Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαργυρίου, Ελένη
dc.contributor.authorΣερέτη, Βάϊα
dc.contributor.otherSereti, Vaia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-07-02T06:26:35Z
dc.date.available2018-07-02T06:26:35Z
dc.date.copyright2018-06-27
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.otherΕΓΛ/2018/00086el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3512
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην εργασία αυτή θα προσπαθήσουμε, αρχικά, να αναδείξουμε τη συσχετιστική σχέση της (δια)τροφής με τη λογοτεχνία. Mια σχέση που ξεκινάει από ομοιότητες που εντοπίζονται σε επίπεδο λεξιλογίου, εκφράσεων και κοινών βιολογικών μηχανισμών, ξεκινώντας με την κοινή παραδοχή πως το φαγητό αποτελεί τόσο τροφή σώματος όσο και πνεύματος. Εν συνεχεία, θα εντοπίσουμε πώς η τροφή ενσωματώνεται στα λογοτεχνικά αφηγήματα και θα διαπιστώσουμε πως στη σύγχρονη και κλασική παγκόσμια γραμματολογία μπορεί εύκολα κανείς να εντοπίσει έναν ευρύ κατάλογο γαστριμαργικού περιεχομένου λογοτεχνικών κειμένων, ανάμεσα τους και αυτό της Βασιλικής Κάππα Η δίαιτα της ύαινας (2000). Στο μυθιστόρημα Η δίαιτα της ύαινας θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε ζητήματα (δια)τροφής όπως αυτά θίγονται από τη μυθιστορηματική πένα της Βασιλικής Κάππα. Θα εντοπίσουμε και θα αναδείξουμε τις αφηγηματικές τεχνικές που η συγγραφέας χρησιμοποιεί για να περιγράψει μια συγκεκριμένη μορφή παχυσαρκίας, που ταλανίζει τους οκτώ ήρωες του μυθιστορήματος, την παραμορφωτική, καθώς και την ατέρμονη προσπάθεια των ηρώων να διαχειριστούν την ιδιαιτερότητά τους, μια ιδιαιτερότητα που συγκρούεται με τα αισθητικά πρότυπα και το γούστο που έχει θέσει η κοινωνία. Κατά την προσπάθεια αυτή θα αναδειχθεί το κοινωνιολογικό και ψυχολογικό υπόβαθρο που οδήγησε τους ήρωες στη διαταραχή, καθώς και τη μακρά και δύσκολη πορεία απεξάρτησής τους από το φαγητό και θεραπείας της νόσου τους. Επίσης, θα αντιπαραβάλουμε το μυθιστόρημα της Κάππα με το αντίστοιχο του Ραμπελαί Γαργαντούας και Πανταγκρυέλ (1994), για να ανιχνεύσουμε κοινά μοτίβα. Το φιλοσοφικό υπόβαθρο του μυθιστορήματος θα διερευνηθεί και σε σχέση με την τέχνη, μια σχέση που στηρίζεται στο δίπτυχο υλικό- άυλο και αναπτύσσεται πολυεπίπεδα.el_GR
dc.format.extent57 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΛογοτεχνίαel_GR
dc.subjectLiteratureel_GR
dc.subjectΛογοτεχνία -- Διατροφήel_GR
dc.subjectLiterature -- Foodel_GR
dc.subjectΚάππα, Βασιλική -- Η Δίαιτα της Ύαιναςel_GR
dc.titleΖητήματα (Δια)τροφής στο μυθιστόρημα η Δίαιτα της Ύαινας της Βασιλικής Κάππα (2000)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis essay will attempt to display the connection between food and literature. The relationship between the two starts from similarities found on the level of vocabulary, expressions and common biological mechanisms, and is based on the premise that food nourishes the body as well as the spirit. Next, we will investigate how food is incorporated into literary narratives. As we can see in modern and classical world literature alike, a wide catalogue of gastronomic content of literary texts can be found, among them H δίαιτα της ύαινας [Hyaena’s Diet] by Vassiliki Kappa (2000). In the novel H δίαιτα της ύαινας we will try to highlight nutrition topics that Vasiliki Kappa touched upon. We will identify and highlight the narrative techniques used by the author to describe a particular form of obesity, from which the eight heroes of the novel suffer, the deforming one. Subsequently, we will investigate the heroes’ endless effort to manage their peculiarity, a peculiarity that opposes aesthetic standards and society’s preferences. In this effort, we will discuss the sociological and psychological background that led the heroes to the disorder as well as the long and difficult course of their rehabilitation from eating and treating their illnesses. We will also compare Kappa's novel with that of Rabelai Gargantua and Pantagruel (1534), to identify common imageries. The philosophical background of the novel will also be explored in relation to a definition of art, a relationship based on the diptych material-immaterial that develops on a multilevel basis.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record