και η βιβλιογραφική καταγραφή πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με το Σύστημα ΑΡΑ . Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται και αναλύονται στην παρούσα εργασία ισχύουν για την Ελλάδα.