Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιαπής, Βάϊος
dc.contributor.authorΣτυλιανοπούλου, Αγγελική
dc.contributor.otherStylianopoulou, Aggeliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-22T06:53:14Z
dc.date.available2019-03-22T06:53:14Z
dc.date.copyright2019-03-22
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΕΓΛ/2018/00099el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3969
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την πρόσληψη και την επαναγραφή του μύθου των Λαβδακιδών στο έργο Antigonick (2012) της Anne Carson. Το Antigonick είναι ένα πεδίο καλλιτεχνικού πειραματισμού, που δεν μπορεί εύκολα να ενταχθεί σε λογοτεχνικά είδη και κατηγορίες. Έχοντας ως έναυσμα το μύθο της Αντιγόνης η Carson διατηρεί την πλοκή και τα βασικά θέματα της σοφόκλειας τραγωδίας. Επιλέγει ωστόσο να αποσιωπήσει αρκετούς στίχους της αρχαίας τραγωδίας και στη θέση τους να εισαγάγει μεγάλα κενά διαστήματα ή παραθέματα από σύγχρονες προσλήψεις της Αντιγόνης (Χέγκελ, Μπρεχτ, φεμινιστική κριτική). Η ασυνήθιστη συνύπαρξη του παρελθόντος και παρόντος επεκτείνεται και στο επίπεδο της γλώσσας με την εναλλαγή σύγχρονων ιδιωμάτων και απαρχαιωμένων λέξεων. Παράλληλα, η Carson διασπά τη ροή του κειμένου της παρεμβάλλοντας εικόνες ζωγραφισμένες από την Bianca Stone, οι οποίες συμπληρώνουν το νόημα του κειμένου και αναπαριστούν τα βασικά θέματα της σοφόκλειας Αντιγόνης. Σκοπός της διπλωματικής διατριβής είναι να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους το Antigonick διαφοροποιείται από το σοφόκλειο δράμα, με ιδιαίτερη έμφαση στον καταλυτικό ρόλο του Nick (ίσως ενσάρκωσης του χρόνου) για την εξέλιξη της πλοκής. Επιπλέον, θα εξεταστεί ο ρόλος του κενού διαστήματος και αυτός της εικονογράφησης στην συμπλήρωση του νοήματος του έργου. Παράλληλα, θα διερευνηθεί η λειτουργία του διακειμενικού διαλόγου ανάμεσα στο έργο της Carson και σε κορυφαίες στιγμές της πρόσληψης της Αντιγόνης. Τέλος, θα επιχειρηθεί ανάλυση των αποκλίσεων και συγκλίσεων μεταξύ των δυο έργων.el_GR
dc.format.extentvi, 57 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιακειμενικός διάλογοςel_GR
dc.subjectIntertextual dialogueel_GR
dc.titleAntigonick της Anne Carson: ένας ανοιχτός διάλογος με την Αντιγόνη του Σοφοκλήel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis deals with the reception and the rewriting of the Labdacic myth in Anne Carsonʼs Antigonick (2012). Antigonick is a work of artistic experimentation, which is not easy to subsume into literary genres or categories. With the Antigone myth as her starting point, Carson maintains the plot and the basic themes of the Sophoclean tragedy. She chooses, however, to suppress several lines of the Greek play and to introduce, in their stead, large empty spaces or quotes from modern receptions of Antigone (Hegel, Brecht, feminist critic). The unusual blending of past and present is extended to the realm of language through the interchange between modern idiomatic expressions and archaic words. At the same time, the flow of the text is interrupted by Bianca Stonesʼ paintings, which supplement the textual meaning and pictorially represent the main themes of the Sophoclean Antigone. The purpose of this thesis is to look into the ways in which Antigonick differentiates itself from the Sophoclean drama, with special emphasis on the significant role of Nick (perhaps an embodiment of time) in the development of the plot. Moreover, it examines the role of Antigonick’s typography (empty spaces, images) in the creation completion of meaning, as well as the function of its intertextual dialogue with cardinal moments in the reception of Sophocles’ Antigone. Finally, the thesis attempts an analysis of the differences and similarities between Sophocles’ and Carson’s plays.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record