Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤζουβελέκας, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Μάριος
dc.contributor.otherPapadopoulos, Marios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-24T08:07:43Z
dc.date.available2019-07-24T08:07:43Z
dc.date.copyright2019-07-24
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΜΔΕΑ/2019/00018el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4204
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, εξετάστηκαν τα βιολογικά (ή οργανικά) προϊόντα, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και τη ζήτησή τους. Από την μελέτη προέκυψε ότι από την πλευρά της προσφοράς, οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά βιολογικών προϊόντων είναι ο ρυθμός μετατροπής (από την συμβατική στη βιολογική καλλιέργεια), το επίπεδο των επιδοτήσεων, τα πρότυπα βιολογικής παραγωγής και οι υποδομές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο δε ρυθμός μετατροπής, μεταβάλλεται από παράγοντες όπως η ποιότητα των εδαφών και το κλίμα. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας από τον οποίο επηρεάζεται η προσφορά, είναι η ανάπτυξη αποτελεσματικών διαύλων διανομής, καθώς η αποτελεσματικότητα των διαύλων διανομής έχει επίσης σημαντικές επιπτώσεις στο συνολικό κόστος και συνεπώς στις τιμές καταναλωτή. Αντίστοιχα, οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση βιολογικών προϊόντων, είναι η τιμή, η ποιότητα, η διαθεσιμότητα, η κατάσταση της οικονομίας, η αξιοπιστία των προτύπων και συστημάτων ελέγχου για βιολογικά προϊόντα. Ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τη ζήτηση είναι η ικανότητα των καταναλωτών να αγοράσουν τα βιολογικά προϊόντα, μέσω του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και το κίνητρο, που επηρεάζεται από τη θρησκεία, τον πολιτισμό, το ενδιαφέρον για το φυσικό περιβάλλον, η ανησυχία για την ασφάλεια των τροφίμων και την υγεία, η κριτική στάση προς την βιομηχανοποιημένη συμβατική γεωργία. Σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των καταναλωτών για τη ζήτηση βιολογικών προϊόντων έχουν και οι δημογραφικοί παράγοντες, όπως το φύλο, η ηλικία, το εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης και η παρουσία παιδιών στο νοικοκυριό. Εκτός από τους επιμέρους παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και τη ζήτηση, σημαντικό ρόλο έχουν και οι παράγοντες χώρας, που αφορούν το νομοθετικό πλαίσιο, την οικονομική κατάσταση, στοιχεία του πολιτισμού κτλ. Τέλος, επιδιώχθηκε να διαμορφωθεί ένα μοντέλο πρόβλεψης της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς βιολογικών προϊόντων και προέκυψε ότι όσο υψηλότερη είναι η συμμετοχή στην αγορά (δηλαδή η κατά κεφαλή κατανάλωση βιολογικών τροφίμων), τόσο πιο αργά αναπτύσσονται οι λιανικές πωλήσεις. Αυτός ο συσχετισμός έχει βρεθεί ότι είναι σημαντικός καθώς εξηγεί περίπου το 32,32% των διακυμάνσεων της ανάπτυξης των λιανικών πωλήσεων βιολογικών προϊόντων στην χώρα.el_GR
dc.format.extentv. 52 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΒιολογικά προϊόνταel_GR
dc.subjectOrganic productsel_GR
dc.titleΠαράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και τη ζήτηση των οργανικών (βιολογικών) προϊόντων.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis study examines, the biological (or organic) products, as well as the factors influencing their supply and demand. The results showed that the main factors influencing the supply of organic products are the rate of conversion (from conventional to Organic farming), the level of subsidies, organic production standards and supply chain infrastructure. The supply is also influenced by the factors that change the conversion rate, such as soil quality and climate. Another important supply factor is the development of efficient distribution channels, as the efficiency of distribution channels also has a significant impact on total cost and therefore consumer prices. Correspondingly, the main factors influencing demand are price, quality, availability, the state of the economy, the reliability of standards and control systems for organic products. A factor that may affect demand is the ability of consumers to buy organic products through disposable income, but also the motivation that is influenced by religion, culture, interest in the natural environment, food safety concerns and health concerns, the critical attitude towards industrialized conventional agriculture. Also, demographic factors such as gender, age, income, education level and the presence of children in the household also have an important role in consumer decisions about the demand for organic products. In addition to the factors that influence supply and demand, there are also factors referring to the country, such as the legislative framework, the economic situation and national culture. Finally, a model for forecasting the growth of the organic market in organic products was developed and it emerged that the higher the market share (the per capita consumption of organic food), the slower the retail sales. This correlation has been found to be important as it explains about 32.32% of the fluctuations in the growth of organic sales of organic products in the country.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής