Show simple item record

dc.contributor.advisorΝεοφύτου, Τάνια
dc.contributor.authorΧατζηαθανασίου, Αθηνά
dc.contributor.otherChatzeathanasiou, Athina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-11-14T08:55:33Z
dc.date.available2019-11-14T08:55:33Z
dc.date.copyright2019-11-14
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.otherΘΣΠ/2019/00134el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4313
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει στην ενδελεχή παρουσίαση της σημασίας του φωτισμού στη θεατρική εμπειρία. Μέσα από βιβλιογραφική έρευνα, αφενός, γύρω από το θεατρικό φωτισμό εν γένει και το θεατρικό φωτισμό όπως εφαρμόζεται από τον Ρόμπερτ Ουίλσον και αφετέρου, μέσα από την απευθείας μελέτη της παράστασής του, Οδύσσεια, αναδεικνύεται το πώς ο θεατρικός φωτισμός καθορίζει το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Αρχικά, γίνεται μία σύντομη αναφορά στην ιστορία του φωτισμού, η οποία χαράσσει την πορεία της εξέλιξης του, τη σημασία που απέκτησε σταδιακά μέσα στους αιώνες και οριοθετεί τις λειτουργίες του φωτισμού, όπως αναδύθηκαν ανάλογα με τις ανάγκες τις εκάστοτε περιόδου. Ορατότητα, τρισδιάστατος και σημειακός φωτισμός, όπως επίσης και ατμόσφαιρα είναι οι λειτουργίες που κλήθηκε ο φωτισμός να επιτελέσει και αυτές σχετίζονται άμεσα με τη σωστή διαχείριση των ιδιοτήτων του φωτός, ένταση, χρώμα, κατανομή και κίνηση και, τελικώς, με το συνολικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της παράστασης. Γι’ αυτό και η εξέλιξη των τεχνητών φωτισμών ήταν παρακολούθημα και του αισθητικού ύφους της εκάστοτε περιόδου. Εν συνεχεία, γίνεται αναφορά στη χρήση των πολυμέσων και την εξέλιξη αυτών σε σχέση με τους φωτισμούς. Ευρέως διαδεδομένα στη σύγχρονη εποχή, τα πολυμέσα έχουν αναδιαμορφώσει την αντίληψη της εικόνας και της επιτέλεσης, έχουν επηρεάσει την τεχνολογική εξέλιξη των φωτισμών και ο συνδυασμός τους με τους φωτισμούς έχει προσδώσει μία τελείως διαφορετική χροιά στη θεατρική εμπειρία. Μία τέτοια εμπειρία προσφέρει και το θέατρο του Ρόμπερτ Ουίλσον, ως ένα θέατρο εικόνων. Ο τρόπος που χρησιμοποιεί το φωτισμό, σε επίπεδο προετοιμασίας και σχεδίασής του, ο σημαντικός ρόλος τον οποίο του αποδίδει στις θεατρικές του παραστάσεις και ο τρόπος που ο φωτισμός, εν τέλει, αλληλεπιδρά με τα λοιπά στοιχεία της παράστασης και το πώς προσλαμβάνεται από το θεατή, αναδεικνύουν τη λειτουργία του θεατρικού φωτισμού και τη σημασία του. Πιο λεπτομερής γίνεται αυτή η παρατήρηση μέσα από την παράστασή του Οδύσσεια, η οποία αποτέλεσε αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς του και της τεχνικής του γύρω από τους φωτισμούς.el_GR
dc.format.extentvii, 57 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΡόμπερτ Ουίλσον -- Οδύσσεια
dc.titleΟ φωτισμός ως σκηνοθετικό εργαλείο μιας παράστασης. Ο πρωτοπόρος Ρόμπερτ Ουίλσον και η παράσταση Οδύσσεια.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe following master thesis is targeting a detailed presentation of the importance of lighting in the theatrical experience. The impact of stage lighting on the artistic outcome in total is approached, on one hand, through the bibliographical research of stage lighting, in general, as well as of stage lighting as applied by Robert Wilson and, on the other hand, through the particular study of his performance, Odyssey. Firstly, the history of stage lighting is mentioned briefly to show how lighting evolved, the importance it acquired throughout the centuries and to mark the functions of lighting, as they came up according to each period. Visibility, modelling, selective lighting and atmosphere are the functions stage lighting came to fulfill and these functions are strongly related to the correct use of light properties: intensity, colour, distribution and movement, as well as the final artistic outcome of the show. For this reason, the evolution of artificial lighting was following the aesthetic movement of the respective historical period. Afterwards, the use of multimedia and their evolution, in relation to stage lighting, is presented. Multimedia, with their extensive use nowadays, have reformed the perception of images and performance and have influenced the development of lighting. Furthermore, their combination with stage lighting has given a different perspective to the theatrical experience. Such an experience is offered by Robert Wilson’s theatre, as a “theatre of images”. The way he uses the lights, in terms of preparation and designing, the major role lighting plays in his performances and the way it, finally, interacts with all stage elements and is perceived by the audience, all these point out the function of stage lighting and its importance. This observation is featured in detail in his performnce, Odyssey, which was a typical sample of his work and his technique around stage lighting.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record