dc.contributor.advisor | Κυπριανίδου, Έφη | |
dc.contributor.author | Δαμιανάκη, Αικατερίνη | |
dc.contributor.other | Damianaki, Aikaterini | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T09:16:11Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T09:16:11Z | |
dc.date.copyright | 2019-06-26 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2019/00101 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4121 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Κύριο στόχο της παρούσας διατριβής αποτέλεσε η δημιουργία πέντε σύγχρονων μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, με βάση τη συνεργασία του με το σχολείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, καταρχήν, αξιολογήθηκε η παρούσα σχέση του με τη μουσειοπαιδαγωγική. Η έρευνα έδειξε ότι, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για επίσκεψη στο μουσείο και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των αρχαιολόγων που εκτελούν και καθήκοντα ξενάγησης ή διεκπεραίωσης των εκπαιδευτικών δράσεων που σχεδιάζει το ΥΠΠΟΑ, ουσιαστικά δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά προγράμματα σε τακτική βάση και με τις προϋποθέσεις που διεθνώς είναι αποδεκτές. Επιπλέον, ο χώρος του τωρινού Α.Μ.Χ. είναι μικρός και χωρίς υποδομές για εκπαιδευτικά προγράμματα. Ένα θετικό στοιχείο αποτελεί η αυτόνομη διαδικτυακή πύλη του που ωστόσο, χρειάζεται βελτιώσεις.
Έπειτα, διερευνήθηκαν οι τρόποι υποστήριξης του Νέου Α.Μ.Χ. στην εκπαιδευτική διαδικασία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα έδειξε ότι, με την έναρξη της λειτουργίας του το 2021, το Ν.Α.Μ.Χ. θα διαθέτει όλα τα μέσα (μεγάλο, σύγχρονο κτίριο με κατάλληλες υποδομές για τον εκπαιδευτικό ρόλο του, βολική τοποθεσία για την προσβασιμότητα σε αυτό, διαμόρφωση μόνιμης έκθεσης σε σχέση και με τις ανάγκες των μαθητών, αξιόλογη αυτόνομη διαδικτυακή πύλη)προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτό. Το επόμενο βήμα θα είναι η προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την οποία δεν έχει ληφθεί ακόμη πρόνοια – όπως φάνηκε από την έρευνα και τις συνεντεύξεις με τους αρχαιολόγους.
Τα προτεινόμενα μουσειοπαιδαγωγικά προγραμμάτα - με βάση τη συνεργασία μουσείου – σχολείου σε όλες τις φάσεις τους, τη συνάρτησή τους με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, τη δυνατότητα ένταξής τους στην Ευέλικτη Ζώνη, τη χρήση μεθόδων, όπως ανακαλυπτική, μαιευτική και βιωματική και την αξιολόγησή τους από μαθητές και εκπαιδευτικούς – αποσκοπούν στη στήριξη των εκπαιδευτικών στο έργο τους και στη βελτίωση της εμπειρίας των παιδιών, συνδυάζοντας τη μάθηση με την ψυχαγωγία. Απώτερος, αν όχι ιδανικός, στόχος για τον σχεδιασμό τους, είναι να αγαπήσουν οι μαθητές το μουσείο ώστε να έχουν την επιθυμία να επιστρέψουν σε αυτό, είτε με τους γονείς τους ή με το σχολείο αλλά και αργότερα ως ενήλικες. | el_GR |
dc.format.extent | ix, 170 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα | el_GR |
dc.subject | Museum educational programs | el_GR |
dc.title | Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων: Ανάπτυξη μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The main objective of this thesis was the creation of five modern museum-educational programs for the new Archaeological Museum of Chania, based on its collaboration with the Primary School.
In the first place, to achieve this goal, its present relationship with museum education was evaluated. The research has shown that while there is interest from teachers and schools for a visit to the museum and despite the good efforts of archaeologists who carry out tasks of guiding or carrying out educational activities planned by the Ministry of Culture and Sports, there are virtually no educational programs on a regular basis and with the conditions that are internationally acceptable. In addition, the space of today's Archaeological Museum is small and without infrastructure for educational programs. A positive element is its autonomous web portal, which nevertheless needs improvements.
Then, the ways that the New AMC can support the educational process of Primary Education were explored. The research showed that, with the beginning of its operation in 2021, the New AMC will have all the means (large, modern building with adequate infrastructure for its educational role, a convenient location for accessibility, a permanent exhibition aimed at all the audiences and in relation to the pupils' needs, a remarkable autonomous web portal)to achieve this. The next step will be to offer educational programs for which provision has not yet been made - as shown by research and interviews with archaeologists.
The proposed museum - educational programs - based on the museum-school collaboration in all their phases, their association with the curriculum of the school, the possibility of integrating them within the Flexible Zone, the use of methods such as discovery , obstetric and experiential and their assessment by pupils and teachers- aim to support teachers in their work and to improve children's experience, combining learning with entertainment. The ultimate, if not ideal, goal for their design is for the students to love the museum so to have the desire to return to it either with their parents or with school but also later as adults. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |