Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Οι απόψεις των φοιτητών της νοσηλευτικής σεχτικά με τη μάθηση και την επίβλεψη στο κλινικό περιβάλλον

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΜΥ-2012-00096.pdf (2.007Mb)
    Date
    2012-07-24
    Author
    Δημητριάδου, Μαρία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η κλινική άσκηση αποτελεί ένα θεμελιώδες συστατικό στοιχείο της Νοσηλευτικής Εκπαίδευσης σε προπτυχιακό επίπεδο. Η ποιότητα του κλινικού μαθησιακού περιβάλλοντος και η επίβλεψη έχουν ένα ουσιώδη ρόλο να διαδραματίσουν στα μαθησιακά αποτελέσματα, στην απόκτηση αυτοπεποίθησης και την τελειοποίηση των κλινικών τους δεξιοτήτων των προπτυχιακών φοιτητών της νοσηλευτικής. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων και της ικανοποίησης των φοιτητών της νοσηλευτικής σχετικά με το κλινικό περιβάλλον μάθησης και την επίβλεψη τους σε διάφορα νοσηλευτικά τμήματα κατά την κλινική τους εκπαίδευση. Μέθοδος – Υλικό. Χρησιμοποιήθηκε ποσοτική περιγραφική και συσχετική προσέγγιση. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν με τη χρήση του ερωτηματολόγιο Clinical Learning Environment and Supervision and nurse teacher scale (CLES+T scale). Σ΄αυτό περιλαμβάνονται 34 ερωτήσεις κλειστού τύπου, οι οποίες ομαδοποιούνται σε 6 υποκατηγορίες: το κλινικό περιβάλλον μάθησης, το στυλ ηγεσίας της προϊστάμενης, τη νοσηλευτική φροντίδα στο θάλαμο, τη μάθηση στο θάλαμο, το περιεχόμενο επίβλεψης (μέντορα) και ο ρόλος του κλινικού συντονιστή. Η κάθε ερώτηση βαθμολογείται σε πεντάβαθμη κλίμακα Likert (1=διαφωνώ πλήρως-5=συμφωνώ πλήρως). Το ερωτηματολόγιο ολοκληρώνεται με μία ερώτηση που αξιολογεί τον βαθμό ικανοποίησης (κλίμακα 1-5) του φοιτητή κατά την κλινική του τοποθέτηση που μόλις έχει ολοκληρωθεί. Τον υπό μελέτη πληθυσμό αποτέλεσαν όλοι οι δευτεροετείς προπτυχιακοί φοιτητές της νοσηλευτικής (Ν=380) από τα 4 πανεπιστήμια της Κύπρου. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 94% (n=357).Η συλλογή δεδομένων έγινε κατά τη περίοδο Δεκέμβριο του 2010 και Μαρτίου του 2011. Αποτελέσματα. Η υποκατηγορία «το περιεχόμενο της σχέσης επίβλεψης με τον μέντορα» είχε την πιο υψηλή τάση προς τη συμφωνίας (MO=4,18 ) και η υποκατηγορία «μάθηση στο θάλαμο» την χαμηλότερη (MO.=3,54). Επίσης, στη συχνότητα επίβλεψης από το μέντορα δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ της ομαδικής και της εξατομικευμένης επίβλεψης. Μεταξύ των υποκατηγοριών φάνηκε να υπάρχει θετική στατιστική συσχέτιση (r=0.313 μέχρι r=0.615 p<0.001). H ικανοποίηση σε σχέση με τις 6 υποκατηγορίες βρέθηκε να είναι στατιστικά σημαντική p<0,001. Η ολική ικανοποίηση των φοιτητών από την κλινική τους τοποθέτηση ήταν ΜO=3,99. Συμπεράσματα. Οι σχέσεις επίβλεψης με τον μέντορα φαίνεται να αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα που επηρεάζει θετικά την κλινική μαθησιακή διαδικασία.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/345
    Collections
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013