Show simple item record

dc.contributor.advisorΜητρόπουλος, Ιωάννης
dc.contributor.authorΚομνηνού, Φωτεινή
dc.contributor.otherKomninou, Fwteini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-08-28
dc.date.accessioned2012-08-28T10:21:55Z
dc.date.available2012-08-28T10:21:55Z
dc.date.copyright2012-07
dc.date.issued2012-08-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2012/00107el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/394
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΜε την ραγδαία αύξηση των δαπανών του κοινωνικού κράτους και ιδίως στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, δημιουργήθηκε η ανάγκη μέτρησης της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών, ώστε οι περιορισμένοι συνήθως διαθέσιμοι πόροι να αποδίδουν το μέγιστο δυνατόν αποτέλεσμα. Παράλληλα οι έρευνες για την ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας απέδειξαν ότι δεν αρκεί η αξιολόγηση της μόνον από την οπτική γωνία του ιατρικού κόσμου, αλλά χρειάζεται να μετρηθεί και η ικανοποίηση των ίδιων των ασθενών. Συστατικά στοιχεία της ικανοποίησης τα οποία και επιτρέπουν μια ακριβή μέτρηση της, είναι η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης, το φυσικό περιβάλλον των υπηρεσιών, η μέριμνα για τον ασθενή, η θεραπεία και το αποτέλεσμα αυτής, αλλά και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ασθενών όπως η ηλικία, το φύλο κ.λ.π. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την διερεύνηση της ικανοποίησης των ασφαλισμένων στον ΟΠΑΔ –ΤΥΔΚΥ και τώρα ΕΟΠΥΥ, στην περιοχή των Πατρών, από την εμπειρία τους στις υγειονομικές υπηρεσίες των ιδιωτικών οδοντιατρείων. Για την μέτρηση της ικανοποίησης των συγκεκριμένων ασθενών χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια τα οποία διανεμήθηκαν και συμπληρώθηκαν με την παρουσία της ερευνήτριας στους ασφαλισμένους που προσέρχονταν στον ασφαλιστικό τους φορέα. Τα αποτελέσματα αυτής της μέτρησης αξιολογήθηκαν αυτοτελώς αλλά και σε συνδυασμό με άλλες προγενέστερες έρευνες και ιδιαίτερα με την έρευνα της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας. Από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι η συνολική ικανοποίηση των ασφαλισμένων στα ανωτέρω ταμεία, όπως αυτή αποτυπώνεται στις απαντήσεις των ερωτηματολογίων, είναι αρκούντως καλή για την θεραπευτική διαδικασία, αφού το 88% των ερωτηθέντων δήλωσαν ικανοποιημένοι. Από την ανάλυση όμως των επί μέρους παραμέτρων και την σύγκριση με την έρευνα της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, αναφαίνεται ότι το κόστος είναι ένας σοβαρά υπολογίσιμος παράγων για την μη χρήση των υπηρεσιών των ιδιωτικών οδοντιατρείων, η ανεπαρκής ασφαλιστική κάλυψη επίσης παίζει ρόλο στην συχνότητα με την οποία προσέρχονται στα ιδιωτικά οδοντιατρεία, αλλά και η ευχέρεια στην πρόσβαση είναι ένας άλλος αρνητικός παράγων στην ικανοποίηση των ασθενών. 8 Τα αποτελέσματα αυτά απέδειξαν ότι υπάρχουν ακόμη τομείς οι οποίοι μπορούν να βελτιωθούν γεγονός που θα αναβαθμίσει την ποιότητα των οδοντιατρικών υπηρεσιών.el_GR
dc.format.extent149 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health services
dc.titleΙδιωτικές οδοντιατρικές υπηρεσίες: Ικανοποίηση δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων στον Νομό Αχαϊαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractWith the soaring costs of the welfare state and especially in health services, the need to measure the quality of the services was born, so that the often limited resources available, are used to deliver the best possible result. Μ.Ο. while, research in the quality of health services showed that it is not enough to evaluate health services only from the perspective of the medical world, but that the satisfaction of patients also needs to be measured. Components of satisfaction and which allow an accurate measurement include ease of access, nature of services, care for the patient, treatment and outcome, as well as the demographic characteristics of patients such as age, sex etc. This study aims to investigate the satisfaction in health services delivered by private dental practices, amongst public sector employees insured under the former OPAD-TYDK (now named EOPYY), in the area of Patras. To measure the satisfaction of these patients , questionnaires were personally distributed to insured persons and completed in the presence of the researcher, during visits to the local EOPYY offices. The results of this measurement were evaluated separately and in combination with previous research, focusing on the comparison with similar research carried out by the Greek Dental Association. The evaluation results indicate that the overall satisfaction of policyholders in these insurance organisations, as reflected in the answers of the questionnaires, is sufficiently good for the healing process, since 88% of respondents were satisfied. The analysis, however, of individual parameters compared with the survey of the Greek Dental Association, make it apparent that cost is a major factor for not using the services of private dental practices. Inadequate insurance coverage also plays a role in the frequency with which patients visit private dental offices, and that the ease of access is another negative factor in patient satisfaction. These results demonstrate that there are still areas that can be improved which will upgrade the quality of services offered by private dental practices.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record