Η διεθνής οικονομική κρίση στην Κύπρο και την Ευρώπη. Οι επιπτώσεις στην απασχόληση και τις κυπριακές ΜΜΕ
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-01Συγγραφέας
Αντωνίου, Παναγιώτης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εργασία αυτή έχει ως στόχο την χαρτογράφηση των γεγονότων και στην ανάλυση των αιτιών που επενέργησαν στη μεταφορά της διεθνούς οικονομικής κρίσης στην Κύπρο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην επίδραση που δέχτηκαν από αυτήν οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ), και η συμβολή τους στην μείωση της απασχόλησης στην Κύπρο.
Η μεθοδολογία έρευνας που ακολουθήθηκε επιλέχθηκε για να μπορέσει να δώσει τις πιο ακριβής και εμπεριστατωμένες απαντήσεις στους στόχους που τέθηκαν. Συγκεκριμένα, μελετήθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο γύρω από την τρέχουσα οικονομική κρίση που αντιμετώπισαν οι ΜΜΕ, επεξήγηση των ΜΜΕ σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία, και την ανεργία. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, διενεργήθηκε Παγκύπρια έρευνα με την χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο αποστάλθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε διάφορες ΜΜΕ της Κύπρου. Επίσης, έγινε τυχαία επιλογή Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, χωρίς γεωγραφικό περιορισμό ή πεδίο δραστηριοποίησης. Για πιο στοχευόμενα αποτελέσματα, δόθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία σχετίζονταν άμεσα με τις προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν οι ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ειδικότερα, δόθηκε σημασία στο πως η κρίση επηρέασε τις ΜΜΕ μετά το Κυπριακό «Bail-in», τι προσπάθειες κατέβαλαν προς αντιμετώπιση των δυσχερειών και πως επηρεάστηκαν οι θέσεις απασχόλησης στις επιχειρήσεις όπου δόθηκαν τα ερωτηματολόγια, μέσα στο δυσμενή επιχειρηματικό περιβάλλον της περιόδου.
Τα συμπεράσματα της ανάλυσης που προηγήθηκε έδωσαν αρκετά ξεκάθαρες απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν εξαρχής. Από την ανάλυση των δεδομένων αποδείχθηκε ότι οι ΜΜΕ επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική κρίση και συνέβαλαν σε σημαντικό βαθμό στην αύξηση της ανεργία στην Κυπριακή αγορά. Σε αυτό το γεγονός συνέβαλαν το γεγονός ότι οι Κυπριακές ΜΜΕ ήταν ανέτοιμες και προέβησαν σε σοβαρά στρατηγικά λάθη από μέρους των ΜΜΕ.