Το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης: Σχεδιασμός επικοινωνιακής στρατηγικής για ανάπτυξη και διατήρηση κοινού
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-05Συγγραφέας
Πρινιανάκη, Μαρία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τίτλος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διατριβής είναι ''Το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης: Σχεδιασμός Επικοινωνιακής Στρατηγικής για Ανάπτυξη και Διατήρηση Κοινού''.
Ο ρόλος των σύγχρονων μουσείων είναι πολυδιάστατος και σύνθετος, στο πλαίσιο της μετάδοσης γνώσεων, της ψυχαγωγίας, της εκπαίδευσης, καθώς και της σύνδεσης του με άλλους τομείς (επιστήμη, τεχνολογία κ.α.).
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει βιβλιογραφικά και παράλληλα να αναδείξει τη σημαντικότητα της διαμόρφωσης στρατηγικών επικοινωνίας και πολιτικής μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων από πλευράς των μουσείων για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών. Η επικοινωνία άλλωστε του μουσείου αποτελεί μια βασική δομική λειτουργία αυτού και είναι συνδεδεμένη με τη δημόσια εικόνα του. Έχει καθοριστική σημασία η υιοθέτηση συγκεκριμένης στρατηγικής από τα μουσεία ώστε να ανταποκριθούν στο σύγχρονο απαιτητικό πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας μελετάται το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης και πραγματοποιείται με τη χρήση ερωτηματολογίου έρευνα σε μέρος του προσωπικού του μουσείου αλλά και δείγμα επισκεπτών, για την καταγραφή απόψεων σχετικών με το ρόλο και τα επικοινωνιακά μέσα του μουσείου. Αυτό που αναδεικνύεται είναι η μέτρια εξοικείωση των επισκεπτών με το ΙΜΚ και τα μουσεία γενικότερα, καθώς και η ύπαρξη προοπτικών για την βελτίωση της επικοινωνίας του μουσείου με τους επισκέπτες μέσα από ένα σύνολο αλληλένδετων παραγόντων (κτίριο, εκθέματα, προβολή-διαφήμιση, ΜΜΕ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α.) όπως προέκυψε από την έρευνα.