dc.contributor.advisor | Μαρκέλλου, Μαρίνα | |
dc.contributor.author | Παρτάλη, Ελένη | |
dc.contributor.other | Partali, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-03-14T09:58:19Z | |
dc.date.available | 2019-03-14T09:58:19Z | |
dc.date.copyright | 2019-03-14 | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2018/00085 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3937 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική διατριβή στοχεύει στην περιγραφή της συλλογικής διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων μουσικών έργων στο ελληνικό κράτος με κεντρικό άξονα την μελέτη της περίπτωσης της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ). Αρχικά, εξετάζεται το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο και γίνεται μια εννοιολογική προσέγγιση των όρων που απαρτίζουν την πνευματική ιδιοκτησία.
Ακολουθεί η μελέτη της περίπτωσης της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) και η έρευνα γύρω από τα γεγονότα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας στην παύση λειτουργίας της έπειτα από την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της από το Υπουργείο Πολιτισμού. Παράλληλα εξετάστηκαν οι κοινωνικές, πολιτιστικές και οικονομικές προεκτάσεις που προέκυψαν από την συγκεκριμένη υπόθεση, καθώς επίσης γίνεται και εκτενείς αναφορά στο ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο με παράθεση πληροφοριών για την διαχείριση πνευματικών δικαιωμάτων μουσικών έργων από ομόλογους ευρωπαϊκούς οργανισμούς.
Η εργασία είναι κατά βάση βιβλιογραφική, βασιζόμενη κυρίως σε νομικά εγχειρίδια, επιστημονικά άρθρα, νομοθετήματα και δημοσιογραφικές πηγές. Επικουρικά, γίνεται χρήση ερωτηματολογίων προς κάποιους αρμοδίους ώστε να φωτιστούν με χρήσιμες πληροφορίες κάποια σημεία της δράσης της εταιρείας ΑΕΠΙ, οι πληροφορίες των οποίων αναλύονται με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης.
Συνοψίζοντας, προκύπτουν νέοι προβληματισμοί για τη συλλογική διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων σε συνάρτηση με τις νέες τεχνολογίες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη πραγματικότητα. Τέλος προτείνονται νέες μέθοδοι για την συλλογική διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων μουσικών έργων. | el_GR |
dc.format.extent | 59 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ανώνυμη Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) | el_GR |
dc.subject | Greek Intellectual Property Corporation (AEPI) | el_GR |
dc.subject | Πνευματικά δικαιώματα μουσικών έργων | el_GR |
dc.subject | Copyrights of musical works | el_GR |
dc.title | Η μελέτη της περίπτωσης της ελληνικής εταιρείας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ): Νομικές και πολιτιστικές συνέπειες της μη ορθολογικής συλλογικής διαχείρισης των δικαιωμάτων των δημιουργών μουσικών έργων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This master thesis aims at describing the collective management of the copyrights of musical works in the Greek state, with a focus on the study of the case of the Greek Intellectual Property Corporation (AEPI). Initially, the Greek legislative framework is considered and a conceptual approach is made to the terms that make up the intellectual property.
This is followed by the study of the case of the Intellectual Property Corporation (AEPI) and the research of the events that have come to light in recent years, leading to its closure following the definitive revocation of its license by the Ministry of Culture. At the same time, the social, cultural and economic implications of this case were examined, as well as an extensive reference to the European legislative framework with information on copyright management of musical works by homologous European organizations.
The work is basically bibliographical, based mainly on legal manuals, scientific articles, legislation and journalistic sources. In the alternative, questionnaires are used by some officials to give useful information to some points of the AEPI's activity, the information of which is analyzed by the method of qualitative analysis.
In summary, there are new concerns for the collective management of copyright in connection with the new technologies play a crucial role in contemporary reality. Finally, proposed new methods for collective management of copyright musical works. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |