Ανάγκες ασθενών και αποτελεσματικότητα των επειγόντων περιστατικών: Περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας
Abstract
Η ικανοποίηση των ασθενών έχει αναδειχθεί ως μια όλο και πιο σημαντική παράμετρος στην αξιολόγηση της ποιότητας της υγειονομικής περίθαλψης. Ως εκ τούτου, περιστατικών ενός νοσοκομείου μπορεί να εκτιμηθεί καλύτερα με τη μέτρηση του επιπέδου ικανοποίησης του ασθενούς. Η παρούσα έρευνα λοιπόν διεξάγεται με στόχο την εκτίμηση της ποιότητας του τμήματος επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας. Για την εξαγωγή των πληροφοριών χρησιμοποιήθηκαν ερωτήσεις που αφορούσαν την ικανοποίηση των ασθενών σχετικά με τις υπηρεσίες που έλαβαν στο ΤΕΠ Λαμίας. Οι παράγοντες επίδρασης στην ικανοποίηση του ασθενούς οι οποίοι εξετάστηκαν ήταν ο χρόνος αναμονής, οι άμεσες υπηρεσίες του νοσηλευτικού προσωπικού, η ανταπόκριση του ιατρικού προσωπικού, η υλική υποστήριξη του νοσοκομείου, η εξέταση από τη σωστή ειδικότητα, η περίπτωση εξετάσεων στο ίδιο το νοσοκομείο και ο χρόνος μετάβασης σε κλινική του νοσοκομείου. Η ανάλυση έγινε με περιγραφικά στατιστικά στοιχεία, με τη βοήθεια του προγράμματος SPSS. Ο χρόνος αναμονής η εξέταση από τη μη σωστή ειδικότητα συμπεραίνεται να αποτελούν τις δυο πιο σημαντικές παραμέτρους επίδρασης στην ικανοποίηση του ασθενούς. Οι άμεσες υπηρεσίες του νοσηλευτικού προσωπικού και η ανταπόκριση του ιατρικού προσωπικού επίσης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Συνολικά οι ασθενείς είναι μέτρια ικανοποιημένοι από το τμήμα επειγόντων περιστατικών του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω μέσω της υιοθέτησης ενός κατάλληλου συστήματος διαχείρισης μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα παροχής υπηρεσιών και υγειονομικής περίθαλψης.