Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεκάκης, Στυλιανός
dc.contributor.authorΘεολόγος, Χρήστος
dc.contributor.otherTheologos, Christos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-10T07:42:21Z
dc.date.available2018-09-10T07:42:21Z
dc.date.copyright2018-09-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΠΠΑ/2018/00075el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3686
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι αλλαγές στον τρόπο παραγωγής αγαθών και εργασίας σηματοδότησαν αλλαγές στις παραδοσιακές κοινωνίες, τόσο στην κοινωνική δομή και τους θεσμούς όσο και στις αξίες και τα ιδανικά των ανθρώπων, στο πολιτισμικό πλαίσιο και στον τρόπο ζωής γενικότερα. Η μετακίνηση πληθυσμών προς τα αστικά κέντρα προκάλεσε μια αμφίδρομη ροή πολιτισμικών στοιχείων, αξιών και τρόπων ζωής από τα χωριά στις πόλεις αλλά και από τις πόλεις στα χωριά, με αποτέλεσμα την κατάλυση των λεγόμενων παραδοσιακών δομών και την κατάργηση εθιμικών πρακτικών που δεν έχουν πια λειτουργικότητα στη σύγχρονη κοινωνία. Παρόλα αυτά, παρατηρείται τελευταία η ονομαζόμενη «δεύτερη ύπαρξη» αυτών των λαογραφικών φαινομένων, είτε μέσω φορέων και συλλόγων είτε μέσω των οργανωμένων γλεντιών και πανηγυριών, που τα επαναφέρουν στο προσκήνιο, προσδίδοντάς τους νέες σημασίες και νοήματα κατά την επιτέλεσή τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται ποια μορφή μπορεί να λάβει η κοινωνική και τοπική διαδικασία του χορού ως έκθεμα σε ένα μουσείο, προσφερόμενο σε ανθρώπους που ο καθένας φέρει τα δικά του βιώματα εντοπιότητας από κάποιον τόπο καταγωγής – ή και ουδετερότητας, αν είναι γεννημένος σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο. Σκοπός της παρούσης διατριβής είναι η σχεδίαση ενός μουσείου ελληνικού παραδοσιακού χορού και σχετικών εθιμικών δρώμενων και ευρύτερα η ανάδειξη της δυνατότητας ενός σύγχρονου μουσείου άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, ως ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο. Σκοπός του μουσείου θα είναι ο επισκέπτης να παρακολουθήσει την εξέλιξη του χορευτικού φαινομένου όχι μόνο σε κάθε νομό αλλά και σε κάθε χωριό (όσο μπορεί να υλοποιηθεί αυτό), σε συνάρτηση με τα εθιμικά δρώμενα στον κύκλο του χρόνου. Υπάρχουν καταγραφές και στιγμιότυπα τα οποία με την κατάλληλη χωροταξική οργάνωση, θεωρώ ότι μπορούν να μεταφέρουν τον επισκέπτη σε όλη την Ελλάδα μέσα από αυτή τη μορφή τέχνης. Η συλλογή όλων αυτών των πληροφοριών (ηλεκτρονικά-ψηφιακά, με υλικό από καταγραφές είτε μέσω διαδικτύου), σε ένα μουσείο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς με κέντρο των ελληνικό παραδοσιακό χορό, βασισμένο στις εθιμικές αναπαραστάσεις θα δώσει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με την πολιτισμική ιστορία του τόπου, να συγκρίνει το χθες με το σήμερα και σε μια τρισδιάστατη ψηφιακή πραγματικότητα να γίνει μέρος του χορευτικού φαινομένου στον τόπο που εξελίσσεται ψηφιακά.el_GR
dc.format.extent75 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαδραστικές εφαρμογές πολιτισμούel_GR
dc.subjectInteractive cultural applicationsel_GR
dc.subjectΜουσειολογικός προγραμματισμόςel_GR
dc.subjectΜουσειολογικός προγραμματισμόςel_GR
dc.subjectMuseological planningel_GR
dc.titleΕλληνικοί παραδοσιακοί χοροί και σχετικά εθιμικά δρώμενα - Ένα διαδραστικό μουσείο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς: Μουσειολογικός προγραμματισμός και σχεδιασμόςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractChanges in the ways of production and work signified changes in the traditional societies, not only in social structure and constitutions but in the values and ideals of people, in cultural matters and the way of living in general as well. The moving of populations to the urban centres caused an bidirectional flow of cultural elements, values and ways of living from villages to the cities and the other way around which brought as a result the disintegration of the so-called traditional structures and the elimination of customary practices which had no place in the modern society. However lately we observe the so-called “second existence” of these folklore phenomena, either through associations and groups or through organized festivities and “panigiria”, which bring them on the frontline giving them new meanings. The research of this project is the form that the social and local process of dancing can take as a museum exhibit, to people that have their own experiences coming from their place of origin – or their neutrality due to the fact that they were born in a big urban centre. Aim of this thesis is the setting out of a museum about the Greek traditional dance and relevant customary actions and in a broader sense the nomination of the possibility for a modern museum of spiritual cultural legacy to become a modern educational instrument. Goal of such a museum will be that the visitor observes the evolution of the dance phenomenon not only in every district but in every village (to the maximum possible extent), combined with the customary actions that take place through time. There are recordings and accounts that with the appropriate spatial planning can in my opinion transfer the visitor throughout Greece with the help of this form of art. Collecting all this information (with digital means, with material either coming from recordings or with the use of the internet) in a museum of spiritual cultural legacy with the Greek traditional dancing in the centre based on customary representations will give visitors the opportunity to get to know the cultural history of this place, to compare the past with the present and in a three-dimensional reality to be part of the dance phenomenon in the place where it virtually takes place.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record