dc.contributor.advisor | Μάμας, Θεοδώρου | |
dc.contributor.author | Δημητριάδου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Demetriadou, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-07-24 | |
dc.date.accessioned | 2012-07-24T11:42:38Z | |
dc.date.available | 2012-07-24T11:42:38Z | |
dc.date.copyright | 2012-05 | |
dc.date.issued | 2012-07-24 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2012/00096 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/345 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η κλινική άσκηση αποτελεί ένα θεμελιώδες συστατικό στοιχείο της Νοσηλευτικής Εκπαίδευσης σε προπτυχιακό επίπεδο. Η ποιότητα του κλινικού μαθησιακού περιβάλλοντος και η επίβλεψη έχουν ένα ουσιώδη ρόλο να διαδραματίσουν στα μαθησιακά αποτελέσματα, στην απόκτηση αυτοπεποίθησης και την τελειοποίηση των κλινικών τους δεξιοτήτων των προπτυχιακών φοιτητών της νοσηλευτικής.
Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων και της ικανοποίησης των φοιτητών της νοσηλευτικής σχετικά με το κλινικό περιβάλλον μάθησης και την επίβλεψη τους σε διάφορα νοσηλευτικά τμήματα κατά την κλινική τους εκπαίδευση.
Μέθοδος – Υλικό. Χρησιμοποιήθηκε ποσοτική περιγραφική και συσχετική προσέγγιση. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν με τη χρήση του ερωτηματολόγιο Clinical Learning Environment and Supervision and nurse teacher scale (CLES+T scale). Σ΄αυτό περιλαμβάνονται 34 ερωτήσεις κλειστού τύπου, οι οποίες ομαδοποιούνται σε 6 υποκατηγορίες: το κλινικό περιβάλλον μάθησης, το στυλ ηγεσίας της προϊστάμενης, τη νοσηλευτική φροντίδα στο θάλαμο, τη μάθηση στο θάλαμο, το περιεχόμενο επίβλεψης (μέντορα) και ο ρόλος του κλινικού συντονιστή. Η κάθε ερώτηση βαθμολογείται σε πεντάβαθμη κλίμακα Likert (1=διαφωνώ πλήρως-5=συμφωνώ πλήρως). Το ερωτηματολόγιο ολοκληρώνεται με μία ερώτηση που αξιολογεί τον βαθμό ικανοποίησης (κλίμακα 1-5) του φοιτητή κατά την κλινική του τοποθέτηση που μόλις έχει ολοκληρωθεί. Τον υπό μελέτη πληθυσμό αποτέλεσαν όλοι οι δευτεροετείς προπτυχιακοί φοιτητές της νοσηλευτικής (Ν=380) από τα 4 πανεπιστήμια της Κύπρου. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 94% (n=357).Η συλλογή δεδομένων έγινε κατά τη περίοδο Δεκέμβριο του 2010 και Μαρτίου του 2011.
Αποτελέσματα. Η υποκατηγορία «το περιεχόμενο της σχέσης επίβλεψης με τον μέντορα» είχε την πιο υψηλή τάση προς τη συμφωνίας (MO=4,18 ) και η υποκατηγορία «μάθηση στο θάλαμο» την χαμηλότερη (MO.=3,54). Επίσης, στη συχνότητα επίβλεψης από το μέντορα δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ της ομαδικής και της εξατομικευμένης επίβλεψης. Μεταξύ των υποκατηγοριών φάνηκε να υπάρχει θετική στατιστική συσχέτιση (r=0.313 μέχρι r=0.615 p<0.001). H ικανοποίηση σε σχέση με τις 6 υποκατηγορίες βρέθηκε να είναι στατιστικά σημαντική p<0,001. Η ολική ικανοποίηση των φοιτητών από την κλινική τους τοποθέτηση ήταν ΜO=3,99.
Συμπεράσματα. Οι σχέσεις επίβλεψης με τον μέντορα φαίνεται να αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα που επηρεάζει θετικά την κλινική μαθησιακή διαδικασία. | el_GR |
dc.format.extent | 145 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Κλινικό μαθησιακό περιβάλλον | el_GR |
dc.subject | Κλινική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Προπτυχιακή νοσηλευτική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Nursing education | el_GR |
dc.subject | Clinical learning | el_GR |
dc.title | Οι απόψεις των φοιτητών της νοσηλευτικής σεχτικά με τη μάθηση και την επίβλεψη στο κλινικό περιβάλλον | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Βackground: Clinical practice is an important component of the pre- registration nursing education programme, for gaining experience and building confidence and competence as register nurse. The quality of clinical learning environment and supervision has an important role in students learning outcomes in clinical setting.
Purpose: Τo explore nursing student’ experiences with the clinical learning environment and supervision given in hospital settings.
Methods: A quantitative descriptive, correlational design was used. Data were collected using the Clinical Learning Environment, supervision and nurse teacher (CLES-T) evaluation scale. The evaluation scale consists of 34 statements and it is sub-divided into six dimensions: pedagogical atmosphere, the leadership style of the ward manager, premises of nursing on the ward, premises of learning on the ward, supervisory relationship (mentor) and the role of the nurse teacher. A five-point Likert- type scale (1= fully disagree and 5= fully agree) was used. The study population consisted of all second–year nurse students (N=380) from four university in Cyprus and the response rate was 94% (n=357). Data were collected between December 2010 - February 2011. Moreover students’ total satisfaction from their recent clinical placement was measured in five questions (1= fully dissatisfied and 5=fully satisfied). Data were collected between December 2010 - February 2011.
Results: The highest mean evaluation was given to the sub -dimension, “supervisory relationship (mentor)” (4.18) and the lowest was given to the sub dimension “premises of learning on the ward” (3.54). There was a significant and positive correlation between the 6 sub-dimension varying from r=0.313 to r=0.615 (p<0.001). Also no statistical significant difference was observed between the successful supervision and team supervision.The mean of total satisfaction of the participants was 3, 99 (on 1-5 scale). | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |