dc.contributor.advisor | Μαρκέλλου, Μαρίνα | |
dc.contributor.author | Χουλιαράκης, Απόστολος | |
dc.contributor.other | Chouliarakis, Apostolos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-03-14T09:57:53Z | |
dc.date.available | 2019-03-14T09:57:53Z | |
dc.date.copyright | 2019-03-14 | |
dc.date.issued | 2018-11 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2018/00087 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3935 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η μεγάλη χρήση του Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο, διαμορφώνει πλέον νέες συν-θήκες για το πώς μοιραζόμαστε αυτά που δημιουργούμε ή αγοράζουμε. Στις μέρες μας, εκατομμύρια έργα, όπως άρθρα, φωτογραφίες, βιβλία, μουσική, βίντεο και πολιτιστικά αγαθά διατίθενται σε ψηφιακή μορφή. Τα ψηφιακά αυτά αγαθά έ-χουν την πολύ σημαντική ιδιότητα ότι είναι άυλα και έτσι όταν μοιραζόμαστε ένα αντίγραφο, δεν στερούμαστε το πρωτότυπο.
Την τελευταία δεκαετία, ο τομέας της πολιτιστικής κληρονομιάς έχει κάνει με-γάλα βήματα προς τα εμπρός για να κάνει ανοιχτές τις συλλογές του στο δια-δί-κτυο. Τεράστιες ποσότητες υλικού έχουν ψηφιοποιηθεί και έχει δοθεί μεγάλη σκέψη στο τρόπο κατά τον οποίο μπορεί να διατεθεί το υλικό.
Η παρούσα εργασία, συνδυασμός βιβλιογραφικής και εμπειρικής έρευνας φιλο-δοξεί κατά πρώτον να εξετάσει την χρήση και την αξιοποίηση των αδειών “Creative Commons” από τους πολιτιστικούς οργανισμούς της Ευρώπης και τον ρόλο που διαδραματίζουν στα πλαίσια του κινήματος της Ανοιχτής Κουλτούρας.
Κατά δεύτερον, η εργασία επιχειρεί να προσδιορίσει την σχέση μεταξύ της Ψη-φιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της επαναχρησιμοποίησης των δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα, αποπειράται να καταγράψει τους τρόπους πρόσβασης και χρήσης του ψηφιοποιημένου πολιτιστικού υλικού, τις μεθόδους προώθησης της ευρύτερης δυνατής πρόσβασης στο ψηφιακό υλικό και της ευρύτερης επαναχρη-σιμοποίησης του υλικού για εμπορικούς και μη σκοπούς, την ενθάρρυνση των πο-λιτιστικών ιδρυμάτων και την συμβολή τους στην περαιτέρω ανάπτυξη της Europeana. Τέλος, να περιγράψει τις τρέχουσες εξελίξεις και προκλήσεις που α-ντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί οργανισμοί στην Ελλάδα και την Κύπρο αναφορικά με την επαναχρησιμοποίηση των δεδομένων τους μέσω υπηρεσιών όπως η Europeana. | el_GR |
dc.format.extent | 155 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά | el_GR |
dc.subject | Digital heritage | el_GR |
dc.title | Χρήση και αξιοποίηση των αδειών "Creative Commons" στην ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά. Το λειτουργικό καθεστώς της επαναχρησιμοποίησης των δεδομένων στην Ευρώπη | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The great use of the Internet around the world, shapes new conditions for how we share what we create or buy. Nowadays, millions of works, such as articles, pho-tographs, books, music, videos and cultural goods are available in digital form. These digital goods have the very important attribute that they are intangible and so when we share a copy, we do not deprive the original.
Over the past decade, the cultural heritage sector has made some steps forward to open its collections on the cross-network. Huge quantities of material have been digitized and great thought has been given on how the material can be disposed of.
The present thesis, a combination of bibliographic and empirical research, aims at examining the use and exploitation of Creative Commons licenses by cultural or-ganizations in Europe and how these permits are shaped by the Open Culture movement.
It seeks to identify the relationship between Digital Heritage and reuse of data. In particular, it attempts to record ways of accessing and using digitized cultural ma-terial, promoting the widest possible access to digital material and wider reuse of material for commercial and non-commercial purposes, encouraging cultural in-stitutions and their contribution to the further development of Europeana and fi-nally to outline the current developments and challenges facing cultural organiza-tions in Greece and Cyprus regarding the re-use of their data through services such as Europeana. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |