Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Αντώνιος
dc.contributor.authorΜπούσιος, Μιχαήλ
dc.contributor.otherMpousios, Michael
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-26
dc.date.accessioned2012-07-27T07:06:03Z
dc.date.available2012-07-27T07:06:03Z
dc.date.copyright2012
dc.date.issued2012-07-27
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2012/00049el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/363
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και ο συνεχής ρυθμός αύξησης των χρηστών του διαδικτύου έχει φέρει μια αλλαγή στις συνήθειες και στον τρόπο λειτουργίας πολλών ανθρώπων. Νέες δυνατότητες και νέες ειδικότητες έχουν αναπτυχθεί στον εργασιακό τομέα, ειδικά με τη χρήση της πληροφορικής και με την ενοποίηση της παγκόσμιας αγοράς παρατηρείται ότι πλέον η αγορά εργασίας τείνει να μην έχει ανάγκη την ύπαρξη προσωπικής επαφής εργοδοτών και εργαζομένων γεγονός ότι έχει ωθήσει την αγορά στην παροχή περισσότερων υπηρεσιών μιας και το διαδίκτυο προσφέρεται σε πάνω από δύο (2) δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες του διαδικτύου. Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικός καθώς μέρα με τη μέρα αυξάνεται λογαριθμικά, γεγονός που το διαδίκτυο αποτελεί έναν πόλο έλξης πολλών επαγγελματιών στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και πέραν από αυτόν. Μέσα σε αυτή την εξέλιξη, δε θα μπορούσαν να λείψουν και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με τη δημιουργία και την προβολή των προϊόντων τους δημιουργώντας τα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας μέσω διαδικτύου όπως είναι το e-banking αλλά και το mobile banking. Η παρούσα διπλωματική επιχειρεί την ανάλυση των δύο καναλιών επικοινωνίας ώστε να γίνει κατανοητή η χρήση τους από τους αναγνώστες δηλαδή πώς ένας χρηματοοικονομικός φορέας όπως είναι και μια Τράπεζα, προσφέρει τις υπηρεσίες της μέσω κατάλληλων ενεργειών στους χρήστες διαμέσου του e-banking και mobile banking. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, έχει γίνει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στο ρόλο της τραπεζικής πληροφορικής, μια γενική ανασκόπηση από την εισαγωγή της πληροφορικής στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την εξέλιξη τους από εργαλείο μηχανογράφησης και αρχειοθέτησης εγγράφων σε εργαλείο παραγωγής συναλλαγών μέσω της διεύρυνσης της επιχειρηματικής λογικής με την παραγωγή κέρδους. Στη συνέχεια, γίνεται μια αναφορά στα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιεί μια τράπεζα με σκοπό ο αναγνώστης να κατανοήσει τη σπουδαιότητα της πληροφορικής στον τραπεζικό χώρο, αναφέρονται δηλαδή τα τμήματα που συνθέτουν έναν φορέα όπως επίσης και τα συστήματα πληρωμών που χρησιμοποιούνται εκτός τράπεζας με σκοπό τη μεταφορά χρημάτων μέσω τραπεζικών εντολών και μέσω εσωτερικού δικτύου των τραπεζών. Στο δεύτερο μέρος της διπλωματικής, αναφερόμαστε στην ηλεκτρονική τραπεζική μέσω διαδικτύου (e-banking), από τον τρόπο που ένα σύστημα ηλεκτρονικής τραπεζικής συνδέεται στο διαδίκτυο μέχρι το τι βλέπει ένας τελικός χρήστης. Θέλουμε με αυτόν τον τρόπο να περάσουμε στον αναγνώστη τη στοιχειώδη γνώση εκείνη ώστε να κατανοήσει τον τρόπο που εκτελεί τις συναλλαγές του μέσω του διαδικτύου ώστε να είναι πιο «ασφαλής» στις επιλογές του και στον τρόπο χρήσης των υπηρεσιών. Στο τρίτο μέρος της διπλωματικής, αναφερόμαστε στη χρήση του διαδικτύου μέσω κινητών και ιδίως των «έξυπνων κινητών» ή αλλιώς smartphones. Θέλουμε να εμβαθύνουμε τη γνώση του χρήστη στην λογική ότι πλέον η συσκευή κινητής τηλεφωνίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινές συναλλαγές με την Τράπεζα. Αναφερόμαστε σε αυτή την ενότητα στα είδη των προσφερόμενων εφαρμογών που παρέχουν οι Τράπεζες όπως επίσης και μια ανασκόπηση του mobile banking στις Ελληνικές Τράπεζες. Στο τέταρτο μέρος αναφερόμαστε στην ασφάλεια των συναλλαγών. Προκειμένου ο χρήστης να εξοικειωθεί με τους κινδύνους που μπορεί να υπάρχουν όταν συναλλάσσεται μέσω διαδικτύου. Στη συγκεκριμένη ενότητα γίνεται μια αναφορά για τους τρόπους που κάποιος «ηλεκτρονικός εγκληματίας» προσπαθεί να αποσπάσει προσωπικά στοιχεία με σκοπό τη μεταφορά ποσών προς όφελός του είτε να κάνει «ζημιά» στα επιτιθέμενα συστήματα. Επιπλέον αναφέρουμε ενδεικτικά τι μέτρα λαμβάνει ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προκειμένου να προστατέψει τους πελάτες της, τα συστήματα της και σε τελική ανάλυση τη φήμη της. Τέλος, στο συγκεκριμένο κεφάλαιο, προτείνουμε στον χρήστη μερικές συμβουλές προκειμένου να φυλαχθεί από τους προαναφερόμενους κινδύνους. Στο πέμπτο κεφάλαιο και τελευταίο, διεξήγαμε μια έρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου ανάμεσα στους χρήστες που κάνουν χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών με σκοπό να δούμε κατά πόσο οι χρήστες είναι ενημερωμένοι και εξοικειωμένοι με τη χρήση του διαδικτύου για τη διεξαγωγή τραπεζικών συναλλαγών.el_GR
dc.format.extent95 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectE-bankingel_GR
dc.subjectM-bankingel_GR
dc.subjectΤραπεζική πληροφορικήel_GR
dc.titleΗ ηλετρονική τραπεζική (electronic banking) στο διαδίκτυο. Τρόποι υλοποίησης, ασφάλειας και χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ebanking και M-bankingel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe rapid evolution of technology and the perpetually increasing number of internet users has brought a tremendous change in the habits and everyday activities of the people around the world. New capabilities and specialties have developed as far as the workforce is concerned, especially by the use of IT, and through the unification of the global economy it can be observed that the labor market tends to have less physical touch between the employers and the employees; thus more services are provided since internet is available to more than two (2) billion active users. This number is quite important because it rises every day logarithmically, making the internet an attractive place for many professionals in the area of the financial services and not only. Throughout this evolution, the financial institutions have also played a great role through the creation and presentation of their products by creating appropriate internet communication channels such as e–banking and mobile banking. This project aims to analyze the above communication channels in order the readers can understand their usage; how a financial institute such as a Bank can provide services to its users by proper actions through e – banking and mobile banking. In the first part of the project there is a literature review of the role of internet banking, a general review of the introduction of IT in financial institutes and their evolution from a tool which provided paper based ways of working and archiving to a tool of transactional acts through the enlargement of the business logic to that of profit creation. Next, there is a reference to the electronic systems bank use so that the reader can understand the importance of IT in the banking area. Last but not least, the parts that constitute the bank and the transactional systems which are used outside the bank in order to transfer money through banking orders and through internal networks are mentioned. In the second part of this project, electronic banking through internet (e – banking) is cited, beginning from the way an electronic banking system is connected on the internet to what the final user can see. The main purpose is to provide the reader the elementary knowledge he/she needs in order to understand the way transactions are performed through the internet and therefore be more ‘safe’ according to his/her choices and the way he/she uses the services. In the third part, the use of internet through mobile phones and especially through smartphones is mentioned. The reason is to deepen the knowledge of the user and make him/her understand that mobile phones can also be used through daily transactions with a Bank. Through this unit the different kinds of applications Banks offer are referred and a review of mobile banking (m – banking) in Greek Banks is developed. In the fourth part transaction safety issues are cited so that the user can be familiarized with the dangers he/she might have to deal while trading online. In this unit the different ways a ‘digital criminal’ can obtain personal data in order to harm transaction systems for personal profit are presented. Some indicative measures a bank can take in order to protect its clients, systems and reputation are mentioned and last, advice for the users in order to protect themselves from the dangers mentioned above is given. In the last unit, a survey through the use of a questionnaire is conducted in a reasonable number of users who make use of electronic banking transactions in order to understand how informed and familiar are in the use of internet for their transactions.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record