Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαρίφης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΑηδονίδου, Σταματία
dc.contributor.otherAidonidou, Stamatia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-11T05:57:53Z
dc.date.available2019-07-11T05:57:53Z
dc.date.copyright2019-07-10
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.otherΣΔΜ/2019/00035el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4166
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΙστορικά, επικρατεί στην Ελλάδα, η αντίληψη, ότι κανείς μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του μορφωμένο και επιτυχημένο, μόνο στην περίπτωση που έχει ακολουθήσει το δρόμο της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης. Συνεχώς, προωθούνται επιτυχημένα παραδείγματα ανθρώπων, οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίων, μεταπτυχιακών και ακαδημαϊκών τίτλων. Το γεγονός αυτό είναι θεμιτό. Τι γίνεται, όμως, με την επαγγελματική εκπαίδευση; Άραγε, δεν υπάρχουν και εκεί παραδείγματα επιτυχημένων ανθρώπων; Γιατί συνεχίζει να υπάρχει η αντίληψη που θέλει τους ανθρώπους που επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση να θεωρούνται, ότι έχουν κατώτερο μορφωτικό επίπεδο; Είναι σίγουρο, ότι πολλές αλλαγές θα πρέπει να λάβουν χώρα στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορούμε να μιλούμε για απόλυτη εξίσωση της σημασίας που έχουν τα προσόντα που αποκτώνται από τις δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδρομές. Αλλαγές στην κοινωνία, στην οικονομία, στην εκπαίδευση, στην πολιτική. Οι τρόποι αύξησης της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτέλεσαν το βασικό σκοπό της έρευνας της παρούσας εργασίας. Έγινε προσπάθεια ολιστικής διερεύνησης των παραγόντων, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν προς αυτήν την κατεύθυνση και για το λόγο αυτό, η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρία επίπεδα. Αρχικά, διερευνήθηκε ο ρόλος της κοινωνίας, στη συνέχεια ο ρόλος της πολιτικής σε θέματα εκπαίδευσης και τέλος, ο ρόλος των επιχειρήσεων. Κατά το πρώτο στάδιο εκπόνησης της έρευνας, πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, η οποία βοήθησε στην αποσαφήνιση διάφορων εννοιών, αλλά και στη γνωριμία με καλές πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν ή χρησιμοποιούνται στις ευρωπαϊκές χώρες. Στη συνέχεια, αναζητήθηκαν οι εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίες εφαρμόζονται στην Ελλάδα, όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και εκείνες που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα κράτη μέλη της. Τέλος, ζητήθηκαν οι απόψεις τριών στελεχών του Ο.Α.Ε.Δ., τριών στελεχών του Ι.Ε.Π. και ενός επιχειρηματία, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής παρουσιάζονται στα επόμενα κεφάλαια.el_GR
dc.format.extent60 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel_GR
dc.subjectVocational education and trainingel_GR
dc.titleΑκαδημαϊκή ή επαγγελματική εκπαίδευση; Πως μπορούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να συμβάλλουν στην αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractHistorically, the dominated notion in Greece tends to be that only the people that have followed the path that leads in academic education, can consider themselves educated and successful. Continuously, successful examples of people holding Bachelors or Masters degrees or even academic titles are being promoted in the society. This is legitimate. But what about vocational training? Are there any examples of successful people? Why is there still a perception that people who choose vocational education are considered to have a lower educational level? It is certain that many changes will have to take place in Greece, in order to talk about an absolute equation of the importance of the qualifications acquired by the two different educational paths. Changes in society, economy, education, politics. The ways of enhancing the attractiveness of vocational education were the main purpose of this research. An effort has been made to investigate in a holistic way the factors that could influence at this direction and for this reason the research has been carried out on three levels. At first, the role of the society was investigated, then the role of education policy and, lastly, the role of the companies. At the first stage of the research, a literature review was carried out, in order to clarify various concepts, but also to help recognize some good-practices that were used or still being used in other European countries. The education policies that are implemented in Greece in the field of vocational education were sought in comparison with those promoted by the European Union. Finally, the views of three O.A.E.D. executives, three executives of the I.E.P. and one entrepreneur, who is active in the field of renewable energy, were requested. The results of this research are presented in the following chapters.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record