dc.contributor.advisor | Πίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ | |
dc.contributor.author | Χαριλάου, Αντωνάκης | |
dc.contributor.other | Charilaou, Antonakis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-03-19T10:16:51Z | |
dc.date.available | 2019-03-19T10:16:51Z | |
dc.date.copyright | 2019-03-19 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2018/00121 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3957 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει να εξετάσει τη συμβολή της θεατρικής τέχνης στο χώρο της εκπαίδευσης, στο Ενιαίο Λύκειο. Στην εν λόγω προσέγγιση διερευνάται η επιμέρους σύνδεση της διερευνητικής δραματοποίησης στο σχολείο με την προσέγγιση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας η οποία, αποτελεί μια σύγχρονη διαδικασία διδασκαλίας, η οποία επικεντρώνεται στην προσαρμογή της εκπαιδευτικής πράξης, στις ανάγκες του κάθε μαθητή καθώς και στην αποτελεσματικότερη και ποιοτικότερη αφομοίωση της γνώσης.
Η φιλοσοφία της θεατρικής τέχνης μέσα από τις ποικιλόμορφες εκφάνσεις της, εισάγει διαφορετικούς τρόπους μάθησης και θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την επίτευξη διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Η μελέτη εστιάζει στην πρακτική εφαρμογή της θεατρικής τέχνης ως ενισχυτικό εργαλείο για να επιτευχθεί διαφοροποιημένη διδασκαλία στο μάθημα της Λογοτεχνίας.
Η μελέτη εκκινεί με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος, τους γενικούς σκοπούς του Προγράμματος Σπουδών της Λογοτεχνίας στο Λύκειο και τα ζητήματα που προκύπτουν από το νέο αναδιαμορφωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Συνεχίζει με τον ορισμό της διαφοροποιημένης διδασκαλίας παρουσιάζοντας τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά της, αναφέροντας τα μοντέλα γνωστικών τρόπων μάθησης – τους μαθησιακούς τύπους που σχετίζονται με τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και τα ζητήματα που προκύπτουν από τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Στη συνέχεια, αναφέρεται στην εισαγωγή της θεατρικής τέχνης στην εκπαίδευση, εξετάζοντας το υπόβαθρο της ως διδακτική μεθοδολογία, μελετώντας τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά της στην εκπαίδευση καθώς και τους τρόπους με τους οποίους αυτά συναντώνται με τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καταδεικνύοντας ότι, η δραματοποίηση ως μέθοδος της θεατρικής τέχνης και η διαφοροποιημένη διδασκαλία έχουν κοινά σημεία και κοινή στοχοθεσία. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 66 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατρική αγωγή | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.subject | Θεατροπαιδαγωγική | el_GR |
dc.title | Η θεατρική τέχνη ως ενισχυτικό εργαλείο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο μάθημα της λογοτεχνίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present post graduate dissertation studies the theater contribution to the diverse forms and expressions it takes in the field of education and instruction of teaching in the Unified Upper Secondary School. This approach explores the individual links between the theater methods in the school with the approach of the differentiated instruction which is a modern teaching process that focuses on adapting the educational work to the needs of each student as well as on the more efficient and qualitative assimilation of knowledge.
The various forms of the art of theater introduce different learning approaches that enable the achievement of differentiated instruction.
The study focuses on the practical implementation of the art of theater assisting differentiated instruction in literature classes.
The study starts with the philosophy of New Curricula, the general purpose of the curriculum, “success indicators” and the issues that arise when applied, it goes on with the theoretical framework which is referred to the definition, the characteristics and the issues connected to the differentiated instruction, contains and beneficial impact of the theatre in the educational process. In this framework, common links are identified between education, literature and theater, which justify the use of the method during the course as well as the common links of application of theater to education and differentiated teaching.
Furthermore, you can see the design that is being followed for the application of Drama and the techniques commonly used in its development stages. The study ends with the epilogue of the thesis. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |