dc.contributor.advisor | Λεκάκης, Στυλιανός | |
dc.contributor.author | Ιωακείμ, Τόνια | |
dc.contributor.other | Ioakim, Tonia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T07:45:36Z | |
dc.date.available | 2018-09-10T07:45:36Z | |
dc.date.copyright | 2018-09-07 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2018/00071 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3690 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ο εκπαιδευτικός ρόλος του σύγχρονου μουσείου αποτελεί σήμερα όχι μόνο αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας των μουσείων αλλά και μια εξειδικευμένη λειτουργία προς όφελος ολόκληρης της κοινωνίας.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μελέτη περίπτωσης των σχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Λεβεντείου Πινακοθήκης της Κύπρου, μιας καινούργιας και σύγχρονης Πινακοθήκης, η οποία συγκεντρώνει μοναδικά έργα τέχνης από την ευρωπαϊκή, ελληνική και κυπριακή τέχνη.
Συγκεκριμένα μέσα από ενδελεχή βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα που αποτελεί τη βάση του θεωρητικού πλαισίου της εργασίας, σε συνδυασμό με επιτόπια παρατήρηση, συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς-συνοδούς των σχολικών τάξεων καθώς και ημιδομημένες συνεντεύξεις με στελέχη του εκπαιδευτικού τμήματος της Πινακοθήκης, πραγματοποιήθηκε μια προσπάθεια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές ομάδες της Λεβεντείου προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο εκπληρώνουν τον εκπαιδευτικό τους ρόλο. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο έγινε μια προσπάθεια για συγκριτική προσέγγιση των μουσείων τέχνης της Κύπρου προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο η μουσειακή μάθηση και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουν συμβαδίζουν με τα σύγχρονα μουσειακά δεδομένα και κατά πόσο επιτυγχάνουν να επικοινωνήσουν το περιεχόμενό τους στις σχολικές ομάδες.
Η Λεβέντειος Πινακοθήκη φαίνεται να διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για άσκηση οργανωμένης εκπαιδευτικής πολιτικής και την πραγματοποίηση πετυχημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τις σχολικές τάξεις όλων των βαθμίδων. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι μπορούν να γίνουν ακόμα πολλά προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των εκπαιδευτικών της προγραμμάτων και η εμπειρία των μαθητών αλλά και να αυξήσει το δυνητικό κοινό της. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 86 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα | el_GR |
dc.subject | Museum educational programs | el_GR |
dc.subject | Μουσειοπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Museum education | el_GR |
dc.title | Μουσείο και εκπαίδευση στη σύγχρονη εποχή. Μελέτη περίπτωσης της Λεβεντείου Πινακοθήκης της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The educational role of the modern museum is today not only an integral part of the operation of the museums but also a specialized function for the benefit of the whole society.
This post-graduate dissertation is a case study of the school educational programs of the A.G Leventis Art Gallery of Cyprus, a new and modern Art Gallery, which brings together unique works of art from European, Greek and Cypriot art.
Specifically, through a thorough bibliographic and web research that forms the basis of the theoretical framework of the work, combined with in situ observation, discussion with classroom teachers and semi - structured interviews with executives of the educational department of the A.G Leventis Gallery, an effort was made to evaluate the educational programs of the Gallery school groups in order to determine whether they fulfil their educational role. In a more general context, an attempt has been made to compare the art museums of Cyprus in order to investigate whether the museum education and the educational programs they offer are in keeping with modern museum data and whether they succeed in communicating their content to school groups.
The A.G Leventis Gallery seems to have all the perquisites for organizing an effective educational policy and making successful educational programs for all levels of school classes. However, we believe that much can be done to improve the quality of its educational programs and to increase its potential audience. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |