Συστήματα αναμονής: Η περίπτωση του συνεργείου επισκευής υπηρεσικών οχημάτων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.)
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής αποτελεί η ανάλυση και μελέτη του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής σε συστήματα εξυπηρέτησης, εστιάζοντας στην λειτουργία μιας δημόσιας δομής επιφορτισμένης με την συντήρηση και επισκευή οχημάτων ειδικού σκοπού (ασθενοφόρων). Το φαινόμενο του σχηματισμού ουρών αναμονής εμφανίζεται κατά την καθημερινή λειτουργία του Συνεργείου Επισκευής Υπηρεσιακών Οχημάτων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) και σε κάθε περίπτωση επηρεάζει την λειτουργία όλης της Υπηρεσίας. Ο χρόνος αναμονής, όπως και ο συνολικός χρόνος που δαπανάται εντός τους συστήματος, ουσιαστικά θέτουν τα υπηρεσιακά οχήματα και κυρίως τα ασθενοφόρα εκτός επιχειρησιακής ετοιμότητας, με επακόλουθο την αύξηση του χρόνου αναμονής των ατόμων που έχουν άμεση ανάγκη από υπηρεσίες επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ή μεταφοράς στο πλησιέστερο νοσοκομείο ή κάποιον άλλο υγειονομικό σχηματισμό.
Στο πρώτο κεφάλαιο διατυπώνονται κάποια εισαγωγικά στοιχεία για το φαινόμενο σχηματισμού ουρών αναμονής. Στο δεύτερο κεφάλαιο μέσω της ιστορικής αναδρομής και της παράθεσης κάποιων βασικών στοιχείων της θεωρίας των ουρών αναμονής επιχειρείται να αναλυθεί η αναγκαιότητα των συστημάτων αυτών. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στην θεωρία της προσομοίωσης και των δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει στην μελέτη ενός πραγματικού συστήματος μέσω της μαθηματικής προσέγγισης. Το τέταρτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην διάρθρωση και λειτουργιά του Ε.Κ.Α.Β., εστιάζοντας στο Συνεργείο Επισκευής Υπηρεσιακών Οχημάτων. Καταγράφεται ο τρόπος λειτουργίας, το διαθέσιμο προσωπικό, οι θέσεις εργασίας και γενικότερα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση, καθώς αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για την μελέτη και ανάλυση του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής. Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την ανάλυση του φαινομένου για το Συνεργείο με την χρήση δεδομένων που έχουν ληφθεί και εν συνεχεία ακολουθεί ο υπολογισμός των δεικτών απόδοσης του συστήματος. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα, τα οποία συμβάλλουν στην περαιτέρω κατανόηση του φαινομένου σχηματισμού ουρών αναμονής σε μια δημόσια υπηρεσία, που είναι συνυφασμένη με την αμεσότητα και την ταχύτατη ανταπόκριση.