Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκρος, Χρήστος
dc.contributor.authorΤσιμπίδα, Διαλεχτή
dc.contributor.otherTsimpida, Dialexti
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-10-24T08:50:03Z
dc.date.available2018-10-24T08:50:03Z
dc.date.copyright2018-10-22
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΔΜΥ/2018/00441el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3826
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι συγκρούσεις αποτελούν ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη στον χώρο της υγείας, ενώ κρίνεται απαραίτητη η εκπαίδευσή τους για την σωστή και αποτελεσματική διαχείρισή τους. Παρατηρούνται ανάμεσα σε μέλη του προσωπικού της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας, είτε σε υφισταμένους, είτε σε προϊσταμένους, με τους ασθενείς και το περιβάλλον τους αλλά και τους ιατρούς του ιδρύματος. Κάθε οργανισμός που αποτελείται από ανθρώπινο δυναμικό είναι επιρρεπής σε συγκρούσεις μεταξύ των εργασιακών σχέσεων. Το νοσοκομείο, όντας πολύπλοκος και σύνθετος οργανισμός, έχοντας ανομοιογένεια στις αρμοδιότητες και τις ικανότητες του εργατικού δυναμικού, διαχειρίζεται συχνά συγκρούσεις μέσω των διαφόρων δεξιοτήτων επικοινωνίας των διοικητικών στελεχών. Σκοπός: Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των αιτιών και των αποτελεσμάτων των συγκρούσεων μεταξύ των εργασιακών σχέσεων των νοσηλευτών, καθώς και η αλληλεπίδρασή τους με άλλους επαγγελματίες υγείας στα Ελληνικά Νοσοκομεία. Γίνεται προσπάθεια σύγκρισης του δείγματος μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και διερευνάται η αποτελεσματικότητα του τρόπου με τον οποίο οι νοσηλευτές διαχειρίζονται τις συγκρούσεις. Ακόμη, καταγράφεται η σχέση μεταξύ στυλ διαχείρισης συγκρούσεων μέσω ειδικού ερωτηματολογίου (ΤΚΙ) και των χαρακτηριστικών των ατόμων, καθώς συσχετίζονται οι διάφοροι παράμετροι Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Υλικό και Μέθοδος: 320 νοσηλευτές και τραυματιοφορείς τεσσάρων νοσοκομειακών ιδρυμάτων και κλινικών του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Συμπληρώθηκε μεικτό ερωτηματολόγιο επίλυσης συγκρούσεων των Thomas-Kilmann (TKI). Τα ερωτηματολόγια αφού κωδικοποιήθηκαν, καταχωρήθηκαν στο λογισμικό με σκοπό την ανάλυση των δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων. Η στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το λογισμικό SPSS v.23. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε ορίζοντας ως ελάχιστο αποδεκτό διάστημα εμπιστοσύνης 95% με τιμή p<0.05. Αποτελέσματα: 85% είναι γυναίκες και 15% άντρες σε ηλικία 31-40 41,3% (132). 53,1% (107) του δείγματος σε έγγαμη κατάσταση και 34,4% (110) άγαμοι. Κανένα παιδί δεν έχει το 46,6% (119) του δείγματος, ενώ 1-2 παιδιά έχει το 44,1% (141). 246 νοσηλεύτριες ανταποκρίθηκαν στο μελέτη με ποσοστό 76,9% και 27 προϊστάμενες τμημάτων με μέση τιμή 8,4% (27). 182 άτομα του δείγματος κατέχουν τίτλο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 48,8% (156) γυναίκες έναντι 8,1% (26) των ανδρών. Τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών κατέχει περίπου το 1/10 του πληθυσμού με συνολικό ποσοστό 15,3%. Οι συγκρούσεις καταγράφουν ποσοστό εμφάνισης 43,8% (140) «συχνά» και «αρκετά» με μέση τιμή 24,7% (79). Ο ιδιωτικός τομέας εμφανίζει ποσοστό 24,7% και ο δημόσιος 19,1%. Συνολικά οι ομάδες που παρουσιάζουν συχνά συγκρούσεις είναι: πρώτοι μεταξύ των νοσηλευτών με 37,8% (121) και ανάμεσα σε νοσηλευτές και ιατρούς με ποσοστό 34,1% (109). Σπάνια συναντώνται συγκρούσεις μεταξύ νοσηλευτών και ασθενών αλλά και συνοδών. Σπάνια ανάμεσα σε ασθενείς και συνοδούς, καθώς και ανάμεσα σε συνοδούς και ασθενείς. Συμπεράσματα: Εφόσον διερευνήθηκαν τα αίτια και τα αποτελέσματα των συγκρούσεων, συμπεραίνεται πως οι νοσηλευτές αλληλεπιδρούν με όλες τις ομάδες επαγγελματιών υγείας. H Συνεργασία είναι ο τρόπος διαχείρισης που χρησιμοποιείται συχνότερα σύμφωνα με το ΤΚΙ, με ποσοστό 47,8% συνολικά, στον ιδιωτικό αλλά και τον δημόσιο τομέα. Η κατανόηση όλων των αιτιών και των τρόπων επίλυσης των συγκρούσεων είτε του ιδιωτικού είτε του δημοσίου τομέα κρίνεται απαραίτητη. Η έκβαση της διαχείρισης των συγκρούσεων προϋποθέτει ενημέρωση του προσωπικού. Καθοριστικός και πολλές φορές καταλυτικός ο ρόλος του προϊσταμένου στην επίλυση. Άμεση η συσχέτιση της ικανοποίησης από την εργασία και του άγχους με τη συχνότητα εμφάνισης συγκρούσεων.el_GR
dc.format.extent137 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεων -- Δημόσια νοσοκομείαel_GR
dc.subjectConflict management -- Public hospitalsel_GR
dc.titleΔιαχείριση εργασιακών σχέσεων στα ελληνικά νοσοκομεία - Νοσηλευτική προσέγγισηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Conflicts are one of the most difficult problems health care executives have to deal with, while education on their effective management is of the utmost importance. They can be observed among the personnel of the same or a different service, either to peers or superiors, to the patients and their family environment, as well as the doctors of the institution. Every organization that is composed of human resources is prone to conflict when it comes to working conditions. A hospital, being a complex organization, with heterogeneity in the skills, tasks or responsibilities of the workforce, often manages such conflicts through communication skills the administrative personnel acquires. Aim: The purpose of the study is to investigate the causes and effects of conflicts among nurses’ working relations as well as their interaction with other health care professionals in Greek hospitals. An effort is made to compare the sample between the public service and the private sector and to explore the effectiveness of how nurses manage conflicts. In addition, the relationship between conflict management style and the characteristics of individuals is recorded, with the help of a specific questionnaire (TKI), as the various parameters of the Public service and the Private sector are also related. Material and Method: 320 nurses and bearers/paramedics of 4 public and private hospitals and clinics. A mixed Thomas-Kilmann Conflict solution Questionnaire (TKI) was completed. After being encoded, the questionnaires were entered into the software to analyze data and extract conclusions. The statistical data processing and analysis was performed with the SPSS v.23 software. The analysis was carried out by setting a minimum acceptable confidence interval of 95% with p <0.05. Results: 85% are women and 15% men aged 31-40 41.3% (132). 53.1% (107) of the marital sample and 34.4% (110) single. No child has 46.6% (119) of the sample, with 1-2 children 44.1% (141). 246 nurses responded to the study with 76.9% and 27 heads of departments with an average of 8.4% (27). 182 individuals in the sample have the title of Technological Education, of which 48.8% (156) women versus 8.1% (26) men. Postgraduate studies hold about 1/10 of the population with a total of 15.3%. Conflicts show an incidence of 43.8% (140) "often" and "quite" with an average of 24.7% (79). The private sector accounts for 24.7% and the public 19.1%. Overall, the groups with frequent conflicts are: first among nurses with 37.8% (121) and among nurses and doctors with 34.1% (109). Rare conflicts between nurses and patients and escorts are rare. Rarely among patients and escorts, as well as between escorts and patients. Conclusions: As soon as the causes and effects of conflict have been investigated, it was concluded that nurses interact with all of the health care groups of professionals. According to the TKI Collaboration is the management mode most commonly used with a rate of 47,8% in total, both in the Public and in the Private sector. Understanding every cause of conflict as well as acquiring problem solving skills is necessary. The outcome of conflict management requires personnel to be informed. The superior plays a decisive and at times catalytic role in conflict resolution. Immediate association of work anxiety and/or satisfaction with the frequency of conflicts has been observed.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record