Διαδικτυακό μάρκετινγκ πολιτιστικού οργανισμού. Μελέτη περίπτωσης: Μουσείο Μπενάκη
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το διαδικτυακό μάρκετινγκ των πολιτιστικών οργανισμών, που αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη μεθοδικής επικοινωνιακής στρατηγικής. Παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του διαδικτυακού μάρκετινγκ, τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στους ιστότοπους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που προσφέρουν την άμεση και οικονομική προβολή και προώθηση των υπηρεσιών των πολιτιστικών οργανισμών και την δυνατότητα πρόσβασης σε διάφορες κατηγορίες κοινού. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ συμβάλει στην ανάπτυξη του κοινού, στην ενδυνάμωση της σχέσης με το υφιστάμενο κοινό και στην συγκρότηση της κοινότητας των φίλων και υποστηρικτών των πολιτιστικών οργανισμών, που ενισχύουν το έργο και την δράση τους ποικιλοτρόπως. Ως μελέτη περίπτωσης εξετάζεται και αξιολογείται το υφιστάμενο διαδικτυακό μάρκετινγκ του μουσείου Μπενάκη, όπως εφαρμόζεται μέσω του κεντρικού ιστότοπου του μουσείου, ο προσανατολισμός του ιστότοπου που αποτελεί και μέσο πολιτιστικής διάχυσης, το περιεχόμενο, ο σχεδιασμός, οι υπηρεσίες και οι λειτουργίες του, το διαδικτυακό περιβάλλον επικοινωνίας και διάδρασης με τον επισκέπτη και όπως εφαρμόζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου το μουσείο διατηρεί λογαρισμούς, η διαχείριση των λογαριασμών, το περιεχόμενο, ο βαθμός επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τον χρήστη. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μελέτη ανασχεδιασμού και ανάπτυξης του διαδικτυακού μάρκετινγκ του μουσείου Μπενάκη, με τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις που πρέπει να εφαρμοστούν στον κεντρικό του ιστότοπο και στη διαχείριση των λογαριασμών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί το διαδικτυακό περιβάλλον επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τον επισκέπτη και να δημιουργείται η εξατομικευμένη σχέση του με το μουσείο. Η αποτελεσματικότητα του διαδικτυακού μάρκετινγκ που εφαρμόζει το μουσείο Μπενάκη θα συμβάλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του, στην διατήρηση στην επικαιρότητα και στην διαχείριση της φήμης του, με στόχο την υλοποίηση της κοινωνικής και πολιτιστικής αποστολής του.