dc.contributor.advisor | Στούρνα, Αθηνά | |
dc.contributor.author | Μουχαρίση, Μαρία | |
dc.contributor.other | Moucharisi, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-11-14T08:29:42Z | |
dc.date.available | 2019-11-14T08:29:42Z | |
dc.date.copyright | 2019-11-14 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2019/00137 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4311 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραιφκές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή αποτελεί συνδυασμό των εμπεριστατωμένων γνώσεων που αποκόμισα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα και των στόχων του επαγγέλματός μου. Ως εκπαιδευτικός θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κάθε χρόνο αντιμετωπίζω μαζί με τους μαθητές μου μια νέα πρόκληση παρουσίασης κάποιας θεατρικής παράστασης.
Η εμπειρία μου ώς σήμερα, μου έχει δείξει ότι οι μαθητές απολαμβάνουν τη θεατρική ενασχόληση σε κάθε περίπτωση και συνθήκη και πάντα με συγκινεί το πόσο στα μάτια των παιδιών, είναι όλα απλά. Έτσι απλό και μεγαλειώδες, βλέπω στα μάτια τους το θέατρο∙ όπως είναι αληθινά. Ακόμα κι όταν οι συνθήκες επιβάλλουν βιαστικές προετοιμασίες ή περιορισμένες εργασίες για την παράσταση, τα παιδιά δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Με ειλικρινή προσπάθεια και συνέπεια στις οδηγίες των εκπαιδευτικών, πάντοτε ανακαλύπτουν ένα νέο μάθημα μέσα από το θέατρο.
Στόχος, λοιπόν, είναι να καταγραφεί η διαδικασία προετοιμασίας μιας θεατρικής παράστασης στο σχολικό περιβάλλον, ξεκινώντας από το θεωρητικό υπόβαθρο και καταλήγοντας μέσα από τη σκηνοθετική, βεβαίως, προσέγγιση στην πραγματοποίηση της παράστασης. Βασικό μας εργαλείο για τη διερεύνηση του εγχειρήματος είναι το έργο του Αριστοφάνη, Ειρήνη, σε διασκευή για παιδιά από τον Δημήτρη Ποταμίτη και στη συνέχεια, σε παρεμβάσεις που πρόεκυψαν από τη δουλειά που έγινε στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής με το Γ1 τμήμα, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης, στο οποίο διδάσκω.
Ακολουθώντας ένα σχέδιο μαθημάτων εμπλουτισμένο με τις διδασκαλίες των Stanislavski, Grotowski, Boal, τα παιδιά γνωρίζουν θεατρικές τεχνικές, δουλεύουν με τις μεθόδους τους και μαθαίνουν πράγματα γύρω από το θέατρο. Ίσως η απόδοση όλων όσων έμαθαν να μην γίνει άμεσα εμφανής στη σκηνή, γιατί σε αυτό λειτουργούν κι άλλοι παράγοντες. Σίγουρα όμως, οι βάσεις που τέθηκαν βοήθησαν τα παιδιά στη πρακτική προσπάθεια της πρόβας και της όλης προετοιμασίας και θα λειτουργήσουν σε κάθε θεατρική προσπάθειά τους, στο μέλλον. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 74 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θέατρο για παιδιά | el_GR |
dc.subject | Children's theater | el_GR |
dc.subject | Θέατρο -- Ειρήνη του Αριστοφάνη | |
dc.subject | Theater -- Aristophanes' comedy, Peace. | |
dc.title | Σκηνοθετική προσέγγιση του θεάτρου στην εκπαίδευση. Η Ειρήνη του Αριστοφάνη σε διασκευή για παιδιά, ως εργαελίο διερεύνησης μιας σχολικής παράστασης. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis combines my work objectives and the profound knowledge I have gained in the present postgraduate program. As a theatre teacher in primary education, every year I come up against a new theatrical performance challenge, along with my students.
My experience, so far, has shown me that students enjoy the preparation of a theatrical play, under any circumstances. I am always getting thrilled when I realize that children see everything simple. From their point of view, I see theatre as it truly is, simple and magnificent. Even when conditions impose hasty preparations or limited work on the show, children give their best. Their efforts and consistency in teachers’ instructions make them discover each time something new through theatre lessons.
Therefore, the aim of this thesis is to record the process of preparing a theatrical performance in the school environment, starting from the theoretical background and resulting through the directorial approach, of course, in the performing act. To explore this project we have chosen Aristophanes’ comedy, Peace. The play that we selected has been adapted for children by Dimitris Potamitis but it has also been changed by interventions that arose from the work done in the theatre class of the 3rd grade, in the 3rd Primary School of Argyroupolis, where I am currently teaching.
By following a course plan enriched by the teachings of Stanislavski, Grotowski and Boal, children find out how to work according to their methods, they become familiar with different theatrical techniques and learn about theatre. It is possible that children may not be able to perform immediately on stage in such way as they were taught because of other factors. But it is certain that the theatrical bases already set, will help students to cope with every theatrical venture in the future. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |