dc.contributor.advisor | Νεοφύτου-Γεωργίου, Σταματία` | |
dc.contributor.author | Πολυχρονοπούλου, Στυλιανή-Καλομοίρα | |
dc.contributor.other | Polychronopoulou, Styliani-Kalomoira | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-08-21T05:35:07Z | |
dc.date.available | 2018-08-21T05:35:07Z | |
dc.date.copyright | 2018-08-20 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2018/000112 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3590 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ασχοληθήκαμε με το δομικό στοιχείο μιας παράστασης, την πρόβα και επιχειρήσαμε να ερευνήσουμε τη διαδικασία των δοκιμών.
Βασικός άξονας της μελέτης μας, είναι η διαδικασία της πρόβας για να ανακαλύψουμε τη γόνιμη δουλειά που προκύπτει μέσα από αυτήν, αρχίζοντας από την ανάγνωση του έργου μέχρι και τη γενική δοκιμή πριν την πρεμιέρα της παράστασης, ώστε να φωτίσουμε τις αθέατες σκηνές και δοκιμές που συντελούν στο τελικό αποτέλεσμα.
Κατά τη γνώμη μας, η πρόβα και η διαδικασία δοκιμών, αποτελεί βασικό στοιχείο κάθε σκηνικής απόπειρας, και πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικής ελευθερίας, καθώς λειτουργεί ως εργαστήριο ιδεών και πειραματισμών, αμφότερων των καλλιτεχνών και των δημιουργών μιας παράστασης. Κρίνουμε ότι μια έρευνα για τον «σκοτεινό θάλαμο» κάθε παράστασης, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μας δίνει απαντήσεις και αποτελεί πεδίο συζήτησης και μελέτης, ενώ πιστεύουμε να λειτουργήσει ως εργαλείο για νέους δημιουργούς.
Για τη μεταπτυχιακή μας διατριβή, χρησιμοποιήσαμε εργασίες και μελέτες που αφορούν τη διαδικασία των δοκιμών και τη σκηνοθετική δουλειά μεγάλων δημιουργών όπως π.χ. Stanislavski, Brecht, Grotowski κ.α. και που αποτελούν πλέον εργαλεία στη σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση. Συμπληρωματικά μελετήσαμε επιλεκτικά και τη δουλειά τεσσάρων σύγχρονων δημιουργών, των Eugenio Barba, Ariane Mnouchkine, Robert Lepage και Simon McBurney, προκειμένου να συζητήσουμε για τις πρακτικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν αντίστοιχα.
Τέλος, διενεργήσαμε έρευνα με συμμετέχοντες καλλιτέχνες και δημιουργούς, τα αποτελέσματα της οποίας αποτυπώνουν τον τρόπο δουλειάς, τα σημεία σύγκλισης, αλλά και τις διαφορές που εντοπίζουμε στον τρόπο διάρθρωσης και λειτουργίας της πρόβας σήμερα, από διαφορετικούς δημιουργούς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και γενικότερα καλλιτέχνες που μετέχουν στη δημιουργική αυτή διαδικασία. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 60 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Theater -- Rehearsals | el_GR |
dc.subject | Θέατρο -- Πρόβες | el_GR |
dc.title | Η πρόβα ως δομικό στοιχείο μιας παράστασης. Η αναγκαιότητα της πρόβας στη σκηνική αναπαράσταση και στην Performance | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In this M.Α. dissertation we dealt with the structural element of a performance, the rehearsal, and we attempted to investigate the rehearsal process.
The main focus of our study is the rehearsal process in order to discover the fruitful work that emerges from it, starting from reading the closet drama to the final rehearsal, before the premiere of the performance, to illuminate the unintended scenes and trials that contribute in the final result.
In our opinion, the rehearsals is a key element for every stage attempt, and a field of artistic expression and creative freedom, as it works as a workshop of ideas and experimentations, for both artists and creators of a performance. We believe that a research on the “darkroom” of every performance is of particular interest, as it gives us answers and is a forum for discussion and study, and we believe it to act as an implement for new artists.
For our M.A. dissertation, we used work and studies on the testing process and the directing work of major artists such as Stanislavski, Brecht, Grotowski et al. and which are now tools in the contemporary directional approach. In addition, we have also studied selectively the work of four contemporary creators, Eugenio Barba, Ariane Mnouchkine, Robert Lepage and Simon McBurney, to discuss the practices and methods they use.
In addition, we conducted a research in which artists and creators took part, and the results of which illustrate the way they work, the points of convocation, but also show the differences that we find in the way in which the rehearsal is structured and operated today by different creators, directors, actors and artists in the creative process. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |