dc.contributor.advisor | Ραφτόπουλος, Βασίλειος | |
dc.contributor.author | Κουτσιμπέλης, Αριστείδης | |
dc.contributor.other | Koutsimpelis, Aristidis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-12T09:44:30Z | |
dc.date.available | 2018-07-12T09:44:30Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-11 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2018/00428 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3533 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί ένα σημαντικό δείκτη έκβασης της
ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Ο 21ος αιώνας, χαρακτηρίζεται
ως αιώνας ποιότητας και η προσφορά ανάλογων υπηρεσιών είναι μία συνεχής πρόκληση για
τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς. Στην τελευταία εικοσαετία είναι έκδηλο το
αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις έρευνες ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες
υπηρεσίες φροντίδας υγείας.
Σκοπός: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες
πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας ενός Κέντρου Υγείας της Ανατολικής Αττικής μέσω της
διερεύνησης των παραγόντων που σχετίζονται με αυτή.
Δείγμα και Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 132 χρήστες των υπηρεσιών φροντίδας υγείας
του Κέντρου Υγείας. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η σταθμισμένη κλίμακα
στον ελληνικό πληθυσμό και στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας E-PQ-SPCSS
(Expectations – Perceived Quality – Satisfaction with Primary Care Services Scale) του
Raftopoulos (2010). Η συμπλήρωση και συλλογή των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε
το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2018. Η στατιστική ανάλυση και επεξεργασία
των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο Stata v12.1.
Αποτελέσματα: Η συνολική ικανοποίηση των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες
πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας του Κέντρου Υγείας ήταν υψηλή. Πιο ειδικά, το 94% των
συμμετεχόντων δήλωσαν απλά ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι. Για την
προσφερόμενη ιατρική φροντίδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 96%, ενώ για την
προσφερόμενη νοσηλευτική φροντίδα το 97%. Νοσηλευτική φροντίδα προσφέρθηκε σε
99 (75%) ασθενείς. Η ηλικία, το εκπαιδευτικό επίπεδο, η οικογενειακή κατάσταση,
η ύπαρξη χρόνιου νοσήματος και η παρεχόμενη νοσηλευτική φροντίδα μελετήθηκαν σε
σχέση με τη γενική ικανοποίηση από την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, τις
τεχνικές και διαπροσωπικές δεξιότητες των νοσηλευτών, τις διαπροσωπικές δεξιότητες και
την επάρκεια του ιατρού, την τεχνική επάρκεια του ιατρού, τις προσδοκίες από τις
υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και τα οργανωσιακά χαρακτηριστικά. Οι
τεχνικές και διαπροσωπικές δεξιότητες των νοσηλευτών βαθμολογήθηκαν με υψηλότερο
σκορ (86,37±13,53) από εκείνους που δέχτηκαν νοσηλευτική φροντίδα, σε σχέση με
εκείνους που δε χρειάστηκαν νοσηλευτική φροντίδα (77,58±20,76), p=0,0060.
ix
Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των χρηστών από τη διερεύνηση των παραγόντων που
σχετίζονται με τις παρεχόμενες υπηρεσίες φροντίδας υγείας του υπό μελέτη Κέντρου Υγείας
αξιολογείται θετικά υψηλή. Η ηλικία έχει στατιστικά σημαντική σχέση με όλους τους
παράγοντες της μελέτης, ξεχωρίζοντας από τους υπόλοιπους κοινωνικό-δημογραφικούς
προσδιοριστές. Το E-PQ-SPCSS αποτέλεσε ένα αξιόπιστο εργαλείο για τη διερεύνηση των
παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση των χρηστών από τις προσφερόμενες
υπηρεσίες φροντίδας υγείας και θα ήταν χρήσιμη η αξιοποίηση του για μελλοντική μελέτη
και σύγκριση στο ευρύτερο επίπεδο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας της χώρας. | el_GR |
dc.format.extent | x, 124 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.subject | Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας | el_GR |
dc.subject | Primary health care | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας ενός Κέντρου Υγείας της Ανατολικής Αττικής | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Background: Patient satisfaction is an important outcome indicator of quality on health care
services. The 21st century, is characterized as the century of quality and the provision of
similar services is an ongoing challenge for companies and organizations. In the last twenty
years is evident the increasing interest for user satisfaction surveys from the provided health
care services.
Aim: The user satisfaction evaluation of the provided primary health care services of a
Health Center facility in Εastern Attica by exploring the factors associated with it.
Sample and Method: The sample consisted of 132 health care users of the Health Care
Center. For the needs of the survey we used the weighted scale of the Raftopoulos (2010)
E-PQ-SPCSS in the Greek population. Completion and collection of the questionnaires took
place between February and March 2018. Statistical analysis and data processing was made
with the statistical package Stata v12.1.
Results: The overall satisfaction of users with the Health Care Center's primary health care
services was high. More specifically, 94% of the participants stated they were simply
satisfied to very satisfied. For the offered medical care the corresponding rate was 96%,
while for nursing care was 97%. Nursing care was offered to 99 (75%) patients. Age,
educational level, marital status, chronic disease and nursing care have been studied in
relation to general satisfaction with primary health care provision, nursing techniques and
interpersonal skills, interpersonal skills and physician's competence, physician's medical
competence, expectations of primary health care services and organizational characteristics.
The technical and interpersonal skills of the nurses were rated with higher scores (86.37 ±
13.53) than those who received nursing care compared to those who did not need nursing
care (77.58 ± 20.76), p = 0, 0060.
Conclusions: User satisfaction from investigating the factors related to the health care
services provided by the Health Center under review is positively high. Age is statistically
significant in relation to all factors of the study, distinct from other socio-demographic
determinants. E-PQ-SPCSS has been a reliable tool for investigating the factors related to
the satisfaction of users from the health care services offered and it would be useful to use it
for future study and comparison at the wider level of primary health care in the country. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |