Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσουλφάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΕυριπίδου, Ασπασία
dc.contributor.otherEuripidou, Aspasia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-08-05T09:27:34Z
dc.date.available2019-08-05T09:27:34Z
dc.date.copyright2019-08-05
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΔΤΠ/2019/00152el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4244
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η καταγραφή της μεθόδου, που ακολουθήθηκε από φαρμακοβιομηχανία για την ενσωμάτωση του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στο ήδη υπάρχον και σε λειτουργία Σύστημα Διαχείρισης Εγγράφων του οργανισμού, στο πλαίσιο της επέκτασης της πιστοποίησης κατά το πρότυπο ISO 9001:2015 και στο τμήμα R&D. Στα πρώτα κεφάλαια παρουσιάζεται το σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο και η βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τον σχεδιασμό Συστήματος Διαχείρισης Εγγράφων στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Γίνεται μία παρουσίαση της εξέλιξης του μάνατζμεντ και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τη δεκαετία του 1940 και μετά, και της καθοριστικής συμβολής προσωπικοτήτων της ποιότητας στην εξέλιξή της έως και τη Διαχείριση Γνώσης, η οποία θεωρείται «απόγονος» της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Αναπτύσσεται η έννοια της Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών και πώς αυτή συνδέεται με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας για τους οργανισμούς που επιδιώκουν την επιχειρηματική αριστεία. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται η σημασία των εγγράφων και της αποτελεσματικής διαχείρισής τους, μέσω σύγχρονων Συστημάτων Διαχείρισης Εγγράφων, στην επιτυχή εφαρμογή των αρχών και των εργαλείων της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και της Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση ολοκληρώνεται με την επισήμανση των ιδιαιτεροτήτων και των δυσκολιών εφαρμογής Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας στα τμήματα R&D και πώς αυτά θα μπορούσαν να εφαρμοστούν επιτυχώς προσφέροντας τα πολύτιμα εργαλεία τους και στους επιστήμονες έρευνας και ανάπτυξης. Στο ερευνητικό κομμάτι, παρουσιάζεται το υπάρχον Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας του οργανισμού και, ως αναπόσπαστο κομμάτι του, το Σύστημα Διαχείρισης Εγγράφων. Στη συνέχεια καταγράφονται τα βήματα που ακολουθήθηκαν για την ενσωμάτωση του τμήματος R&D και των διαδικασιών του, στο Σύστημα Διαχείρισης Εγγράφων του οργανισμού. Διαπιστώνεται ότι, παρά τις δυσκολίες ενσωμάτωσης λόγω του γεγονότος ότι κατά τον σχεδιασμό του συστήματος δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι ανάγκες του τμήματος R&D, είναι δυνατή η επιτυχής εφαρμογή του. Διαπιστώνεται επίσης, ότι η ενσωμάτωση του τμήματος R&D στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας του οργανισμού συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη των στόχων του οργανισμού, αναφορικά με τα νέα προϊόντα.el_GR
dc.format.extentvii, 89 σ.; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότητας -- Φαρμακοβιομηχανίεςel_GR
dc.subjectTotal quality management -- Pharmaceutical industryel_GR
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel_GR
dc.subjectTotal quality managementel_GR
dc.titleΣχεδιασμός συστήματος διαχείρισης εγγραφών στο πλαίσιο της διοίκησης ολικής ποιότητας: η περίπτωση του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων σε φαρμακοβιομηχανία.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this postgraduate dissertation is to record the method followed by a pharmaceutical industry to integrate the research and development department (R&D) into the existing and operating Document Management System, in order to extend the ISO 9001:2015 certification also in the R&D department. The first chapters present the relevant theoretical background and bibliographic review of the design of a Document Management System as part of Total Quality Management. There is a presentation of the evolution of management and Total Quality Management since the 1940s, and of the decisive contribution of quality personalities in its evolution to Knowledge Management, which is considered a "descendant" of Total Quality Management. The concept of Business Process Management is developed and its association with Total Quality Management for organizations seeking business excellence. Then, the importance of documents and their effective management, through the use of contemporary document management systems, in the successful implementation of the principles and tools of Total Quality Management and Business Process Management is developed. The bibliographic review concludes by highlighting the particularities and difficulties of applying Quality Management Systems to R&D departments and how these could be successfully implemented and thus offer their valuable tools also to research and development scientists. The research part presents the organization's existing Quality Management System and, as an integral part, the Document Management System. The steps taken to integrate the R&D department and its processes into the Document Management System of the organization are then recorded. It is noted that despite the integration difficulties due to the fact that the R&D department's needs were not taken under consideration during the design of the system, it can be successfully implemented. It is also noted that the integration of the R&D department into the organization's Quality Management System contributes decisively to the achievement of the organization's objectives with respect to new products.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής