dc.contributor.advisor | Τσουλφάς, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Παπαστάμος, Εμμανουήλ | |
dc.contributor.other | Papastamos, Emmanouil | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-08-27T05:32:58Z | |
dc.date.available | 2018-08-27T05:32:58Z | |
dc.date.copyright | 2018-08-21 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΔΤΠ/2018/00094 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3604 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής αποτελεί η ανάλυση και μελέτη του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής σε συστήματα εξυπηρέτησης, εστιάζοντας στην λειτουργία μιας δημόσιας δομής επιφορτισμένης με την συντήρηση και επισκευή οχημάτων ειδικού σκοπού (ασθενοφόρων). Το φαινόμενο του σχηματισμού ουρών αναμονής εμφανίζεται κατά την καθημερινή λειτουργία του Συνεργείου Επισκευής Υπηρεσιακών Οχημάτων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) και σε κάθε περίπτωση επηρεάζει την λειτουργία όλης της Υπηρεσίας. Ο χρόνος αναμονής, όπως και ο συνολικός χρόνος που δαπανάται εντός τους συστήματος, ουσιαστικά θέτουν τα υπηρεσιακά οχήματα και κυρίως τα ασθενοφόρα εκτός επιχειρησιακής ετοιμότητας, με επακόλουθο την αύξηση του χρόνου αναμονής των ατόμων που έχουν άμεση ανάγκη από υπηρεσίες επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ή μεταφοράς στο πλησιέστερο νοσοκομείο ή κάποιον άλλο υγειονομικό σχηματισμό.
Στο πρώτο κεφάλαιο διατυπώνονται κάποια εισαγωγικά στοιχεία για το φαινόμενο σχηματισμού ουρών αναμονής. Στο δεύτερο κεφάλαιο μέσω της ιστορικής αναδρομής και της παράθεσης κάποιων βασικών στοιχείων της θεωρίας των ουρών αναμονής επιχειρείται να αναλυθεί η αναγκαιότητα των συστημάτων αυτών. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στην θεωρία της προσομοίωσης και των δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει στην μελέτη ενός πραγματικού συστήματος μέσω της μαθηματικής προσέγγισης. Το τέταρτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην διάρθρωση και λειτουργιά του Ε.Κ.Α.Β., εστιάζοντας στο Συνεργείο Επισκευής Υπηρεσιακών Οχημάτων. Καταγράφεται ο τρόπος λειτουργίας, το διαθέσιμο προσωπικό, οι θέσεις εργασίας και γενικότερα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση, καθώς αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για την μελέτη και ανάλυση του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής. Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την ανάλυση του φαινομένου για το Συνεργείο με την χρήση δεδομένων που έχουν ληφθεί και εν συνεχεία ακολουθεί ο υπολογισμός των δεικτών απόδοσης του συστήματος. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα, τα οποία συμβάλλουν στην περαιτέρω κατανόηση του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής σε μια δημόσια υπηρεσία, που είναι συνυφασμένη με την αμεσότητα και την ταχύτατη ανταπόκριση. | el_GR |
dc.format.extent | x, 80 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Συστήματα αναμονής | el_GR |
dc.subject | Standby systems | el_GR |
dc.title | Συστήματα αναμονής: Η περίπτωση του συνεργείου επισκευής υπηρεσικών οχημάτων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this M.A dissertation is to analyze and study the case of waiting queues in service systems focusing on the operation of a public structure for the maintenance and repair of special purpose vehicles (ambulances). Queue formation occurs during the day-to-day operation of the Service Center for Vehicle Repairs of the Greek National First Aids Center and in any case affects the operation of the entire organization. The waiting time and the total time spent within the system effectively make service vehicles and, in particular, ambulances out of operational readiness, with the consequent increase in waiting time for those who are in immediate need of urgent pre-hospital care or transfer to the nearest hospital or some other health establishment.
In the first chapter some introductory information on the queue formation is discussed. In the second chapter, through the historical retrospective and the introduction of some basic elements of queuing theory, it is attempted to analyze the necessity of these systems. In the third chapter, reference is made to the theory of simulation and the possibilities it can provide in the study of a real system through the mathematical approach. The fourth chapter focuses on the structure and operation of the Greek National First Aids Center focusing on the Service Center for Vehicle Repairs. Several issues are recorder, such as the way of operation, the available staff, the available work places and, in general, the existing situation that is considered particularly important for the study and analysis of queue formation. The fifth chapter includes the analysis of the case for the Service Center using the data obtained and then the calculation of the system performance indicators. Finally, conclusions are drawn, which contribute to a further understanding of the queue formation case in a public service, which should be characterized by directness and rapid response. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |