Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΜιχαλόπουλου, Ειρήνη
dc.contributor.otherMichalopoulou, Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-11T05:58:07Z
dc.date.available2019-07-11T05:58:07Z
dc.date.copyright2019-07-10
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΚΠΣ/2019/00032el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4167
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εισέλθει στην καθημερινότητα όλων και αποτελούν έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους επικοινωνίας. Η είσοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα των πολιτών έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτό έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της ζωής και όλους τους χώρους μέσα στους οποίους εκτυλίσσετε η καθημερινότητα τους. Αυτή η δυναμική είσοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δε θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τον χώρο της υγείας, έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς της ζωής των ανθρώπων. Οι Ιατροί και οδοντίατροι σε όλη την Ελλάδα είναι 78.760 σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2017 (ΕΛΣΤΑΤ, 2017). Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος με αποτέλεσμα το ιατρικό μάρκετινγκ να έχει γίνει απαραίτητο εργαλείο για όλους τους επαγγελματίες υγείας. Η ευκολία και η ταχύτητα με την οποία διοχετεύονται οι πληροφορίες στο διαδίκτυο, οδηγούν τα άτομα να αναζητήσουν πληροφόρηση και επιστημονικές απαντήσεις για τα θέματα υγείας που τους απασχολούν αλλά και πληροφορίες για τον επαγγελματία που θα αποφασίσουν να τους θεραπεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι περισσότεροι ασθενείς πριν καταλήξουν σε κάποιον ιατρό θα κοιτάξουν την σελίδα του στο διαδίκτυο, όπως επίσης θα αναζητήσουν τον ιατρό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από την άλλη οι επαγγελματίες της υγείας και κυρίως οι Ιατροί με την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν ένα πολύ ισχυρό αλλά και ευαίσθητο συνάμα όπλο στα χέρια τους για να προωθήσουν την δουλειά τους και να αυξήσουν την πελατεία τους. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην σχέση Ιατρού – Ασθενή στην εποχή της αλόγιστης χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Στην μελέτη αυτή εξετάζονται θέματα που προκύπτουν αμφίδρομα, δηλαδή και από την πλευρά του ασθενή αλλά και από την πλευρά του Ιατρού. Δημιουργώντας δύο διαφορετικά ερωτηματολόγια, ένα που απευθύνεται σε δείγμα πολιτών-ασθενών και ένα δεύτερο που απευθύνεται σε δείγμα Ιατρών όλων των ειδικοτήτων. Μέσω των ερωτηματολογίων και χρησιμοποιώντας την κοινωνική προσέγγιση διερευνάται πόσο ισχυρή ή εύθραυστη γίνεται η σχέση αυτή με την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και για τις δύο πλευρές και ποιοι είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσία κοινωνικών στερεοτύπων και από τις δύο πλευρές. Δηλαδή εάν με την χρήση τους ευνοείται η διάδοση κοινωνικών στερεοτύπων διαφόρων μορφών και αν αυτή η διάδοση επηρεάζει τη σχέση Ιατρού – Ασθενή και την επιλογή του ποιον Ιατρό θα επιλέξει ο ασθενής για να θεραπευτεί. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ασθενών είναι πολύ ανοιχτοί στο να παρακολουθούν Ιατρούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να μην επηρεαστούν από κοινωνικά στερεότυπα και προσωπικές αντιλήψεις, ενώ από την άλλοι οι Ιατροί δεν είναι ακόμα πολύ εξοικειωμένοι με αυτή τη μορφή διαφήμισης και προβολής και προς το παρόν την αντιμετωπίζουν ερασιτεχνικά και με επιφύλαξη.el_GR
dc.format.extentix, 112 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Σχέση ιατρού-ασθενήel_GR
dc.subjectSocial media -- Doctor-patient relationshipel_GR
dc.titleΣχέση ιατρού-ασθενή στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe social media have entered the everyday life of all and are one of the most popular ways to communicate people. The entrance of social media in everyday life has changed the way people communicate with each other. This has affected all areas and the daily routine of people. This dynamic entrance of social media also affects the field of health, one of the most important areas of people's lives. Doctors and Dentists throughout Greece are approximately 78.760 according to the ELSTAT data for 2017. The competition in this field is very high and medical marketing has become an indispensable tool for all health professionals. The speed with which information can be diffused to the Internet, leading people to seek information and scientific answers to health issues into the internet and seeking information about the professional they will decide to visit for their cure. Most patients before ending up in someone doctor, they will look at his page on the Web, as well as seek the physician in social media. On the other hand, health professionals and practitioners have a powerful but also fragile weapon in their hands to promote their work and increase their customer base. This study focuses on the Doctor-patient relationship in the era of the continuously use of social media. In this study has examined matters arising both ways, from the patient's side but also from the perspective of a doctor. Creating two different questionnaires, one addressed to a sample of citizens-patients and a second one addressed to a sample of Doctors and Dentists. Through questionnaires and using the social approach, the research investigates how strong or fragile becomes this relationship with the use of social media for both sides and what are the factors that affect it. Emphasis is given to the presence of social stereotypes on both sides. If the social media favored the spread of social stereotypes and if this affects the relationship Doctor-patient and the choice of the doctor the patient will choose for his cure. The results showed that a very large percentage of patients are very open to attending Doctors in social media and not being influenced by social stereotypes and personal perceptions, while Doctors are not very familiar with this form of advertising and projection and are currently facing it with reservation.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής