dc.contributor.advisor | Μαρίνης, Άγις | |
dc.contributor.author | Καραβία, Ελένη | |
dc.contributor.other | Karavia, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T09:04:10Z | |
dc.date.available | 2018-10-03T09:04:10Z | |
dc.date.copyright | 2018-10-03 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2018/00089 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3767 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του μετασχηματισμού της σύλληψης των δύο φύλων από την αρχαϊκή στην κλασική εποχή, όπως αυτά αποδίδονται στην Ιλιάδα και την Μήδεια, βάσει της θεωρίας των κοινωνικών φύλων. Οι ομηρικοί ήρωες και ηρωίδες λειτούργησαν ως πρότυπα, αποκρυσταλλώνοντας τα ιδανικά χαρακτηριστικά που όφειλε να έχει ο ιδανικός άνδρας και η ιδανική γυναίκα. Αν και τα ομηρικά έπη εξακολούθησαν να αποτελούν πολιτισμικό σημείο αναφοράς στην κλασική εποχή, στην τραγωδία του Ευριπίδη ο άνδρας χάνει τα ηρωικά του χαρακτηριστικά και πέφτει από το επίπεδο του ημίθεου, όπου βρισκόταν στον ομηρικό κόσμο, στο επίπεδο του θνητού, ιδιοτελή ανθρώπου, ο οποίος όχι μόνο δεν λειτουργεί ως πρότυπο για τους γύρω του, αλλά αντιμετωπίζεται με απαξίωση από αυτούς. Η Μήδεια, αν και επικαλείται τον ηρωικό κώδικα τιμής για να στηρίξει την εκδίκησή της, δεν διαθέτει βασικές αρετές που θα της επέτρεπαν να τοποθετηθεί στο βάθρο των ηρώων. Αντίθετα, διακρίνονται σε αυτήν πτυχές που αντιστοιχούν στα αρνητικά στερεότυπα που αποδίδονταν στις γυναίκες του ομηρικού και του κλασικού κόσμου. Μέσα από την μελέτη των δύο έργων διαπιστώνουμε τις σημαντικές διαφορές που εμφανίζουν οι κοινωνίες οι οποίες τα γέννησαν. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 63 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Όμηρος -- 8ος αιώνας π.Χ. -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Τραγωδίες | el_GR |
dc.title | Η πτώση του ήρωα από την αρχαϊκή στην κλασική εποχή: Σύγκριση κοινωνικών φύλων σε Ιλιάδα και Μήδεια | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this dissertation is to study – on the basis of the theory of the social construction of gender – the transformation of the conception of gender as it evolves from the Archaic to the Classical age. My study focuses specifically on the ways gender is constructed in the Iliad and Medea. Our point of departure is that Homeric heroes and heroines functioned as exemplars, crystallizing the features that an ideal man and an ideal woman ought to possess. Although the Homeric epics continued to embody a cultural point of reference through the Classical era, in Euripidean tragedy, man tends to lose his heroic characteristics and falls from the level of the almost “demigod”, that had dominated the Homeric world, to the level of the mortal, selfish creature. Not only is he not an exemplar for those around him anymore, but he is detested by them as well. Medea, although relying on the heroic code of honour to support her plan for revenge, she does not possess fundamental virtues that would allow her to be placed on the heroes' podium. On the contrary, the negative stereotypes attributed to women in the Homeric and Classical world are also applied to herself. Through the study of the two texts, the significant differences of the societies that gave birth to them are underlined. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |