dc.contributor.advisor | Σωκράτους, Μιχάλης | |
dc.contributor.author | Παντελή, Γιάννης | |
dc.contributor.other | Panteli, Giannis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-21T09:01:18Z | |
dc.date.available | 2019-06-21T09:01:18Z | |
dc.date.copyright | 2019-06-21 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΔΤΠ/2019/00134 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4103 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το θέμα της αξιολόγηση της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού, έχοντας ως δεδομένο ότι αποτελεί καίρια λειτουργία της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Καταβλήθηκε προσπάθεια να αποσαφηνιστεί ο ορισμός της αξιολόγησης της απόδοσης, να διαφανούν τα χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής αξιολόγησης, τα στάδια και οι στόχοι της. Στο ίδιο πλαίσιο, διερευνήθηκαν οι διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης και έγινε αναφορά στη χρήση σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων που υποβοηθούν την όλη διαδικασία.
Ο στόχος της διατριβής είναι σε πρώτο επίπεδο, να εντοπιστούν τα αξιολογικά κριτήρια που προκρίνονται από τους αξιολογούμενους και η διερεύνηση του κατά πόσο αυτά τυγχάνουν εφαρμογής σε κυπριακές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, εξετάζονται τα επίπεδα της αξιολόγησης, ήτοι ποιος ή ποιοι αναλαμβάνουν το ρόλο του υπευθύνου αξιολόγησης. Το τρίτο επίπεδο αφορά στις προκλήσεις της αξιολόγησης, όπου διερευνάται εάν παρατηρούνται σφάλματα στην αξιολόγηση και εάν ναι, ποια από αυτά είναι τα συχνότερο εμφανιζόμενα.
Στο θεωρητικό μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής γίνεται παρουσίαση των θεωριών που έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά από διάφορους μελετητές του συγκεκριμένου θέματος, κατόπιν εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Το θεωρητικό μέρος εστιάζει κυρίως στα ερευνητικά ερωτήματα των κριτηρίων, επιπέδων και προκλήσεων της αξιολόγησης και επιχειρείται διασύνδεσή του με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας, η οποία διεξήχθη στα πλαίσια της διατριβής, μέσω διανομής ερωτηματολογίων σε εργαζομένους σε διάφορους τομείς παροχής υπηρεσιών.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφάνηκε η σημαντικότητα της αντικειμενικής αξιολόγησης, η οποία οφείλει να εδράζεται σε συγκεκριμένα εργασιακά χαρακτηριστικά, συμπεριφορές και ικανότητες, συνδεδεμένη με σαφή εργασιακά καθήκοντα και συνυφασμένα με εφικτούς επιχειρηματικούς στόχους. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι ο άμεσα προϊστάμενος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, χωρίς όμως να σημαίνει ότι μπορεί να αξιολογεί αυθαίρετα αφού τα συχνότερα σφάλματα προκύπτουν λόγω της ανθρώπινης φύσης, όπως η προκατάληψη και η επισκίαση της αντικειμενικής απόδοσης από άλλα χαρακτηριστικά του αξιολογούμενου. Αυτά μπορούν να περιοριστούν με την εμπλοκή περισσότερων μερών στην πολυδιάστατη διαδικασία της αξιολόγησης. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 104 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού | el_GR |
dc.subject | Human Resource Management | el_GR |
dc.title | Συστήματα αξιολόγησης προσωπικού σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών στην Κύπρο. Διερεύνηση επιπέδων, κριτηρίων και προκλήσεων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This postgraduate thesis examines the issue of human resources performance assessment as it is a core function of the Human Resources Management. An attempt was made to clarify the definition of performance evaluation, to highlight the characteristics of an effective evaluation, its stages and objectives. In the same context, various evaluation methods were investigated and reference was made to the use of modern information systems in order to assist the process.
The aim of the dissertation is to determine at first level the evaluation criteria that are assessed by employees as better for the evaluation and to examine whether they are applied to the Cypriot companies that provide services. A second level examines the levels of assessment, i.e. who assumes the role of responsible for the assessment. The third level concerns the challenges of evaluation, where it is investigated whether evaluation errors are observed and, if so, which of them are most frequent observed.
In the theoretical part of the postgraduate thesis are presented the theories that have been developed over time by various scholars of the particular subject, following an extensive bibliographic review. The theoretical part focuses mainly on the research questions of the criteria, the levels and the challenges of the evaluation and attempts to interconnect it with the results of the primary quantitative research carried out in the dissertation through the distribution of questionnaires to employees in various companies of the sector of services.
The results of the survey revealed the importance of an objective evaluation, which should be based on specific work characteristics, behaviors and competencies, linked to clear work tasks and relevant to achievable business goals. It has also been found that the direct supervisor is an integral part of the process, but does not mean that he can arbitrarily evaluate, because of the most common mistakes, due to human nature, such as the prejudice and the replacing objective performance with other characteristics of the employees. These can be limited by the involvement of other parties in the multidimensional evaluation process. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |