dc.contributor.advisor | Λιασίδου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Kotsoni, Panagiota | |
dc.contributor.other | Κοτσώνη, Παναγιώτα | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-02-22T09:03:17Z | |
dc.date.available | 2019-02-22T09:03:17Z | |
dc.date.copyright | 2019-02-22 | |
dc.date.issued | 2019-01 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2019/00064 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3885 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | The process of language learning is a challenging process for students with Learning Disabilities. As regards second/foreign language acquisition, LD students seem to fall behind compared to their peers and usually give up or get exempted of foreign language learning classes. Nonetheless, the policy of exemption is against the inclusion philosophy as all students are entitled to have access to appropriate education that must also include foreign language learning. However, research regarding LD in foreign language learning is limited. More specifically, as regards second/foreign language vocabulary instruction to LD students, a gap exists in the literature. The goal of this study is to present published empirical research on vocabulary instruction strategies to LD students. More specifically, studies on first, second/foreign language and Computer Assisted Instruction vocabulary strategies to students with Learning Disabilities are reviewed. This study is secondary, as it is mostly based on previous reviews of the research on LD students’ vocabulary instruction or on studies that were located and then were, first, presented according to the research questions of this study, and later, were reviewed according to type of instruction. Twelve instructional methods were located. Mnemonic strategy instruction, direct/explicit instruction, cognitive strategy instruction, peer-based approaches, fluency-building practice, learning strategies, activity-based instruction, and constant time delay were examined in students’ first language. Regarding foreign language learning, supportive feedback strategies were only located while CAI instruction, video anchors and podcasts were identified in technology assisted vocabulary instruction. Findings and effects are discussed. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 84 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | en | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκμάθηση γλώσσας -- Μαθησιακές δυσκολίες | el_GR |
dc.subject | Language learning -- Learning disabilities | el_GR |
dc.title | Teaching first and second / Foreign language vocabulary to students with learning disabilities: A review of the research | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Η διαδικασία εκμάθησης γλώσσας είναι μια απαιτητική διαδικασία για τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ). Όσον αφορά στην απόκτηση της δεύτερης/ξένης γλώσσας, οι μαθητές με ΜΔ φαίνεται ότι μένουν πίσω σε σχέση με τους συνομηλίκους τους και συνήθως τα παρατούν ή απαλλάσσονται από το μάθημα της δεύτερης/ξένης γλώσσας, γεγονός που είναι ενάντια στις αρχές της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας καθώς όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε κατάλληλη εκπαίδευση που πρέπει επίσης να συμπεριλαμβάνει και την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Ωστόσο, η έρευνα που αφορά στις ΜΔ στον τομέα της ξένης γλώσσας είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα, παίρνοντας υπόψη την διδασκαλία του λεξιλογίου της δεύτερης/ξένης γλώσσας σε παιδιά με ΜΔ, κενό εντοπίζεται ήδη κατά την αναζήτηση της σχετικής βιβλιογραφίας. Ο σκοπός αυτής της μελέτης είναι να παρουσιάσει δημοσιευμένες εμπειρικές έρευνες στρατηγικών διδασκαλίας λεξιλογίου σε παιδιά με ΜΔ. Πιο συγκεκριμένα, εμπειρικές μελέτες στη πρώτη, στη συνέχεια στη δεύτερη/ξένη γλώσσα και τέλος με τη χρήση υπολογιστών σε μαθητές με ΜΔ εξετάζονται. Η μελέτη αυτή είναι δευτερογενής καθώς στηρίζεται σε προηγούμενες ανασκοπήσεις εμπειρικών ερευνών ή σε μελέτες που εντοπίστηκαν και παρουσιάζονται, αρχικώς, σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα αυτής της σπουδής, και στη συνέχεια σύμφωνα με το είδος της στρατηγικής διδασκαλίας. Δώδεκα στρατηγικές διδασκαλίας εντοπίστηκαν. Η μνημονική στρατηγική, η άμεση/σαφής διδασκαλία, η γνωστική στρατηγική, προσεγγίσεις που βασίζονται σε συνομηλίκους, η πρακτική οικοδόμησης ευχέρειας, στρατηγικές μάθησης, η διδασκαλία μέσω γλωσσικών δραστηριοτήτων και μέσω σταθερής χρονικής καθυστέρησης εντοπίστηκαν στη πρώτη γλώσσα. Στη δεύτερη/ξένη γλώσσα, εντοπίστηκαν στρατηγικές υποστηρικτικής ανατροφοδότησης ενώ παράλληλα εξετάστηκαν στρατηγικές διδασκαλίας με τη χρήση υπολογιστή και βίντεο. Τα αποτελέσματα συζητούνται. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |